Cluj-Napoca, alături de București, Timisoara și Iași, sunt cele indicate exportatorilor din SUA care vor să intre pe piața românească de către Departamentul de Agricultură al SUA.
Ghidul exportatorului pentru investitorii americani specifică faptul că România are 19,3 milioane de locuitori, principalele orașe ca populație fiind București (1,84 milioane), Iași (320.000), Timișoara (310.000), Cluj-Napoca (303.000), Constanța (297.000), Craiova (293.000) și Brașov (275.000).
“Părțile interesate din SUA pot contacta direct companiile românești, deși prezentările în persoană sunt apreciate și pot contribui la credibilitatea celui interesat. De multe ori există un singur decident într-o companie, iar acea persoană nu este, de obicei, directorul de achiziții. Crăciunul și Paștele oferă oportunități semnificative de vânzare.
Vânzările din decembrie sunt în mod normal de 2-3 ori mai mari decât în alte luni, iar comercianții cu amănuntul își extind adesea programul pentru a se adapta clienților. În timpul sărbătorilor, comercianții își concentrează eforturile de marketing asupra produselor de înaltă calitate, deoarece consumatorii sunt mai predispuși la risipa de sezon.
Consumatorii români tind să aprecieze varietatea produselor și sunt mai mult influențați de tendințele internaționale. Mulți români caută cel mai bun raport cost-beneficiu în achizițiile lor de alimente și băuturi. Există mărci bine stabilite în majoritatea categoriilor de produse alimentare și băuturi, iar cele nou-venite pe piață pot necesita eforturi suplimentare de marketing, cel puțin la început. Sugerăm vizite pentru studii de piață, testarea produselor, compararea prețurilor și înțelegerea concurenței.
Exportatorii americani ar trebui să stabilească relații bune cu importatorii, distribuitorii și supermarketurile locale, deoarece aceștia sunt esențiali pentru facilitarea și promovarea alimentelor pregătite de producătorii americani pentru România. Saloanele comerciale oferă platforme bune pentru creșterea gradului de conștientizare a produselor și pentru a avea contacte cu oameni de afaceri”, se specifică în ghid.
“Românii de 35-39 de ani au cele mai mari venituri din țară, deși până în 2030, vârful de de vârstă cu venituri va fi de 40-44 de ani. Având în vedere aceste grupe de vârstă, cererea de bunuri legate de familie și servicii precum transportul, educația și produsele de uz casnic sunt în creștere rapidă.
Modele de consum pentru persoanele în vârstă de 20 de ani tind să se concentreze mai mult asupra alimentelor și băuturilor, divertismentului și comunicațiilor. Pe măsură ce persoanele cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani încep să se așeze la casa lor și să întemeieze o familie, devin mai interesate de categoriile de produse orientate spre familie. Piața de retail alimentar din România a fost evaluată la 31,1 miliarde de dolari, cu 3.800 de magazine în 2020.
Patru jucători majori reprezintă 60% din cota de piață totală (Kaufland, Carrefour, Lidl, Profi). România este una dintre primele cinci țări europene în creșterea comerțului cu amănuntul (în funcție de suprafață), după Turcia, Rusia, Franța, Italia. Sectorul de retail a crescut de la 50 la 100 mp / 1.000 de locuitori în ultimii patru ani”, specifică raportul.
Source link