Connect with us

Eveniment

Festivalul Transilvania Fashion 2021: 40 de colecții, 40 de modele, designeri din 10 țări și 200 de oameni implicați în organizare

Stefania Heinz

Published

on

Festivalul Transilvania Fashion 2021: 40 de colecții, 40 de modele, designeri din 10 țări și 200 de oameni implicați în organizare

Festivalul Transilvania Fashion aduce în premieră, pe același catwalk, toate universitățile de artă din România și pe cea din Chișinău, dar și colecții valoroase ale unor designeri cunoscuți din peste 10 țări.
Organizatorii Festivalului Internațional de Modă Transilvania Fashion (FTF) au prefațat, miercuri, într-o conferință de presă la Cluj-Napoca, ediția 2021 a evenimentului.

Echipa de organizare a festivalului este formată din Dr. Matei Miko – Președinte și Producător General Festivalul Transilvania Fashion, Alin Gălățescu – Art Director FTF, Anca Elena Bălan – Producător Asociat FTF și Președinte Romanian Fashion Council, Mirela Presecan Tiberi – Producător Executiv FTF, Diana Loșonți – Producător Executiv FTF, Victoria Pop – Producător Asociat FTF, Anca Zaharia – Coordonator Prezentări Universități de Artă și Bogdan Olar –  Coordonator Producție Tehnică FTF.

“Locația în care vom ține evenimentul este una de vis, esplanada Centrului de Cultură Urbană Casino, inspirat din arhitectura Palatului de la Sanssouci și proiectat de arhitectul șef al orașului Cluj la sfârșitul secolului XIX. Acolo am imaginat festivalul, desigur cu un aport tehnic impresionant pe care îl veți vedea în serile de 17, 18 și 19 septembrie începând cu ora 20. Trebuie să mulțumesc Primăriei municipiului Cluj-Napoca, Consiliului Local și Centrului de Cultură Urbană Casino, care cu generozitate ne-au pus la dispoziție acest spațiu mirific al cetății, pentru a realiza acest festival; vreau să mulțumesc sponsorilor care, în pofida perioadei dificile prin care poate trec, și-au găsit încă resurse să fie alături de noi. Legat de program, am pregătit câteva momente speciale, pe care bineînțeles nu vi le spunem, dar le-am pregătit, sunt într-adevăr spectaculoase. Un singur lucru vreau să vă spun: nu lipsiți la deschiderea Festivalului, vineri seara la 20:00, dacă ați întârziat la deschidere ați pierdut unul din aceste momente. În spate este o muncă titanică, sunt acei “oameni în negru” pe care nimeni nu-i vede, nimeni nu-i aplaudă, dar fără de care nici un eveniment de anvergură nu poate avea loc, sunt multe, este scena, este sunetul, este lumina, sunt efectele speciale, laserele, proiecția video, iar coordonarea tuturor acestor aspecte este o sarcină foarte dificilă pe care i-am delegat-o domnului Bogdan Olaru”, a declarat Dr. Matei Miko, Președinte și Producător General FTF.

“Dimensiunea festivalului nu este de Cluj, este o dimensiune națională, iar acest lucru este clar nu numai prin echipa pe care o are, poate cea mai complexa echipă cu care se lucrează în momentul acesta în zona festivalurilor de modă, dar și prin faptul că avem aceste trei module importante, și anume universitățile de modă – e o premieră absolută când toate sunt puse la un loc, stau față în față, ceea ce a fost foarte greu și a durat zeci de ani ca să se ajungă aici -, după aceea o serie de designeri romani consacrați și prin această dimensiune internațională, care de asemenea este remarcabila în zilele noastre pentru că sunt foarte multe probleme legate de vize. Surprinzător, sunt multe țări care nu au obținut viza românească, ceea ce mi se pare puțin exagerat . Da iată că avem toate elemente puse împreună, și anume generația viitoare, românii consacrați și componenta internațională. Vor fi surprize la nivelul fiecărui show în parte, vă aștept și vă asigur că va fi un spectacol de cel mai înalt nivel. Sunt foarte mulți designeri tineri pe care încă nu-i știți, sunt și designeri consacrați, dar și designeri străini. Vom finaliza fiecare seară cu colecțiile internaționale și, în principiu, vom începe cu o mică surpriză  și, mai apoi, cu designeri tineri. Sunt foarte multe colecții, peste 40, este angrenată o armată de designeri, sunt peste 40 de modele, sunt foarte mulți în echipa de make-up și hair, numai echipa nevăzută de care ne povestea domnul Matei Miko e de ordinul a aproape 200 de persoane și toți lucrează pentru ca acele secunde de podium să iasă impecabil”, a declarat Alin Gălătescu, Art Director FTF.

La rândul ei, Anca Elena Bălan – Producător Asociat FTF și Președinte Romanian Fashion Council, a subliniat că designeri importanți au început să afle despre evenimentele din România și, cu ajutorul presei din Cluj, au aflat care este potențialul Clujului, care este potențialul României în promovarea designului vestimentar și  a creșterii activității în domeniul textil european. “Noi avem competențe excepționale în partea de design, universitățile de artă au creat generații care sunt deja confirmate ca și competente și vrem cu acest festival să punem laolaltă multe energii și să demonstrăm că putem face lucruri special. Vom avea și un simpozion care se va desfășura în a doua zi a festivalului, toți profesorii universităților, decanii, cu invitați online din Macedonia și Israel, vor discuta despre educația în domeniul artei și a artei vestimentare în special”, a anunțat Anca Bălan.

“Mă simt onorată sa fac parte din staff-ul acestui eveniment, mai ales că oferim în continuare o rampă de lansare tinerilor designeri, absolvenților, și reușim să îi punem în lumina cea pe care și-o doresc încă de pe băncile facultății. Vreau ca acest eveniment să fie cât de bine văzut de cei care nu știau, până acum, unde este România pe harta modei”, a declarat Anca Zaharia – Coordonator Prezentări Universități de Artă și cadru didactic la Universitatea de Artă și Design Cluj-Napoca.

“Organizarea unui eveniment de complexitatea acestuia trebuie înțeleasă poate de mai multă lume. Sunt foarte multe aspecte și este foarte important ca fiecare aspect care nu se vede în lumina reflectoarelor, dar unde fiecare are rolul lui, să fie bine pus la punct și aici e despre fiecare dintre noi. De la invitațiile adresate tuturor participanților, la confirmările care trebuie primite, la logistica pe care o avem, toată partea tehnică, toată partea artistică, toata partea operativă, sunt foarte multe aspecte de care depinde buna desfășurare și până la urmă rezultatul acestui eveniment. Vreau să îi felicit pe toți cei care și-au adus contribuția la organizare și la producția festivalului”, a spus și Mirela Presecan Tiberi – Producător Executiv FTF.

“Din punct de vedere tehnic, festivalul va fi grandios, iar surprizele pe care vi le-am pregătit sperăm să vă bucure vizual în primul rând și, apoi, din punct de vedere al sunetului, pentru că și acolo vom avea câteva surprize. Sperăm ca acest eveniment să se perpetueze de-a lungul anilor”, a precizat Bogdan Olar –  Coordonator Producție Tehnică FTF.

“Aș vrea să subliniez o idee. Sunt clujeancă și sunt născută, crescută și fidelă Clujului, am rămas în continuare în această țară minunată, renunțând la variante care poate ar fi fost mai bune, poate n-ar fi fost, dar fără regrete am rămas în România, în Cluj. Pentru sufletul meu este foarte important că se întâmplă acest festival și fac parte din echipa care îl creează și că se întâmplă în Cluj, un oraș emblemă în ceea ce înseamnă industria textilă, creativă din România. Alături de toate evenimentele culturale care se întâmplă în Cluj și care sunt minunate și le dorim succes și viață lungă, pe acest domeniu era o necesitate foarte mare să avem un festival pentru tot ce înseamnă modă, creație, imaginație”, a subliniat Diana Loșonți – Producător Executiv FTF .

Despre Festivalul Transilvania Fashion
Evenimentul este organizat de Asociația Culturală Pro Transilvania și produs de Dr. Matei MIKO – Președinte și Producător General FTF.

Festivalul Transilvania Fashion este parte a unui ciclu de Gale dedicate prezentării și premierii excelenței în domeniul modei, pe care Asociația Culturală Pro Transilvania le organizează de 30 de ani, și a fost conceput să contribuie la amplificarea vizibilității creativității designerilor prezentați pe vasta scenă europeană, prin contribuția conjugată a mass media și a partenerilor din European Fashion Council și FashionTV. 

Imaginat sub forma unui eveniment outdoor complex, street fashion într-o viziune neașteptată, couture într-o formulă inovativă, amplificate prin prezența unui studio foto/video – vector de comunicare universal, conceptul propune o abordare a mai multor valențe ale unei formule consacrate și va crea o emulație pe toate palierele expresiei de fashion și styling din acest domeniu.

Locul de desfășurare al evenimentului este Esplanada Centrului de Cultură Urbană din Parcul Central din Cluj-Napoca, care se va transforma datorită unei logistici impresionante de catwalk, sunet, lumină și ecrane LED, într-un superb amfiteatru în aer liber, străjuit de impunătoarea clădire a Cazinoului si de istorica Fântână Arteziană amenajate în 1897, inspirate de clădirile celebrului Palat Sanssouci de la Potsdam.

La Festival și-au anunțat participarea numeroși designeri, branduri, case de modă și universități, invitați speciali din țară și din străinătate, modele, hair styliști, make-up artiști, fotografi, bloggeri și jurnaliști.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Eveniment

Pelerinajul de la Nicula – Rugăciune, lumină și speranță în ziua Adormirii Maicii Domnului

Alex Campian

Published

on

Vedere panoramică cu Mănăstirea Nicula și pelerinii veniți la hram

La poalele blânde ale dealului din satul Nicula, la câțiva kilometri de Gherla, Mănăstirea „Adormirea Maicii Domnului” pulsează de credință. În fiecare an, pe 15 august, curțile ei se umplu de oameni care vin ca să atingă o bucată din pace — pelerini cu lumânări, copii în brațe, bătrâni cu pași mărunți, tineri cu glasuri tremurate. Anul acesta, ca dintotdeauna, icoana făcătoare de minuni a Maicii Domnului rămâne inima acestei adunări: o prezență care adună rugăciuni, lacrimi și povești personale de mulțumire.

Povestea Niculei se împletește cu legenda icoanei care — spun cronicile vechi și memoria colectivă — a plâns în secolul al XVII-lea, un semn care a aprins atenția țăranilor și a clerului. De atunci, locul a devenit sanctuar: bisericuța modestă s-a transformat în mănăstire, iar drumul spre deal s-a umplut de poteci ale credinței. Mulți pelerini vorbesc despre vindecări neașteptate, despre chemări care le-au schimbat viața; alții trec pur și simplu pentru a mulțumi sau pentru a primi o clipă de liniște.

Icoana făcătoare de minuni a Maicii Domnului din Mănăstirea Nicula, pictată în 1681

Ajunul hramului e o noapte de priveghere: cântecele liturgice se revarsă, tămâia se amestecă cu aerul rece al serii, iar lumânările creează mici constelații pe pavajul curții. Dimineața, procesiunile de pe 14 și 15 august se contopesc într-un flux neîntrerupt de credincioși care își așteaptă rândul la închinare. Mulți au venit pe jos din Gherla sau din satele din jur, tradiție păstrată din generație în generație — alegere făcută nu doar din credință, ci ca jertfă simbolică, ca dialog între trup obosit și sufletul care cere ajutor.

Credincioși participând la Slujba Prohodului Maicii Domnului la Mănăstirea Nicula

În 15 august 2025, pelerinajul a fost din nou un semn că tradiția trăiește: slujbe solemne oficiate la altarul de vară, predici încărcate de mângâiere și sute de mărturii adunate la coadă. Organizatorii au comunicat programul și indicațiile pentru pelerini public, așa cum fac de obicei pe pagina oficială de Facebook a Mănăstirii și pe site-ul instituției — detalii și anunțuri pe https://www.facebook.com/ManastireaNiculaOficial și pe http://www.manastireanicula.ro.

Legendele din jurul icoanei au crescut cu fiecare secol: se pomenește de părinți care au găsit vindecare, de oameni care au lăsat la tocul ușii câte o povară și au plecat mai ușori. Aceste relatări, unele însemnate în arhive, altele păstrate oral, dau culoare pelerinajului: nu e doar un eveniment liturgic, ci o colecție vie de destine care vibrează sub același acoperiș spiritual.

Atmosfera, mai presus de cifre, e una a comuniunii. Vezi freamătul pregătirilor — tarabe cu iconițe, rugăciuni șoptite, mame care leagă părul copilului cu o panglică de coroană, bătrâni care își găsesc loc pe o bancă și stau în tăcere, mulțumind. Pentru mulți, clipa închinării la icoană e mai mult decât ritual: e o reamintire că nu sunt singuri. Lacrima se naște firesc, uneori de bucurie, alteori de ușurare.

Mănăstirea Nicula rămâne, astfel, un far al spiritualității românești — un loc în care istoria, legenda și trăirea contemporană se întâlnesc. Indiferent dacă vii pentru prima oară sau revii după multe hramuri, pleci cu o poveste personală, cu o lumânare stinsă în inimă și cu speranța că drumul spre același deal va mai fi parcurs cândva.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

IULIUS – 25 de ani de inovație în retail și regenerare urbană în România

Alex Campian

Published

on

ULIUS 25 de ani de retail și regenerare urbană în România

IULIUS marchează un sfert de secol de activitate, timp în care a redefinit standardele retailului românesc și a transformat marile orașe prin proiecte de referință. Cu o viziune integrată, ce îmbină shoppingul, businessul, natura și lifestyle-ul, compania a devenit un reper nu doar pe piața locală, ci și în Europa de Est.

De la primul mall regional, la proiecte mixed-use de talie europeană

Povestea a început în anul 2000, la Iași, cu primul mall din afara Capitalei – o premieră care a deschis drumul retailului modern în România. Următorii 25 de ani au adus investiții de peste 1,2 miliarde de euro, dezvoltarea rețelei Iulius Mall și lansarea unor proiecte de pionierat în regenerarea urbană: Palas Iași și Iulius Town Timișoara.

Astăzi, portofoliul include:

  • 8 proiecte regionale în Iași, Suceava, Cluj-Napoca și Timișoara

  • peste 320.000 mp de spații de retail

  • 1.000+ branduri internaționale și antreprenori locali

  • peste 73 de milioane de vizite anual

„Proiectele noastre sunt destinația strategică a marilor branduri internaționale. Am dorit să creăm spații vibrante, parte din viața comunității”, afirmă Oana Diaconescu, Head of Retail Leasing IULIUS.

Retail, business și natură – o formulă de succes

Centrele comerciale IULIUS sunt locuri unde cumpărăturile se îmbină cu experiențe de relaxare și socializare: cinematografe, zone HoReCa, centre de entertainment și grădini urbane spectaculoase.
Palas Iași și Iulius Town Timișoara sunt exemple de proiecte mixed-use unde retailul și spațiile office se completează reciproc, generând trafic constant și atractivitate pentru investitori.

Investiții în viitor

  • Iași – Reamenajarea Palasului: 80 milioane € investiți în modernizare, sub semnătura Foster + Partners, cu extinderea zonei verzi și integrarea armonioasă în centrul orașului.

  • Cluj-Napoca – RIVUS: 500 milioane € pentru cel mai mare proiect de reconversie urbană din țară, pe platforma Carbochim, cu 142.000 mp retail și peste 400 de magazine.

  • Constanța – Proiect de regenerare urbană: 800 milioane €, pe 38 ha, cu funcțiuni de retail, office, cultură și divertisment, după un proces unic de bioremediere a terenului.

  • Tomești, Iași – Family Market: 28 milioane €, cu 16.000 mp închiriabili, pentru comerț de proximitate.

O amprentă verde în marile orașe

IULIUS a integrat în proiectele sale 18 hectare de grădini urbane cu peste 80.000 de arbori și arbuști, aducând natura în inima orașelor. În plus, compania este un susținător activ al culturii și artei, găzduind 1.000+ evenimente anual.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Eveniment

Patru cetățeni străini, prinși cu bijuterii furate la un festival din Cluj

Alex Campian

Published

on

Hoți prinși pe Aeroportul Cluj-Napoca înainte de a fugi spre Barcelona

Cluj-Napoca, început de august. Orașul pulsează sub luminile și sunetul unui festival de muzică. În timp ce mii de oameni dansează, patru cetățeni străini își fac loc prin mulțime cu un alt “program artistic”: furturi de bijuterii.

📅 7–10 august – Polițiștii primesc 16 sesizări despre lănțișoare prețioase smulse de la gâtul oamenilor. Biroul de Investigații Criminale intră în alertă. Începe o vânătoare pe timp de festival.


Primul pas greșit al hoților

10 august, seara – Un bărbat de 45 de ani, suspect în mai multe cazuri, este depistat și reținut. Pistele duc rapid la restul grupului.

11 august, dimineața – Aeroportul Cluj-Napoca. Trei persoane – o femeie de 30 de ani și doi bărbați de 46 și 37 de ani – sunt surprinse chiar înainte de a se îmbarca spre Barcelona. Planul de evadare se încheie pe pista de control a Poliției de Frontieră.


Ce au găsit în bagaje

În valize, anchetatorii descoperă:

  • 18 lănțișoare din metale prețioase

  • parfumuri

  • cartușe de țigarete

  • pachete de cafea și alte bunuri

Bunuri furate recuperate de polițiștii din Cluj-Napoca


O operațiune la secundă

Acțiunea a fost coordonată de polițiștii din cadrul Biroului de Investigații Criminale, cu sprijinul Secției Regionale de Poliție Transporturi Cluj-Napoca, Sectorului Poliției de Frontieră Aeroport Cluj-Napoca, Secției 7 Poliție și Serviciului pentru Acțiuni Speciale.

Toți cei patru suspecți au fost reținuți pentru 24 de ore, iar cercetările continuă pentru a reconstitui întreaga lor activitate infracțională.

📹 Momentul intervenției poate fi urmărit aici: Video

Info&Video: Facebook Inspectoratul de Politie Judetean Cluj

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom