Traseul centurii metropolitane din Cluj-Napoca, de la Florești la Apahida, a fost scos la licitație. Costă 1 miliard de euro. Mai rămâne faza a doua, în valoare de 419 milioane de euro, pentru care se caută încă finanțare: Gilău – Florești și conexiunea cu A3.Primarul Emil Boc a anunțat că, odată cu realizarea primului tronson al centurii metropolitane și a drumurilor de legătură din localitățile învecinate, șoferii nu vor mai fi nevoiți să intre nicio secundă prin oraș.“Floreștiul va face 3 drumuri de legătură, în valore de 13 milioane de euro. Baciul are și el un drum de legătură. Și Apahida are drumuri în valoare de 5 milioane de euro, dar aici sunt în interiorul localității. Lucările la centură vor începe din Florești – cu proiectarea și execuția modernizării Drumului Național 1 la Florești – lărgirea la 6 benzi – drum de acces la Spitalul Regional de Urgență și aceste drumuri de legătură.Practic, vom avea 3 intrări spre Cluj-Napoca, fără a intra o secundă prin oraș: dinspre Gilău pe DN1 lărgit, prin spate pe la Vivo, din Baciu: ajungem la Cora, pe pasajul peste DN1 și intrăm pe drumul de sud al Clujului, centura metropolitană. Municipiul Cluj-Napoca face drumuri de legătură de 25 milioane de euro, primul e la Bucium, apoi la Negoiu, Huedinului, etc. până la Borhanci (Spitalul Pediatric Monobloc) și noul cartier Sopor“, a declarat edilul Emil Boc, citat de Ziua de Cluj.Centura Metropolitană Cluj-Napoca este o investiție estimată la 920 de milioane de euro care va fi realizată în 2 etape. Va avea în total 42 de kilometri și o durată de realizare de 4 ani (fiecare etapă).Faza I – Centura Metropolitană TR 35, Sector cuprins între km 14+747 (nod 5) şi km 38+418 (nod 18) în lungime de 23,67 km şi Drumuri de legătură în lungime de 19,16 km. Ȋn cadrul Fazei I se consideră oportună asigurarea conectivității directe spre Spitalul Regional de Urgenţă, Spitalul Pediatric Monobloc, cât şi legătura cu DN 1N care reprezintă Varianta de ocolire Cluj Est (VOCE), prin nodul 18 (Apahida/DN 1N), ce prevede realizarea podului peste canalul Someş, soluţie ce permite extinderea pistei Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca, considerate ca obiective de importanţă strategică regională.Faza II – Centura Metrpolitană TR 35, Sector cuprins între km 0+000 (intersecţia cu DN 1-Gilău) – km 14+747 (nod 5 Floreşti) şi sector cuprins între km 38+418 (nod 18)- km 42+130 (nod 20) în lungime de 18,46 km, împreună cu Drumuri de legătură în lungime de 13,17 km. Ȋn cadrul Fazei II se va asigura conexiunea cu Autostrada Transilvania.” Nota de Fundamentare.
Source link