Ştiri din Transilvania
Clujul se află pe primele poziții în topul destinațiilor pentru turiștii străini. Într-un singur an, Capitala Ardealului a înregistrat venituri de peste 170 de milioane în acest sector de activitate
în imagine: zona centrală a municipiului Cluj-Napoca/Foto: Emil Boc Facebook.com
Anul trecut, numărul turiștilor sosiți în România a crescut cu mai bine de 20%, iar Clujul însuma peste 500.000 de sosiri ale turiștilor în structurile de primire turistică în primele 11 luni ale lui 2022. Potrivit unui raport publicat de ministerul Economiei, trei județe din Transilvania reprezintă destinațiile preferate ale turiștilor străini. Astfel, în 2021, Sibiul a înregistrat 54,7 mii turiști străini, Brașovul – 49,6 mii turiști, iar Clujul – 44,3 mii turiști. De altfel, din topul clasamentului mai fac parte și Bucureștiul, care este principala destinație internațională a României, cu aproape 360 mii turiști în anul 2021 și Constanța – 38,0 mii turiști străini. „Aceste prime 5 destinații concentrează 65,0% din totalul sosirilor internaționale”, se arată în nota de fundamentare privind aprobarea strategiei naționale a României pentru dezvoltarea turismului 2023-2035.
CITEȘTE ȘI:
Numărul turiștilor străini care vin în Cluj, în creștere! Cei mai mulți au venit din EuropaAnaliza privind performanța economică a principalelor destinații urbane din România, pe baza datelor de la Oficiul Național al Registrului Comerțului pentru 2017, arată că industria HORECA din București generează venituri mai mari (1,35 miliarde euro) decât turismul din sectorul privat al tuturor celorlalte orașe din top, în timp ce Constanța are a doua mare piață HORECA, cu venituri de 188 milioane euro, precum și cea mai ridicată rată de profitabilitate (17%). De asemenea, Constanța se clasează pe locul doi în topul angajatorilor din sectorul turistic, cu 74.000 de angajați. Cluj-Napoca este pe locul trei în rândul destinațiilor turistice din România, cu venituri de 175 milioane euro, o rată de profit de 13,48% și 6.641 angajați. Timișoara și Brașov urmează şi ele îndeaproape. „Un aspect pozitiv este faptul că în ultimii ani a crecut într-un ritm alert numărul de unități de mici dimensiuni, în general pensiuni turistice și agroturistice, structuri dezvoltate de localnici, atât în mediul urban, dar mai ales în mediul rural, lucru ce a contribuit la stimularea economiilor locale în multe destinații din România”, arată sursa citată. Potrivit ultimelor date publicate de Institutul Național de Statistică, în primele 6 luni din 2023 la nivelul județului Cluj au fost cazați 317.426 turiști, din care 58.027 străini (reprezentând 18,3% din totalul turiștilor). Comparativ cu aceeași perioadă a anului 2022, numărul turiștilor străini a crescut cu 46,4%. În ceea ce privește sosirile turiștilor străini în structurile de primire turistică, cea mai mare pondere au deținut-o turiștii din Europa (81,2% din total turiști străini).Strategie națională pentru dezvoltarea turismului Principalele provocări în turismul românescturiștii care vizitează în prezent România nu cheltuie suficient la nivelul destinației; nu sunt atrași suficienți turiști care au posibilitatea și dispoziția de a cheltui mai mult la nivelul destinației (turiști cu bugete mari pentru cheltuieli în destinație). În anul 2019, România a avut cele mai mici încasări totale anuale din turismul internațional dintre toate țările învecinate (1.453 milioane euro). Această situație nu s-a îmbunătățit pe fondul pandemiei, ba din contră, țara noastră a avut una dintre cele mai mari reduceri ale fluxurilor turistice internaționale, iar încasările din turismul internațional au scăzut la 244 milioane euro în anul 2020.La nivelul anului 2019, conform Institutului Național de Statistică, Produsul intern brut direct din turism a fost de 31.564,6 milioane lei (aproximativ 6,5 miliarde euro), iar ponderea turismului în PIB-ul României a reprezentat 2,981%. În anul 2021, încasările din turismul internațional s-au ridicat la aproximativ 400 milioane euro, cu 72,5% mai puțin decât în anul 2019. Suma medie cheltuită de un turist străin s-a menținut relativ constantă în perioada 2019-2020, dar a scăzut cu 11,5% în 2021 comparativ cu anul 2019.Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului a lansat recent, în consultare publică, Strategia națională pentru dezvoltarea turismului românesc. Strategia se structurează în jurul unei teorii a schimbării și se concentrează pe trei niveluri, în scopul dezvoltării sustenabile a turismului în țara noastră:
consolidarea, în continuare, a imaginii României ca destinație turistică bine cunoscută, precum şi ca destinație care îndeplinește standardele UE în ceea ce privește furnizarea de produse și servicii;
prețuirea oamenilor, tradițiilor, locurilor, dar și a patrimoniului natural și cultural al României;
creșterea vizibilității României pe piețele internaționale de turism de prim rang.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI:
Source link