Sponsorizat
Categories: Eveniment

Emil Boc: „Vom avea 3 intrări spre Cluj-Napoca, fără a intra o secundă prin oraș”

Sponsorizat
Sponsorizat

Traseul centurii metropolitane din Cluj-Napoca, de la Florești la Apahida, a fost scos la licitație. Costă 1 miliard de euro. Mai rămâne faza a doua, în valoare de 419 milioane de euro, pentru care se caută încă finanțare: Gilău – Florești și conexiunea cu A3.Primarul Emil Boc a anunțat că, odată cu realizarea primului tronson al centurii metropolitane și a drumurilor de legătură din localitățile învecinate, șoferii nu vor mai fi nevoiți să intre nicio secundă prin oraș.“Floreștiul va face 3 drumuri de legătură, în valore de 13 milioane de euro. Baciul are și el un drum de legătură. Și Apahida are drumuri în valoare de 5 milioane de euro, dar aici sunt în interiorul localității. Lucările la centură vor începe din Florești – cu proiectarea și execuția modernizării Drumului Național 1 la Florești – lărgirea la 6 benzi – drum de acces la Spitalul Regional de Urgență și aceste drumuri de legătură.Practic, vom avea 3 intrări spre Cluj-Napoca, fără a intra o secundă prin oraș: dinspre Gilău pe DN1 lărgit, prin spate pe la Vivo, din Baciu: ajungem la Cora, pe pasajul peste DN1 și intrăm pe drumul de sud al Clujului, centura metropolitană. Municipiul Cluj-Napoca face drumuri de legătură de 25 milioane de euro, primul e la Bucium, apoi la Negoiu, Huedinului, etc. până la Borhanci (Spitalul Pediatric Monobloc) și noul cartier Sopor“, a declarat edilul Emil Boc, citat de Ziua de Cluj.Centura Metropolitană Cluj-Napoca este o investiție estimată la 920 de milioane de euro care va fi realizată în 2 etape. Va avea în total 42 de kilometri și o durată de realizare de 4 ani (fiecare etapă).Faza I – Centura Metropolitană TR 35, Sector cuprins între km 14+747 (nod 5) şi km 38+418 (nod 18) în lungime de 23,67 km şi Drumuri de legătură în lungime de 19,16 km. Ȋn cadrul Fazei I se consideră oportună asigurarea conectivității directe spre Spitalul Regional de Urgenţă, Spitalul Pediatric Monobloc, cât şi legătura cu DN 1N care reprezintă Varianta de ocolire Cluj Est (VOCE), prin nodul 18 (Apahida/DN 1N), ce prevede realizarea podului peste canalul Someş, soluţie ce permite extinderea pistei Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca, considerate ca obiective de importanţă strategică regională.Faza II – Centura Metrpolitană TR 35, Sector cuprins între km 0+000 (intersecţia cu DN 1-Gilău) – km 14+747 (nod 5 Floreşti) şi sector cuprins între km 38+418 (nod 18)- km 42+130 (nod 20) în lungime de 18,46 km, împreună cu Drumuri de legătură în lungime de 13,17 km. Ȋn cadrul Fazei II se va asigura conexiunea cu Autostrada Transilvania.” Nota de Fundamentare.

Source link

Facebook Comments Box
Diana Petrescu

Recent Posts

Poliția Română, prezentă la datorie în zona Tarnița: „Acționăm pentru ca weekendul să se încheie în siguranță, nu cu neplăceri

Într-o postare publicată pe rețelele de socializare, Poliția Română anunță că acționează și în acest…

49 mins ago

🐾 Primăria Cluj-Napoca permite accesul cu animale de companie în instituțiile publice

🐾 Cluj-Napoca: Acces permis pentru animalele de companie în instituțiile publice Un pas important spre…

2 days ago

Cum ajungi rapid la Electric Castle 2025: tren, autobuz sau mașină? Ghid complet pentru Bonțida

Electric Castle 2025 revine între 16–20 iulie la Castelul Banffy din Bonțida, cu un line-up…

3 days ago

Kids Thursday revine la Iulius Mall Cluj – Teatru de păpuși gratuit în aer liber, toată vara!

Spectacole magice pentru cei mici, în fiecare joi din vară, la Iulius Mall Cluj! Vara…

3 days ago

Accident tragic în Cluj: Copil de 2 ani și 7 luni, lovit mortal de o mașină în Căpușu Mic

Un grav accident rutier a avut loc marți seara, 2 iulie, în localitatea Căpușu Mic,…

3 days ago

Tragedie la Săvădisla, Cluj: Bărbatul prins între fiarele contorsionate a murit

Un grav accident rutier a avut loc în localitatea Săvădisla, județul Cluj. Un bărbat de…

4 days ago