Categories: Eveniment

(Foto) Cluj: Transformare totală la Expo Transilvania. Un parc modern, 2 parkinguri, stații de metrou și de tren metropolitan, spații comerciale și de agrement

Noul design al zonei Expo Transilvania și IRA a fost prezentat ieri în cadrul Centrului de Inovare și Imaginație Civică.Aici se vor amenaja un parc modern, care de sus are forma unui avion, două parkinguri de mari dimensiuni, străzi smart și multe parkinguri cu regim mic de înălțime, pe locația actualelor garaje, informează Cluj24.Zona studiată este cuprinsă între străzile Dâmboviței, parțial Ialomiței, Tribunul Vlăduțiu, Aleea Dâmboviței, Expo Transilvania, parcul Aurel Vlaicu, și Poligonul auto IRA.Suprafața carosabilă se va înjumătăți, însă pentru șoferi va crește numărul locurilor de parcare, de la 1700 la peste 2300. Vor exista și 54 de stații de încărcare pentru mașini electrice.Un parking pe 2 niveluri, cu acces de pe str. Dâmboviței, va fi amenajat în subteran, lângă piațeta din fața centrului Expo Transilvania.Un alt parking mare, cu parter și 3 etaje, cu acoperiș verde și centru comercial, va fi ridicat la IRA, lângă ieșirea de la stația viitorului metrou. Aici vor exista 212 locuri de parcare.“Proiectul va beneficia de fonduri europene, dar și de la bugetul local. Mărăști este un cartier-fanion și merită această modernizare”, a spus primarul Clujului, Emil Boc, citat de Media9. 1.000 de arbuști noi ar urma să fie plantați pe toată suprafața studiată.O clădire care “ia ochii” este propusă în proiect. Va avea parking, dar și spații comerciale. De asemenea, în zonă ar urma să se construiască un pasaj pietonal.Radu Andronic, arhitectul care s-a ocupat de randările și viziunea noii zone, a spus că acum ”groapa” din Mărăști are un aspect învechit.”Prin intervențiile pe care le vom face se dorește o reducere a traficului auto, o favorizare a traficului nemotorizat, pietonal, susținerea transportului public. Mai ales că proiectul nostru are fericirea, dar și nefericirea de a se suprapune din punct de vedere geografic, cu încă trei proiecte, foarte importante. Mă refer la proiectul de metrou, care pe amplasamentul nostru are două stații. Mă refer la stația Viitorul și stația de la IRA. Apoi are o stație de tren metropolitan, cea de la Podul IRA, și acest coridor de mobilitate durabilă. Va trebui să ne integrăm cu aceste proiecte.Avem posibilitatea ca la Podul Ira, pe poligonul betonat, să creăm o clădire excepțională pentru arhitectura românească, o parcare multietajată cu funcțiune de terminal multimodal, cu ieșiri pentru stația de metrou integrate în această structură, cu spații comerciale, spații de agrement, acoperiș verde, rampe care să coboare din clădire spre parc”, a explicat arhitectul Radu Andronic, citat de stiridecluj.ro.

Source link

Facebook Comments Box
Diana Petrescu

Recent Posts

Cel mai mare glob de zăpadă din România va fi atracția principală la un târg de Crăciun inedit din Cluj-Napoca.

În perioada 23 noiembrie – 8 decembrie, Cluj-Napoca va găzdui cea de-a șaptea ediție a…

2 days ago

Un spectacol pe care nu-l vei uita niciodată. Cei mai talentați rideri din lume SuperEnduro World Championship – GP of Romania VIDEO

Pe 18 ianuarie 2025, Sala Polivalentă BTarena din Cluj-Napoca se transformă într-o arenă a adrenalinei…

3 days ago

Impact violent pe strada București din Cluj-Napoca: Scuterist proiectat câțiva metri după coliziunea cu un SUV

Un grav accident de circulație a avut loc astăzi, pe strada București din Cluj-Napoca, implicând…

4 days ago

DJ Bobo a electrizat Clujul: primul concert susținut în România s-a încheiat cu piesa “Freedom”

Seara trecută, Cluj-Napoca a fost epicentrul muzicii dance, găzduind unul dintre cele mai așteptate evenimente…

5 days ago

Dispeceratul Termoficare Napoca: Tehnologia și modernizarea aduc eficiență și siguranță pentru clujeni (P)

Termoficare Napoca trece printr-un amplu proces de modernizare, aducând în prim-plan tehnologia de ultimă generație…

1 week ago