Connect with us

Eveniment

Festivalul Transilvania Fashion 2021: 40 de colecții, 40 de modele, designeri din 10 țări și 200 de oameni implicați în organizare

Stefania Heinz

Published

on

Festivalul Transilvania Fashion 2021: 40 de colecții, 40 de modele, designeri din 10 țări și 200 de oameni implicați în organizare

Festivalul Transilvania Fashion aduce în premieră, pe același catwalk, toate universitățile de artă din România și pe cea din Chișinău, dar și colecții valoroase ale unor designeri cunoscuți din peste 10 țări.
Organizatorii Festivalului Internațional de Modă Transilvania Fashion (FTF) au prefațat, miercuri, într-o conferință de presă la Cluj-Napoca, ediția 2021 a evenimentului.

Echipa de organizare a festivalului este formată din Dr. Matei Miko – Președinte și Producător General Festivalul Transilvania Fashion, Alin Gălățescu – Art Director FTF, Anca Elena Bălan – Producător Asociat FTF și Președinte Romanian Fashion Council, Mirela Presecan Tiberi – Producător Executiv FTF, Diana Loșonți – Producător Executiv FTF, Victoria Pop – Producător Asociat FTF, Anca Zaharia – Coordonator Prezentări Universități de Artă și Bogdan Olar –  Coordonator Producție Tehnică FTF.

“Locația în care vom ține evenimentul este una de vis, esplanada Centrului de Cultură Urbană Casino, inspirat din arhitectura Palatului de la Sanssouci și proiectat de arhitectul șef al orașului Cluj la sfârșitul secolului XIX. Acolo am imaginat festivalul, desigur cu un aport tehnic impresionant pe care îl veți vedea în serile de 17, 18 și 19 septembrie începând cu ora 20. Trebuie să mulțumesc Primăriei municipiului Cluj-Napoca, Consiliului Local și Centrului de Cultură Urbană Casino, care cu generozitate ne-au pus la dispoziție acest spațiu mirific al cetății, pentru a realiza acest festival; vreau să mulțumesc sponsorilor care, în pofida perioadei dificile prin care poate trec, și-au găsit încă resurse să fie alături de noi. Legat de program, am pregătit câteva momente speciale, pe care bineînțeles nu vi le spunem, dar le-am pregătit, sunt într-adevăr spectaculoase. Un singur lucru vreau să vă spun: nu lipsiți la deschiderea Festivalului, vineri seara la 20:00, dacă ați întârziat la deschidere ați pierdut unul din aceste momente. În spate este o muncă titanică, sunt acei “oameni în negru” pe care nimeni nu-i vede, nimeni nu-i aplaudă, dar fără de care nici un eveniment de anvergură nu poate avea loc, sunt multe, este scena, este sunetul, este lumina, sunt efectele speciale, laserele, proiecția video, iar coordonarea tuturor acestor aspecte este o sarcină foarte dificilă pe care i-am delegat-o domnului Bogdan Olaru”, a declarat Dr. Matei Miko, Președinte și Producător General FTF.

“Dimensiunea festivalului nu este de Cluj, este o dimensiune națională, iar acest lucru este clar nu numai prin echipa pe care o are, poate cea mai complexa echipă cu care se lucrează în momentul acesta în zona festivalurilor de modă, dar și prin faptul că avem aceste trei module importante, și anume universitățile de modă – e o premieră absolută când toate sunt puse la un loc, stau față în față, ceea ce a fost foarte greu și a durat zeci de ani ca să se ajungă aici -, după aceea o serie de designeri romani consacrați și prin această dimensiune internațională, care de asemenea este remarcabila în zilele noastre pentru că sunt foarte multe probleme legate de vize. Surprinzător, sunt multe țări care nu au obținut viza românească, ceea ce mi se pare puțin exagerat . Da iată că avem toate elemente puse împreună, și anume generația viitoare, românii consacrați și componenta internațională. Vor fi surprize la nivelul fiecărui show în parte, vă aștept și vă asigur că va fi un spectacol de cel mai înalt nivel. Sunt foarte mulți designeri tineri pe care încă nu-i știți, sunt și designeri consacrați, dar și designeri străini. Vom finaliza fiecare seară cu colecțiile internaționale și, în principiu, vom începe cu o mică surpriză  și, mai apoi, cu designeri tineri. Sunt foarte multe colecții, peste 40, este angrenată o armată de designeri, sunt peste 40 de modele, sunt foarte mulți în echipa de make-up și hair, numai echipa nevăzută de care ne povestea domnul Matei Miko e de ordinul a aproape 200 de persoane și toți lucrează pentru ca acele secunde de podium să iasă impecabil”, a declarat Alin Gălătescu, Art Director FTF.

La rândul ei, Anca Elena Bălan – Producător Asociat FTF și Președinte Romanian Fashion Council, a subliniat că designeri importanți au început să afle despre evenimentele din România și, cu ajutorul presei din Cluj, au aflat care este potențialul Clujului, care este potențialul României în promovarea designului vestimentar și  a creșterii activității în domeniul textil european. “Noi avem competențe excepționale în partea de design, universitățile de artă au creat generații care sunt deja confirmate ca și competente și vrem cu acest festival să punem laolaltă multe energii și să demonstrăm că putem face lucruri special. Vom avea și un simpozion care se va desfășura în a doua zi a festivalului, toți profesorii universităților, decanii, cu invitați online din Macedonia și Israel, vor discuta despre educația în domeniul artei și a artei vestimentare în special”, a anunțat Anca Bălan.

“Mă simt onorată sa fac parte din staff-ul acestui eveniment, mai ales că oferim în continuare o rampă de lansare tinerilor designeri, absolvenților, și reușim să îi punem în lumina cea pe care și-o doresc încă de pe băncile facultății. Vreau ca acest eveniment să fie cât de bine văzut de cei care nu știau, până acum, unde este România pe harta modei”, a declarat Anca Zaharia – Coordonator Prezentări Universități de Artă și cadru didactic la Universitatea de Artă și Design Cluj-Napoca.

“Organizarea unui eveniment de complexitatea acestuia trebuie înțeleasă poate de mai multă lume. Sunt foarte multe aspecte și este foarte important ca fiecare aspect care nu se vede în lumina reflectoarelor, dar unde fiecare are rolul lui, să fie bine pus la punct și aici e despre fiecare dintre noi. De la invitațiile adresate tuturor participanților, la confirmările care trebuie primite, la logistica pe care o avem, toată partea tehnică, toată partea artistică, toata partea operativă, sunt foarte multe aspecte de care depinde buna desfășurare și până la urmă rezultatul acestui eveniment. Vreau să îi felicit pe toți cei care și-au adus contribuția la organizare și la producția festivalului”, a spus și Mirela Presecan Tiberi – Producător Executiv FTF.

“Din punct de vedere tehnic, festivalul va fi grandios, iar surprizele pe care vi le-am pregătit sperăm să vă bucure vizual în primul rând și, apoi, din punct de vedere al sunetului, pentru că și acolo vom avea câteva surprize. Sperăm ca acest eveniment să se perpetueze de-a lungul anilor”, a precizat Bogdan Olar –  Coordonator Producție Tehnică FTF.

“Aș vrea să subliniez o idee. Sunt clujeancă și sunt născută, crescută și fidelă Clujului, am rămas în continuare în această țară minunată, renunțând la variante care poate ar fi fost mai bune, poate n-ar fi fost, dar fără regrete am rămas în România, în Cluj. Pentru sufletul meu este foarte important că se întâmplă acest festival și fac parte din echipa care îl creează și că se întâmplă în Cluj, un oraș emblemă în ceea ce înseamnă industria textilă, creativă din România. Alături de toate evenimentele culturale care se întâmplă în Cluj și care sunt minunate și le dorim succes și viață lungă, pe acest domeniu era o necesitate foarte mare să avem un festival pentru tot ce înseamnă modă, creație, imaginație”, a subliniat Diana Loșonți – Producător Executiv FTF .

Despre Festivalul Transilvania Fashion
Evenimentul este organizat de Asociația Culturală Pro Transilvania și produs de Dr. Matei MIKO – Președinte și Producător General FTF.

Festivalul Transilvania Fashion este parte a unui ciclu de Gale dedicate prezentării și premierii excelenței în domeniul modei, pe care Asociația Culturală Pro Transilvania le organizează de 30 de ani, și a fost conceput să contribuie la amplificarea vizibilității creativității designerilor prezentați pe vasta scenă europeană, prin contribuția conjugată a mass media și a partenerilor din European Fashion Council și FashionTV. 

Imaginat sub forma unui eveniment outdoor complex, street fashion într-o viziune neașteptată, couture într-o formulă inovativă, amplificate prin prezența unui studio foto/video – vector de comunicare universal, conceptul propune o abordare a mai multor valențe ale unei formule consacrate și va crea o emulație pe toate palierele expresiei de fashion și styling din acest domeniu.

Locul de desfășurare al evenimentului este Esplanada Centrului de Cultură Urbană din Parcul Central din Cluj-Napoca, care se va transforma datorită unei logistici impresionante de catwalk, sunet, lumină și ecrane LED, într-un superb amfiteatru în aer liber, străjuit de impunătoarea clădire a Cazinoului si de istorica Fântână Arteziană amenajate în 1897, inspirate de clădirile celebrului Palat Sanssouci de la Potsdam.

La Festival și-au anunțat participarea numeroși designeri, branduri, case de modă și universități, invitați speciali din țară și din străinătate, modele, hair styliști, make-up artiști, fotografi, bloggeri și jurnaliști.

Source link

Facebook Comments Box

Eveniment

ANDRA va cânta la Turda Arena, primarul din Turda va plăti 600.000 de lei din banii publici pentru inaugurare

Stefania Heinz

Published

on

Dezvăluiri. „Andra avea vreo 16 ani și venea cu taică-su cu trenul de la Cluj. Mă ruga taică-su: Domne, vreau să cânte fata mea gratis! Omul foarte deștept”

Primarul din Turda, Matei Cristian, intenționează să ofere un spectacol de amploare cu ocazia inaugurării noii săli polivalente Turda Arena, și pentru aceasta, este dispus să aloce generoase sume din bugetul public. Cu o investiție estimată la 600.000 de lei, administrația locală turdeană se pregătește să marcheze deschiderea acestei noi facilități în weekendul 12-14 aprilie 2024, eveniment ce va fi încununat cu prezența celebrei artiste clujene, Andra.

Bugetul total destinat evenimentului se ridică la aproximativ 930.000 de lei, TVA inclus, iar municipalitatea Turdei va acoperi cea mai mare parte, restul sumei urmând să fie asigurat din sponsorizări, conform informațiilor furnizate de turdanews.net.

Planurile pentru aceste zile de sărbătoare includ premierea tuturor sportivilor merituoși din Turda, indiferent de ramura sportivă în care activează. În plus, organizatorii au făcut eforturi pentru a atrage toate legendele handbalului și fotbalului, sperând că acestea vor onora invitația.

Pe parcursul celor trei zile de eveniment, programul va include jocuri pentru copii, street food, spectacol de drone și artificii, lasere și proiecții pe fațada sălii polivalente. Primarul Matei Cristian a subliniat că acest spectacol va fi unul fără precedent pentru Turda, oferind comunității o experiență de neuitat.

Momentul inaugural va fi marcat de prezența Andreei, cunoscută sub numele de scenă Andra, care va fi cap de afiș al artiștilor ce vor concerta pe scena Turda Arena. Un aspect deosebit este că accesul la acest spectacol va fi gratuit pentru locuitorii orașului Turda, oferindu-le acestora oportunitatea de a se bucura de un eveniment cultural deosebit în noul lor loc emblematic.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cultura

Evenimente de Ziua Porților Deschise la Teatrul National – Evenimente pentru copii, adolescenți si toate varstele

Stefania Heinz

Published

on

Luni, 27 martie 2023, ora 11:00, Teatrul National Lucian Blaga, Piata Stefan cel Mare, nr. 2-4

Intrarea liberă*

Teatrul Național din Cluj-Napoca se pregătește să sărbătorească Ziua Mondială a Teatrului printr-un eveniment special, Ziua Porților Deschise, care promite o experiență captivantă pentru toți iubitorii de artă și teatru.

Această zi specială este creată pentru a întări legătura între teatru și publicul său, oferind oportunitatea participanților de a se bucura de activități diverse și captivante, adaptate atât copiilor, cât și adulților.

Evenimentul va debuta cu un spectacol de teatru pentru copii intitulat „Despre stele”, prezentat de echipa MiniReactor. Acesta va fi urmat de diverse activități artistice, precum ateliere de marionete, jonglerii, face painting, și baloane modelabile, menite să încânte și să inspire creativitatea celor mici.

O atracție deosebită va fi lectura publică susținută de Alex Moldovan, autorul seriei „Olguța”, care va oferi publicului ocazia să se bucure de poveștile sale și să participe la o sesiune de discuții și autografe.

Pentru adolescenți, va fi organizat un atelier de teatru și improvizație condus de actrița Diana Buluga, care va oferi o perspectivă din culisele teatrului și va dezvălui secretele muncii de actor.

Un moment de neratat va fi spectacolul de teatru sonor „Noroc să ai”, o producție a Teatrului Improbabil, bazată pe textul lui Cosmin Stănilă, un actor al Teatrului Național din Cluj-Napoca.

În plus, participanții vor avea ocazia să descopere culisele teatrului, să asiste la o repetiție cu public la cea mai recentă premieră a Teatrului Național, „Îmblânzirea Scorpiei” după William Shakespeare, și să se bucure de un dialog special cu actorul Marian Râlea, cunoscut sub numele de „Magicianul”.

Evenimentul se va încheia într-o notă de poveste, cu spectacolul „Basme vechi și basne noi”, prezentat de Texte Bune în Locuri Nebune. Actorii vor încânta publicul cu povești spuse cu măiestrie, iar universul sonor al acestor povestiri va fi animat de muzica lui Bogdan Rakolcza.

Pe lângă toate aceste activități, publicul va avea ocazia să descopere o selecție captivantă de fotografii din spectacolele Teatrului Național din Cluj-Napoca în cadrul expoziției „Portrete ale Efemerului – cele mai frumoase fotografii de spectacol, 2010-2023”, găzduită de Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei.

Intrarea este liberă, iar accesul la evenimente se va face în limita locurilor disponibile, în ordinea sosirii. Pentru atelierul de teatru și improvizație pentru adolescenți este necesară înscrierea prealabilă la adresa de email atelier@teatrulnationalcluj.ro, având un număr limitat de locuri disponibile.

Evenimente pentru copii și adolescenți:  

11:00-11:45, Sala mare

Spectacol de teatru pentru copii

Despre stele (o producție MiniReactor) – 4+

de Ana Cucu-Popescu 

 

11:30-17:00, Foaier rang III

Zona de creație pentru copii – 3+

 

11:30-14:30, Foaier rang III

Face painting și baloane modelabile (Tărâmul Fericirii) – 3+

 

12:00-13:00, Foaier rang II, dreapta

Atelier de marionete (Magic Puppet) – 5+

 

12:00-13:00, Foaier rang II, stânga

Alex Moldovan – Povestiri de citit pe sub bancă
texte în lectura autorului și sesiune de autografe – 9-14 ani

 

12:00-13:00, Esplanadă

Atelier de baloane uriașe de săpun (Magic Puppet) – 5+

 

13:30-14:30, Foaier, rang II, stânga

Astăzi se improvizează! 

Atelier de teatru și improvizație pentru adolescenți cu actrița Diana Buluga – 14-18 ani

Participare gratuită pe bază de înscriere prin email la adresa: atelier@teatrulnationalcluj.ro.

 

15:00-15:30 – Esplanadă

Jonglerii (Magic Puppet) – 12+

 

16:00-16:30 – Esplanadă

Jonglerii (Magic Puppet) – 12+

 

Evenimente speciale:      Ziua Porților Deschise la Teatrul

12:15-15:15

Vizite în culise ghidate de actori ai Teatrului Național din Cluj-Napoca – AG

 

13:30-16:00

Foaier rang II, dreapta

Noroc să ai – Teatru Sonor (o producție Teatrul Improbabil)

de Cosmin Stănilă

 

16:00-16:50, Scena mare

Repetiție cu publicurmată de discuţii cu realizatorii spectacolului

Îmblânzirea Scorpiei după William Shakespeare – 14+

regia: Leta Popescu

 

17:00-17:50, Scena mare

Invitatul special al zileiactorul Marian Râlea în dialog cu actorii – AG

Anca Hanu și Cătălin Herlo 

 

18:00-19:40, Scena mare

Basme vechi și basne noi (o producție Texte bune în locuri nebune) – AG

regia și scenariul: Ionuț Caras

Facebook Comments Box
Continue Reading

Eveniment

FOTO – Exercițiul de intervenție al ISU Cluj: Incendiu simulat la un Grand Hotel Napoca din Cluj-Napoca

Stefania Heinz

Published

on

Ieri, forțele și mijloacele din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) Cluj au desfășurat un amplu exercițiu de intervenție, simulând un incendiu la un operator economic din domeniul hotelier, situat pe strada Octavian Goga din Cluj-Napoca.

Scenariul inițial a implicat un incendiu la parterul unui imobil înalt de 10 niveluri, cu posibilitatea extinderii focului la mezanin. Situația a fost amplificată de numărul mare de victime, determinând declanșarea Planului Roșu de Intervenție. La fața locului, echipele operative au fost confruntate cu flăcările care cuprinseseră parterul și mezaninul hotelului, iar 18 persoane au fost evacuate din clădire, dintr-un total de 30. Restul persoanelor au necesitat căutare și salvare.

Exercițiul a constituit un test benefic pentru capacitatea de intervenție a echipajelor de urgență, permitând o colaborare strânsă între instituțiile responsabile de gestionarea situațiilor de urgență. Astfel de antrenamente sunt esențiale pentru pregătirea eficientă a personalului și coordonarea optimă a acțiunilor în caz de situații reale de urgență.

Mulțumim tuturor celor implicați pentru sprijinul acordat în desfășurarea acestui exercițiu și pentru eforturile lor în promovarea siguranței și securității comunității noastre.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite