Una dintre cele mai importante competiții automobilistice desfășurate în Cluj a fost Cursa internationala de Coastă FELEAC. Incepând cu anul 1922, concursul de automobilism de pe Dealul Feleac și-a croit drumul spre notorietate prin legăturile sale cu Casa Regală a României. Unul dintre cei mai importanți promotori ai acestui eveniment spectaculos se numără Principele Carol, viitor rege Carol al II-lea, care sporește popularitatea cursei prin participarea sa din 1924.
Fond imagistic © Arhivele Naționale ale României
În istoria competiției, anul 1927 se identifică cu victoria la proba de viteză absolută a însuși Principelui Nicolae, un înrăit pasionat de automobilistică și cunoscut drept un priceput mecanic. Din 1930, concursul de la Feleac-Cluj își desăvârșește renumele prin includerea sa ca etapă în Campionatului European de Munte, moment consemnat prin prezența la tribuna oficială a raliului a Regelui Carol al II-lea, fratele Principelui Nicolae.
Fond imagistic © Arhivele Naționale ale României
Ultimele ediții s-au desfășurat în anii 70, prilej cu care s-au decernat și medalii. În 1937, a avut loc cea de a șaptea ediție internațională. Locul I a fost câștigat de cel mai bun pilot român al perioadei interbelice, Petre Cristea – care a condus un automobil FORD V8, la categoriile Sport si Curse. Locul II a fost ocupat de primul mare pilot român, Jean Călcianu – care a condus un automobil HOTCHKISS. Cu un an înainte, era câștigătorul acestei competiții, când a condus celebrul Duesenberg Straight Eight, expus astăzi la Muzeul Tehnic din Bucuresti. Locul III a fost ocupat de pilotul italian L. Fabinyi – care a condus un automobil WANDERER Auto Union.
Fond imagistic © Arhivele Naționale ale României
SURSA: Clujul Cultural
Source link