Pilotul Adrian Răspopa și-a pierdut viața în urma accidentului grav de pe a doua probă specială de la Raliul Iașului.
UPDATE
Transportat cu elicopterul la Spitalul Județean de Urgență, acesta a fost operat, însă din cauza rănilor grave, nu a mai putut fi salvat”, a anunțat Federația Română de Automobilism.
Proba specială a Raliului Iaşiului a fost întreruptă sâmbătă, 4 septembrie, după ce maşina pilotată de Adrian Răspopa, 41 de ani, a fost implicată într-un accident în zona Hadâmbu. Răspopa a intrat cu mașina într-un cap de pod și a rămas încarcerat, în timp ce copilotul Cosmin Diacu a ieşit singur din maşină. Cei doi au fost transportați cu un elicopter la Spitalul Sf. Spiridon din Iaşi, a informat Agerpres. În ciuda eforturilor medicilor, la 16.20, Federația Română de Automobilism a anunțat că Adrian Răspopa a încetat din viață. Copilotul este în afara oricărui pericol.
ȘTIREA INIȚIALĂ
„Pilotul încarcerat a fost scos, a fost dus cu elicopterul. Doamna profesor Cimpoeșu este cu el, este șansa noastră că e de serviciu”, a declarat, pentru Libertatea, Dan Codreanu, managerul raliului. „Competiția se desfășura în condiții bune, normale, fără săritori, el cred că a făcut o greșeală. Proba a fost suspendată”, a completat Codreanu.
„Pe locul 2 la general după PS1 la Raliul Iaşiului, echipajul Adrian Răspopa/Cosmin Diacu (Skoda Fabia R5) a avut o ieşire violentă în decor pe PS2 Hadâmbu. Echipajele SMURD au intervenit rapid pentru a-i prelua pe cei doi. Proba specială e întreruptă. Adrian Răspopa a avut nevoie de intervenţia medicilor, a fost stabilizat şi e transportat de urgenţă la spital. Cosmin Diacu este în afara oricărui pericol, dar are nevoie de investigaţii suplimentare. Un elicopter îi preia pe cei doi membri ai echipajului pentru a-i transporta la Spitalul Judeţean de Urgenţă Iaşi. Proba specială cu numărul 2 se neutralizează”, au anunţat organizatorii, pe pagina de Facebook a evenimentului, potrivit libertatea.ro.
CINE ESTE PILOTUL MORT
Nascut la Onesti, Adrian Răspopa s-a urcat prima dată la volan la 6 ani, la 9 a învăţat să conducă, iar pe la 16-17 se ducea să facă poligonul contratimp cu un grup de prieteni locali. Bunicul din partea tatălui fiind piteştean, a avut un noroc formidabil, potrivit ziarpiatraneamt.ro.
„La 5-6 ani am interacţionat cu echipa IDMS de la Piteşti. Am avut ocazia să-i cunosc pe Ludovic Balint, pe Gheorghe Preoteasa, pe Ovidiu Scobai, Ovidiu Mazilu, Dacian Barna, lumea care a scris istorie. De acolo zic eu că mi s-a înfiripat această dragoste pentru curse şi pentru motorsport”, mărturisea Răspopa. Era mândru de prietenia cu Horaţiu Ionescu-Cristea, nepotul magnificului pilot de patrimoniu care a fost Eugen Ionescu-Cristea, potrivit ziaruldeiași.ro.
Source link