Connect with us

Eveniment

Cluj vs București. Unei tinere cu dizabilități locomotorii și mamei sale le-a fost refuzată urcarea în autobuz chiar de către șoferi, în Capitală

Diana Petrescu

Published

on

Cluj vs București. Unei tinere cu dizabilități locomotorii și mamei sale le-a fost refuzată urcarea în autobuz chiar de către șoferi, în Capitală

Un incident de neacceptat a avut loc în București. Unei tinere cu dizabilități locomotorii și mamei sale le-a fost refuzată urcarea în autobuz chiar de către șoferii acestora. Mai mult, unul dintre șoferii de autobuz a devenit și agresiv atunci când ele au cerut asistență pentru montarea rampei de acces în autobuz.În schimb, în Cluj Napoca, șoferii CTP sunt lăudați pentru „normalitate”, pentru simplul fapt că ajută persoanele cu dizabilități să urce în autobuz.Europarlamentarul Dragoș Pîslaru a scris: „Unei tinere cu dizabilități locomotorii și mamei sale le-a fost refuzată urcarea în autobuz chiar de către șoferii acestora. Nu, nu într-un colț îndepărtat al țării, ci chiar în stația Națiunile Unite din centrul Bucureștiului, pe linia 104.Mai mult, unul dintre șoferii de autobuz a devenit și agresiv atunci când ele au cerut asistență pentru montarea rampei de acces în autobuz.Domnule primar Nicușor Dan,
Domnule ministru Marius Constantin Budai,
V-am sesizat în scris și vă solicit și aici: porniți ancheta în acest caz și asigurați-vă că cei responsabili vor plăti.
Acest incident este de neacceptat”, a transmis europarlamentarul.Cazul din București a fost făcut cunoscut de bloggerița Teo on wheels:Am spus eu că nu mă mai vedeți prea mult pe aici, însă anumite situații te împing over the edge.
Ca să înțelegeți contextul, m-am întors în București în vacanță de vară. De ce m-am întors? Ca nu cumva să uit câte dizabilități are sistemul, societatea și așa mai departe. Nu voi stiliza foarte mult textul, pentru că nu are rost. Voi spune scurt și la obiect ca să nu las loc de interpretări pentru cei care ar îndrăzni.Mă întorceam de pe Calea Victoriei după ce am petrecut o seară atât de relaxantă cu una dintre prietenele mele dragi. Eram împreună cu mama, deoarece, după cum bine știți povestea, aici nu pot folosi scaunul cu rotile electric din cauza bordurilor, rampelor etc. Voiam să luăm autobuzul 104 de la stația Națiunile Unite. Primul autobuz care a ajuns în stație ne-a ignorat efectiv existența. Sau, mai bine spus, a considerat probabil că în mașina lui nu are ce căuta un scaun cu rotile, pentru NE-A ÎNCHIS UȘA ÎN FAȚĂ. LA PROPRIU.Asta se întâmplă la 21:32 și este vorba despre șoferul mașinii cu numărul 602 STB.
Ok, ok, notat număr pentru reclamație.
Dacă credeți că asta a fost urât, puneți-vă centurile.Vine următoarea mașină. Nenea șofer, că nu-i pot găsi alt apelativ care să nu depășească normele bun simțului, pe lângă faptul că nu și-a făcut datoria de a coborî rampa, invocând DIN NOU scuza patetică “însoțitorul trebuie să facă asta”, și-a arătat misoginismul care putrezește în toată ființa lui. Nu a pornit din stație până nu s-a asigurat că noi ar trebui să-i mulțumim pentru buna lui voința de a ne permite să urcăm în autobuzul său ruginit. De ce am folosit termenul de misogin? Păi cum să vă spun? I-a strigat mamei de pe prea înaltul său scaun de șofer “Să-mi sugi ***”. Éste vorba despre șoferul mașinii cu numărul 91 NZK.Și acum, pun și eu o întrebare lui Nicușor Dan , Societatea de Transport București … VI SE PARE NORMAL CA O PERSOANĂ CU DIZABILITĂȚI SĂ SUPORTE ASTFEL DE COMPORTAMENTE DIN PARTEA UNOR ASTFEL DE INDIVIZI?Vi se pare normal ca aceste lucruri se să întâmple în 2022 într-o capitală europeană?
Cer sancțiuni, și nu doar din vorbe precum răspunsul generic primit la fiecare reclamație “vom Lua măsuri”. De ani de zile tot “luați măsuri”, situația devenind și mai gravă. De ani de zile se întâmplă aceleași lucruri. De ani de zile.
Iar singurul meu gând era că abia aștept să mă întorc în Madrid…”În Cluj, în urmă cu mai puțin de o lună, șoferul unui autobuz de pe linia 4 a fost felicitat de clujeni după ce a ajutat o persoană cu dizabilități să urce în mijlocul de transport în comun.„Asta înseamnă normalitate la Cluj. Felicitări șoferului de pe linia 4. CTP are oameni faini”, a scris un clujean pe grupul Info Trafic Cluj Napoca.„Acelasi gest l-am vazut si la soferii de pe linia 47. De nenumarate ori. Felicitari! Foarte frumos.„Și pe linia 35 am văzut acest gest..felicitări șoferilor de la ctp„No acuma sa apară haterii ca șoferii CTP sunt cei mai nesimțiți. Ca asa e în Cluj, Boc si șoferii CTP sunt de vina pentru tot!Domnul șofer din imagine se numește Cocos Tibor, activează în cadrul coloanei 4 pe linile 4,5, 6 și 7 si conduce absolut exemplar. Sunt foarte mulți soferi care respecta atât călătorii cât și ceilalți participanți la trafic. Nu sunt toți nesimțiți asa cum tot arunca cu rahat unii!! Respect domnului șofer din imagine!!”, au mai comentat alți clujeni.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Eveniment

(Video) – Copil de 12 ani, lovit pe trotuar de un Mustang condus de un șofer din Bistrița-Năsăud, se luptă între viață și moarte

Alex Campian

Published

on

Copil de 12 ani lovit pe trotuar de un Mustang la Cluj

Copilul de 12 ani lovit pe trotuar, miercuri, 1 octombrie, de un autoturism Ford Mustang, pe strada Avram Iancu din Cluj-Napoca, se luptă între viață și moarte.

Potrivit reprezentanților SCJU Cluj, minorul a fost adus în stare critică la UPU Copii, iar medicii au decis să intervină chirurgical de urgență în Blocul Operator Neurochirurgie. Operația a durat câteva ore, iar ulterior pacientul a fost transferat la Terapie Intensivă, unde se află în prezent, intubat și ventilat mecanic. Prognosticul este rezervat.

„Pacientul de 12 ani, transferat de la Spitalul de Copii cu un traumatism cranio-cerebral sever, a fost operat în regim de urgență, în cursul serii în Blocul Operator Neurochirurgie. În prezent se află la terapie-intensivă Neurochirurgie, intubat, sedat și ventilat mecanic. Prognosticul medicilor este rezervat.”, au declarat pentru Cluj24 reprezentanții Spitalului Clinic Județean de Urgență Cluj.

Cum s-a produs accidentul?

Potrivit polițiștilor, un bărbat de 34 de ani, din județul Bistrița-Năsăud, aflat la volanul unui Ford Mustang care circula spre Piața Cipariu, nu ar fi adaptat viteza la condițiile de drum. Din această cauză, șoferul a pierdut controlul asupra direcției de mers, a pătruns pe contrasens și a acroșat copilul de 12 ani, care se afla pe trotuar.

Minorul a fost preluat imediat de echipajul SMURD, intubat la fața locului și transportat de urgență la spital.

Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ. Polițiștii continuă cercetările pentru a stabili cu exactitate împrejurările accidentului.

Mama copilului, în stare de șoc

„Pompierii din cadrul Detașamentului 1 Cluj-Napoca au intervenit în această după-amiază la un grav accident rutier petrecut pe strada Avram Iancu din municipiul Cluj-Napoca. La fața locului au intervenit o autospecială cu modul de descarcerare și două echipaje SMURD, unde au găsit un minor, în vârstă de 12 ani, ce prezenta multiple traumatisme și se afla în stare de inconștiență. Echipajul SMURD i-a acordat asistență medicală de urgență, fiind intubat și transportat la Spitalul de Copii.

Mama copilului, aflată în stare de șoc și prezentând agitație psihomotorie, a fost consultată de echipajul SMURD și transportată la spital ca însoțitor al minorului”, a transmis ISU Cluj.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Foto&Video: stirile Protv

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Eveniment

„Biletul de Sănătate” revine la Cluj: mișcare pentru un bilet gratuit de autobuz

Alex Campian

Published

on

Clujenii fac genuflexiuni pentru un bilet gratuit de autobuz în cadrul proiectului „Biletul de Sănătate” 2025

„Biletul de Sănătate”, inițiativa Sports Festival care transformă mișcarea într-un bilet gratuit de autobuz, a revenit în această toamnă la Cluj-Napoca pentru al șaselea an consecutiv.

Cele două stații smart – una pentru genuflexiuni, pe strada Memorandumului Sud, și una pentru pedalat, pe strada Regele Ferdinand – funcționează zilnic între orele 08:00 – 20:00 și vor fi disponibile până la începutul lunii decembrie 2025.

Cum funcționează „Biletul de Sănătate”

Clujenii sunt provocați să îmbine sportul cu utilul:

  • 20 de genuflexiuni sau

  • 400 de metri pedalați pe bicicleta statică

înseamnă un bilet de autobuz gratuit, valabil timp de 7 zile pe rețeaua de transport public urban din Cluj-Napoca.

Rezultatele edițiilor trecute

În 2024, proiectul a generat 46.911 bilete gratuite, peste 655.000 de genuflexiuni și peste 5.600 km pedalați. Din 2020 și până acum, clujenii au obținut peste 200.000 de bilete de autobuz prin mișcare, transformând timpul de așteptare într-o oportunitate pentru sănătate.

Istoric și dezvoltare

Prima stație smart a fost instalată în 2020, pe strada Memorandumului Sud. În 2022, proiectul s-a extins cu o nouă stație pe strada Regele Ferdinand, unde călătorii pot pedala virtual pe trasee urbane de 400 m. Sistemele sunt interactive, afișează distanța și viteza, iar la final generează un clasament general.

O inițiativă pentru comunitate

„Biletul de Sănătate” este un proiect al Sports Festival, dezvoltat de Life is Hard, cu sprijinul Primăriei și Consiliului Local Cluj-Napoca, în parteneriat cu Compania de Transport Public Cluj-Napoca și Consiliul Județean Cluj.

Scopul său este de a aduce mișcarea în viața de zi cu zi a clujenilor și de a oferi un beneficiu simbolic prin transportul gratuit.

video: sportsfestival.com

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Educatie

România strălucește la competiția Bridgestone World Solar Challenge 2025: Vehiculul solar Hyperion ajunge în Adelaide!

Alex Campian

Published

on

Hyperion prezentat publicului în Victoria Square, Australia

România a fost din nou prezentă pe harta inovației și a mobilității verzi prin performanța echipei Solis UTCN de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, care a participat la prestigioasa competiție Bridgestone World Solar Challenge 2025 din Australia.

🚘 Hyperion, cel mai avansat vehicul solar creat până acum de studenți, a străbătut deșertul australian pe un traseu de mii de kilometri, confruntându-se cu condiții meteorologice extreme și vânturi puternice. Perseverența și pregătirea echipei au dat roade: prototipul a trecut cu succes linia de finish în ultima zi a competiției.

După finalizarea cursei, Hyperion a fost prezentat publicului în Victoria Square, iar echipa Solis UTCN a defilat pe străzile din Adelaide, într-o ceremonie festivă care a adunat participanți din întreaga lume.

👏 Felicitări echipei Solis UTCN pentru performanța excepțională, care a demonstrat încă o dată că România se află în topul inovațiilor internaționale în domeniul energiei verzi și mobilității sustenabile.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom