Categories: Eveniment

Dacă nu se rezolvă cu compania, românii afectaţi de situaţia de la Bue Air trebuie să se adreseze ANPC

Românii afectaţi de situaţia de la Blue Air trebuie să se adreseze companiei, iar dacă nu se rezolvă cu compania, Autorităţii pentru protecţia consumatorilor, a declarat miercuri, pentru AGERPRES, comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean, în cadrul unui interviu realizat la Strasbourg, apreciind că acest sistem a funcţionat “destul de bine”.
Adina Vălean spune că efectele situaţiei de la Blue Air, deşi cauzate de o situaţie specială, nu sunt noi în Europa.

“Noi am văzut în cursul sezonului de vară întreruperi şi probleme cu întârzieri, anulări de zboruri, peste tot în Europa. Asta s-a datorat faptului că multe dintre companiile aeriene sau dintre companiile din sistemul aerian, inclusiv cele care operează la sol sau cele legate de aeroporturi, au avut dificultăţi în a-şi susţine serviciile din cauza lipsei de personal, în principal. Adică post-pandemie multe companii şi-au concediat angajaţii şi a fost mai dificil să îşi refacă efectivele. Dincolo de cauza pentru care s-a întâmplat cu Blue Air, situaţii legate de anulări de zboruri şi întârzieri au fost permanent în timpul sezonului”, a afirmat Adina Vălean.

Înaltul oficial european a precizat că în cazul Blue Air “e o situaţie specială legată de partea financiară, de bonitatea companiei, este o altă discuţie”. “Ce mă interesează pe mine, la nivel european, este ca pasagerii care au dreptul la rerutare, rambursare, sprijin, despăgubiri, să poată beneficia de aceste drepturi ale lor. (…) Sigur, se întâmplă, important este ca cei care au fost afectaţi de această situaţie să-şi poată primi drepturile, să fie rambursaţi. Ei trebuie să se adreseze companiei, dacă nu se rezolvă cu compania, Autorităţii pentru protecţia consumatorului. Din evaluarea noastră, ăsta este sistemul care a funcţionat destul de bine şi post întâmplările din pandemie. Deci asta îi încurajez şi pe cei care au fost afectaţi de situaţia de la Blue Air”, a declarat comisarul european pentru transporturi.

Ea a precizat că “noi nu avem posibilitatea să evaluăm bonitatea companiei, asta o face autoritatea care o licenţiază la nivel naţional şi cred că se aşteaptă, probabil, planul de restructurare. Sper ca lucrurile să meargă bine, pentru că ar fi păcat, e o companie care a deservit România şi călătorii din România în condiţii foarte bune de-a lungul timpului şi ar fi păcat ca problemele ei să fie ireversibile”.

Nu în ultimul rând, Adina Vălean a spus că autorităţile din România, guvernul, s-au implicat aproape imediat în a căuta soluţii pentru repatriere, ”nu pot decât să apreciez acest lucru”.

Source link

Facebook Comments Box
Stefania Heinz

Recent Posts

Mișcarea ca mod de viață: Ciclismul câștigă tot mai mult teren în rândul clujenilor

În ultimii ani, tot mai mulți clujeni lasă mașina acasă și folosesc bicicleta pentru a…

18 hours ago

CARBOCHIM, CIFRĂ DE AFACERI DE 34,2 MILIOANE DE LEI ÎN 2023

CARBOCHIM S.A., cel mai mare producător de abrazive profesionale din România, a încheiat anul 2023…

18 hours ago

Președintele TIFF, Tudor Giurgiu, despre Cluj vs București: Experiența după trei săptămâni în capitala Ardealului.

O nouă etapă a "competiției" Cluj vs București a fost marcată de sinceritatea președintelui TIFF,…

2 days ago

Studenții UAD au Transformat Căștile de Protecție în Opere de Artă pe Șantierul Carbochim, în Parteneriat cu Grupul IULIUS

Într-o inițiativă inedită de colaborare între mediul academic și cel industrial, 25 de studenți de…

2 days ago

Pasager în stare gravă pe un zbor Tarom: posibilitatea unei aterizări de urgență a fost luată în considerare

Un pasager aflat la bordul unei curse Tarom duminică seara a întâmpinat dificultăți medicale grave,…

1 week ago

Incident dramatic pe teren în timpul meciului dintre Ungaria și Scoția: fotbalist transportat de urgență la spital

Duminică seara, medicii au intervenit de urgență pe teren pentru a-i acorda primul ajutor fotbalistului…

1 week ago