B-dul 21 Decembrie 1989 din Cluj-Napoca este în plin șantier, astfel că artera s-a transformat într-un adevărat coșmar pentru șoferi. Mai mult, sâmbătă drumul a fost îngustat la o singură bandă.
“A inceput nebunia pe 21 Decembrie”, a anunțat un clujean pe Facebook. Dacă până acum a fost cum a fost, sâmbătă, s-a schimbat macazul… Bulevardul s-a transformat în cărare. Circulația s-a mutat pe o singură bandă, iar pe restul se lucrează. Unii spun se muncește zi și noapte și că va fi bine. Așa să fie, dar până una-alta, vorba unei clujence: “Ce bine ca mi-am luat bicicleta”.
Un an “Diferit” pe 21 Decembrie
Lucrările în teren au început pe 15 martie și au ca termen de finalizare primăvara 2022. Săptămâna trecută au demarat lucrările de frezare a asfaltului de pe carosabil pe sectorul cuprins între strada Buftea și strada Constanța, cu excepția benzii dedicate transportului în comun pe direcția dinspre centru spre aeroport.
După finalizarea lucrărilor de frezare a asfaltului, în funcție de condițiile meteo, vor fi aplicate două straturi de asfalt: stratul de bază și stratul de legătură (binder), peste care vor fi aplicate marcaje galbene pe varianta definitivă de proiect, urmând ca stratul de uzură să fie aplicat ulterior.
Între perioada de realizare a lucrărilor de frezare și așternere a primului strat de asfalt, separarea benzilor și a sensurilor de circulație va fi realizată cu balize unidirecționale de către constructor (SC DIFERIT SRL). Culoarele pietonale nu vor fi afectate de aceste lucrări.
Cele 4 tronsoane supuse procesului de modernizare se întind pe o suprafață de 43.130 mp și alcătuiesc Bd. 21 Decembrie 1989 (între Piața Unirii și Biserica Sfântul Petru / strada Buftea) și str. David Ferenc (între B-dul. 21 Decembrie 1989 și str. Brassai Samuel). Primăria Cluj-Napoca urmărește îmbunătăţirea eficienţei transportului public în comun, timpilor săi de parcurs, accesibilităţii, transferului către acesta de la autoturismele personale, precum şi a transferului de la autoturisme către modurile nemotorizate de transport.
Contractul are o valoare de 41,7 milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată, iar termenul prevăzut pentru finalizarea lucrărilor de execuție este 15 aprilie 2022. Condițiile meteo sau alte circumstanțe neprevăzute pot impune modificări.
Source link