Sponsorizat
Categories: Eveniment

Cât costă „Modernizare Calea Moților-Calea Mănăștur”. Cât pune primăria, cât e din fonduri UE

Sponsorizat
Sponsorizat

Proiectul „Modernizare Calea Moților-Calea Mănăștur-strada Uzinei Electrice-strada Oțetului-strada Mărginașă” va fi gata la final de an.
Consilierii locali vor dezbate, săptămâna viitoare, proiectul HCL privind aprobarea proiectului și a cheltuielilor legate de proiectul „Modernizare Calea Moților-Calea Mănăștur-strada Uzinei Electrice-strada Oțetului-strada Mărginașă”. Este vorba despre 59.3 milioane lei, cu TVA, din care 24 milioane lei, cu TVA, este contribuția municipalității, restul de bani fiind din fonduri europene. 

Joi, 5 octombrie, a fost pusă în funcțiune instalația de semaforizare de la intersecția străzilor Calea Mănăștur – Oțetului – Calea Moților – Mărginașă. Noua organizare geometrică a intersecției permitere și virajului la stânga dinspre Calea Mănăștur spre strada Oțetului. De asemenea, se poate ajunge din cartierul Zorilor în zona Sălii Polivalente BTarena și în cartierul Grigorescu.

Această măsură are drept scop creșterea siguranței tuturor participanților la trafic care circulă prin această intersecție. Rugăm conducătorii auto și pietonii să circule cu prudență în zona menționată și să respecte reglementările de circulație.

Despre proiectul de modernizare a străzilor Calea Mănăștur – Oțetului – Calea Moților – Mărginașă:

Lucrările de reabilitare și modernizare a străzilor se desfășoară pe o suprafață totală de 40.551 mp. În urma finalizării lucrărilor, pe Calea Mănăștur vor fi disponibile 4 benzi de circulație (fiecare cu lățime de 3 m), iar pe strada Mărginașă – în zona intersecției cu Calea Mănăștur – Calea Moților, 3 benzi de circulație. De asemenea, în această intersecție se amenajează o nouă piațetă, loc de relaxare pentru clujeni, unde se amplaseaza mobilier urban modern, spații verzi și se plantează arbori.

Stațiile pentru transportul în comun se modernizează, iar stația Agronomia se relochează.

Pentru zonei centrale cu celelalte cartiere, pe fiecare stradă inclusă în proiect se amenajează piste de biciclete (pe ambele sensuri de mers). Totodată, prin acest proiect s-a construit un nou pod – cu 2 benzi de circulație pentru autovehicule, piste de biciclete și acces pietonal – peste Canalul Morii, cu o lungime de 13,20 m.

Prin acest proiect municipalitatea vizează dezvoltarea durabilă, îmbunătățirea mobilității urbane, creșterea accesibilității și creșterea siguranței pietonilor și a participanților la trafic.

Source link

Facebook Comments Box
Stefania Heinz

Recent Posts

Pelerinajul de la Nicula – Rugăciune, lumină și speranță în ziua Adormirii Maicii Domnului

La poalele blânde ale dealului din satul Nicula, la câțiva kilometri de Gherla, Mănăstirea „Adormirea…

6 days ago

IULIUS – 25 de ani de inovație în retail și regenerare urbană în România

IULIUS marchează un sfert de secol de activitate, timp în care a redefinit standardele retailului…

1 week ago

Cluj-Napoca interzice fumatul în parcuri, stații și baze sportive. Amenzi până la 500 lei

De astăzi, 13 august, în Cluj-Napoca intră în vigoare o măsură importantă pentru sănătatea publică:…

1 week ago

Un român schimbă istoria neuroștiinței la Stanford: Sergiu Pașca, pionier în modelarea creierului uman

Sergiu Pașca, cercetător român de renume internațional, face istorie în domeniul științelor comportamentale la Universitatea…

1 week ago

Patru cetățeni străini, prinși cu bijuterii furate la un festival din Cluj

Cluj-Napoca, început de august. Orașul pulsează sub luminile și sunetul unui festival de muzică. În…

1 week ago

Metroul din Cluj intră în faza subterană: au început lucrările la puțul de lansare pentru TBM-uri

Metroul din Cluj intră în faza subterană: lucrări la 24 de metri adâncime Luni, 11…

1 week ago