Connect with us

Eveniment

Gala Transilvania Fashion 2022 a ajuns la final

Stefania Heinz

Published

on

Gala Transilvania Fashion 2022 a ajuns la final

Gala Transilvania Fashion, care a avut loc miercuri seara în curtea Muzeului Național de Artă – Palatul Banffy din Cluj-Napoca în prezența a peste 300 de invitați și iubitori ai modei, a adus pe spectaculosul podium, armonizat cu ambientul încărcat de artă și cultură al muzeului, 12 colecții ale unor designeri români consacrați.
Aflată la cea de-a treia ediție desfășurată sub egida European Fashion Council, Gala Transilvania Fashion, organizată de Asociația Culturală Pro Transilvania și produsă de dr. Matei Miko, este continuatoarea celor 60 de ediții ale Festivalului Transilvania Fashion, 25 de ediții ale Galei UAD, 25 de ani Balul Operei și 20 de ani cu FashionTV.

Evenimentul i-a adus în lumina reflectoarelor din curtea Muzeului Național de Artă pe cei mai interesanți designeri români, într-un spectacol outdoor electrizant, învăluit în culoare și sunet, cu scopul definit de a prezenta publicului propuneri în tendințele modei și de a completa paleta evenimentelor de artă și cultură din Cluj-Napoca.

Gala Transilvania Fashion a prezentat publicului ținute couture cu piese spectaculoase prin abordare și creativitate, într-o viziune modernă și inovativă. Line-up-ul designerilor români a cuprins nume sonore, premiate și consacrate în arta creației vestimentare: Cătălin Botezatu, Inga Brăgaru, Studio Cabal & Laura Olaru, Rita Mureșan, Clara Rotescu, Marius Gheorghe, Eszter Pentek, Raluca Soare, Diana Borcea, Ioana Degău, Anna Roman și Antonia Nae, enumerați în ordinea intrării pe catwalk.

„Mulțumesc întregii echipe de designeri, modele, make-up, hair styling, le mulțumesc colaboratorilor, sponsorilor și susținătorilor Galei Transilvania Fashion pentru implicarea în această reușită, această «picătură», contribuție la oceanul evenimentelor dedicate creativității și afirmării talentului în acest domeniu pe care îl servim cu abnegație. Toate acțiunile noastre, la care participăm cu convingere și mult efort susținut, sunt menite să realizeze o platformă care să creeze industria modei în România”, a declarat dr. Matei Miko, producătorul Galei.

CĂTĂLIN BOTEZATU a deschis show-ul și, în stil caracteristic, a continuat să scrie istorie în lumea modei pe podiumul Galei Transilvania Fashion. Colecția prezentată miercuri seara s-a înscris în aceeași linie glamour, cu piese exclusive, un design foarte bine conturat, creionat în forme îndrăznețe și unice, care au trezit interesul împătimiților modei prezenți în curtea Muzeului de Artă. Caracteristic pentru show-urile asupra cărora Cătălin Botezatu își pune amprenta a fost, și de această dată, sentimentul de mit pe care îl degajă spectacolul propriu-zis, fantezia și culoarea, dar și exuberanța poetică și narativă tipică povestirilor capabile să cucerească imaginația unui public din ce în ce mai pretențios și atent la detalii.
INGA BRĂGARU a adus pe catwalk colecția “Frida”, care reprezintă o descriere grafică a evoluției feminine. Mereu în dinamică, femeia abundă de resurse interne, misterioase, care – la Matamorfoza ce o suferă – îmbracă diverse roluri unice în călătoria numită viață. Din această revelație își trage inspirația designerul pentru colecția “Frida”, care a atras privirile miercuri seara la Gala Transilvania Fashion.

STUDIO CABAL & LAURA OLARU au propus publicului o colecție unică, o adevărată explozie de culoare, libertate și multă dragoste, așa cum sunt, de altfel, toate ținutele create sub acest brand. Stilul atipic, futurist, deopotrivă clasic și banal, a reușit să țintuiască privirile asupra modelelor care au defilat pe scena din curtea Muzeului de Artă.

RITA MUREŞAN a venit la Cluj cu o colecție fluidă, lejeră, de vară, din mătase naturală, făcută ca să te simți bine când porți o rochie. Adaptabilă în așa fel încât să poată fi purtată atât ziua, cât și seara, adăugând bineînțeles accesoriile necesare, versatila colecție a Ritei Mureșan e în ton cu tot ceea ce e actual acum.

Fascinată de transformarea poetică a zilei lungi de vară în nopți orbitoare, CLARA ROTESCU ne-a propus Colecția MIAU, un adevărat “melting pot” de culori cu multe nuanțe, trecând de la roșul de la apus până la auriul nopții strălucitoare. Design-ul jucăuș și varietatea coloristică aduc aminte de o noapte perfectă de vară. Designerul a prezentat la Cluj o colecție contemporană care întruchipează un soft feminin cu o latură de zeiță, dominată de rochii fluide din sifon mătăsos.

MARIUS GHEORGHE s-a inspirat, pentru Colecția „VENUS”, din una dintre cele mai cunoscute picturi din istoria artei, „Nașterea lui Venus” a maestrului italian renascentist Sandro Botticelli. Venus este numele roman al zeiței grecești Afrodita, zeița dragostei, frumuseții și fertilității. Această colecție este despre iubirea de sine, acceptare și este totodată un tribut adus unui album care deține un loc special in inima designerului, ARTPOP. Proiectul „VENUS” a fost coordonat de lect. univ. dr. Sandra Chira și lect. univ. dr. Lazăr Cristina de la Universitatea de Vest Timișoara.

ESZTER PENTEK a adus pe catwalk, la Gala Transilvania Fashion, o colecție inspirată din formele copilăriei și culorile poveștilor, cele două elemente care au fost surse de inspirație în procesul de creație. Colecția reprezintă o viziune personală, nostalgică, în designul și execuția căreia apreciatul designer s-a apropiat de definirea propriei sale călătorii.
„Colecția mea încearcă să găsească paralele între artă, modă și probleme sociale/psihologice în era hiperrealității. Fiecare motiv și fiecare model are o semnificație prin care hainele spun povești. Am folosit ca pânză diferite materiale textile: de la brocart la catifea până la softshell, încercând să creez un ansamblu coerent”, a spus Eszter Pentek despre colecția sa. Procesul de creație a fost coordonat de prof. univ. dr. Anca Pia Rusan, în cadrul Universității de Artă și Design Cluj-Napoca, iar realizarea colecției a fost susținută de Vector Fashion.

RALUCA SOARE a venit la Gala Transilvania Fashion cu „The Power of Colors”, o colecție-explozie de culoare, de forță, de entuziasm, cu piese curajoase, colorate, sofisticate și ținute la limita dintre couture și ready-to-wear, făcute pentru această vară atât de așteptată de toți. Ținutele propuse de Raluca Soare provoacă la îmbucurare, la pace și la împrietenire și “au fost create cu bucurie pentru podiumul pe care pășim zilnic unii alături de ceilalți”, așa cum mărturisește chiar designerul.

DIANA BORCEA a adus la Cluj Colecția „2 în 1”, care propune ținute elegante, purtabile, ce pot fi transformate ușor din ceva elegant în ceva casual sau office. Fiecare ținută din colecția Dianei Borcea a fost accesorizată manual, cu multă atenție la detalii. “Ca de fiecare dată, creațiile mele mă reprezintă foarte bine deoarece le creez cu multă pasiune și presar mereu o bucățică din sentimentele mele”, a explicat designerul. Ținutele Dianei Borcea subliniază foarte bine feminitatea, chiar dacă au o tentă ușor masculină, fiind vorba de costume.

IOANA DEGĂU s-a inspirat din costumul tradițional din zona Beiușului, orașul ei natal din județul Bihor, pentru colecția „IDentity”. Piesele sunt decorate cu motive tradiționale lucrate manual în tehnici străvechi precum tehnica punct și cruce sau sunt țesute în război. De asemenea, piesele tricotate manual au și ele decorațiuni cu motive tradiționale. Ținutele și piesele colecției Ioanei Degău au fost concepute în așa fel încât să poată fi combinate în diverse moduri, atât casual, cât și de ocazie.

ANNA ROMAN a dobândit de la bunica ei pasiunea pentru frumos, dar și pentru lux, iar acest frumos pe care l-a învățat în copilărie încearcă să îl transmită mai departe tuturor femeilor. Colecția are în centru calitatea materialelor, dar și cusătura. Pentru că orice femeie are o frumusețe aparte, și tiparul produselor este desenat pentru a pune în evidență orice tip de siluetă. Designul, alegerea materialelor, dar și a diverselor detalii reprezintă alegerea personală a Annei Roman.

ANTONIA NAE a încheiat show-ul de miercuri seara cu un mix de ținute din colecțiile precedente, prin care designerul care s-a făcut remarcat la Londra vrea să își evidențieze stilul definitoriu, și anume alăturarea mai multor tipuri de materiale combinate cu broderii, piele, mătase naturală și diferite tehnici de manipulare a materialului. În general, colecțiile Antoniei Nae sunt inspirate din frumusețea și sălbăticia naturii, aspect transmis iubitorilor de artă vestimentară prezenți la Gala Transilvania Fashion, în spațiul încărcat de artă și cultură al Muzeului de Artă Cluj-Napoca.

Gala Transilvania Fashion este parte a unui ciclu de evenimente dedicate prezentării și premierii excelenței în domeniul modei, pe care Asociația Culturală Pro Transilvania le organizează de peste 30 de ani, și a fost conceput să contribuie la amplificarea vizibilității creativității designerilor români pe vasta scenă europeană.

În acest context, Gala a fost urmată la wEBSite Bistro de un dineu de premiere a designerilor și artiștilor participanți, precum și a câștigătorilor de la prestigiosul Fashion Week al Serbiei, unde Ioana Degău a fost consacrată și a obținut Premiul cel mare.

Puteți descărca fotografii de la eveniment aici:
https://drive.google.com/drive/folders/1lntaWLy_1NPRfl__424RSMB0Wpi-eitk?usp=sharing 

GALA TRANSILVANIA FASHION 2022 
Organizator: Asociația Culturală Pro Transilvania
Director Artistic: Alin Gălățescu
Producător: Dr. Matei Miko

Parteneri: Banca Transilvania, NTT DATA Romania, Tetarom, Vitacom, SDC Properties, Farmasi, Lavazza, Grand Hotel Napoca, Grand Hotel Italia, PMA Invest, Iulian Buzatu Hair Designer, Salon Muse Gabriela Popescu Make-up Academy, Sefora Lăzăruț Hair Stylist, Foarfeca de Aur, Hodiș Film.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Eveniment

Pelerinajul de la Nicula – Rugăciune, lumină și speranță în ziua Adormirii Maicii Domnului

Alex Campian

Published

on

Vedere panoramică cu Mănăstirea Nicula și pelerinii veniți la hram

La poalele blânde ale dealului din satul Nicula, la câțiva kilometri de Gherla, Mănăstirea „Adormirea Maicii Domnului” pulsează de credință. În fiecare an, pe 15 august, curțile ei se umplu de oameni care vin ca să atingă o bucată din pace — pelerini cu lumânări, copii în brațe, bătrâni cu pași mărunți, tineri cu glasuri tremurate. Anul acesta, ca dintotdeauna, icoana făcătoare de minuni a Maicii Domnului rămâne inima acestei adunări: o prezență care adună rugăciuni, lacrimi și povești personale de mulțumire.

Povestea Niculei se împletește cu legenda icoanei care — spun cronicile vechi și memoria colectivă — a plâns în secolul al XVII-lea, un semn care a aprins atenția țăranilor și a clerului. De atunci, locul a devenit sanctuar: bisericuța modestă s-a transformat în mănăstire, iar drumul spre deal s-a umplut de poteci ale credinței. Mulți pelerini vorbesc despre vindecări neașteptate, despre chemări care le-au schimbat viața; alții trec pur și simplu pentru a mulțumi sau pentru a primi o clipă de liniște.

Icoana făcătoare de minuni a Maicii Domnului din Mănăstirea Nicula, pictată în 1681

Ajunul hramului e o noapte de priveghere: cântecele liturgice se revarsă, tămâia se amestecă cu aerul rece al serii, iar lumânările creează mici constelații pe pavajul curții. Dimineața, procesiunile de pe 14 și 15 august se contopesc într-un flux neîntrerupt de credincioși care își așteaptă rândul la închinare. Mulți au venit pe jos din Gherla sau din satele din jur, tradiție păstrată din generație în generație — alegere făcută nu doar din credință, ci ca jertfă simbolică, ca dialog între trup obosit și sufletul care cere ajutor.

Credincioși participând la Slujba Prohodului Maicii Domnului la Mănăstirea Nicula

În 15 august 2025, pelerinajul a fost din nou un semn că tradiția trăiește: slujbe solemne oficiate la altarul de vară, predici încărcate de mângâiere și sute de mărturii adunate la coadă. Organizatorii au comunicat programul și indicațiile pentru pelerini public, așa cum fac de obicei pe pagina oficială de Facebook a Mănăstirii și pe site-ul instituției — detalii și anunțuri pe https://www.facebook.com/ManastireaNiculaOficial și pe http://www.manastireanicula.ro.

Legendele din jurul icoanei au crescut cu fiecare secol: se pomenește de părinți care au găsit vindecare, de oameni care au lăsat la tocul ușii câte o povară și au plecat mai ușori. Aceste relatări, unele însemnate în arhive, altele păstrate oral, dau culoare pelerinajului: nu e doar un eveniment liturgic, ci o colecție vie de destine care vibrează sub același acoperiș spiritual.

Atmosfera, mai presus de cifre, e una a comuniunii. Vezi freamătul pregătirilor — tarabe cu iconițe, rugăciuni șoptite, mame care leagă părul copilului cu o panglică de coroană, bătrâni care își găsesc loc pe o bancă și stau în tăcere, mulțumind. Pentru mulți, clipa închinării la icoană e mai mult decât ritual: e o reamintire că nu sunt singuri. Lacrima se naște firesc, uneori de bucurie, alteori de ușurare.

Mănăstirea Nicula rămâne, astfel, un far al spiritualității românești — un loc în care istoria, legenda și trăirea contemporană se întâlnesc. Indiferent dacă vii pentru prima oară sau revii după multe hramuri, pleci cu o poveste personală, cu o lumânare stinsă în inimă și cu speranța că drumul spre același deal va mai fi parcurs cândva.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

IULIUS – 25 de ani de inovație în retail și regenerare urbană în România

Alex Campian

Published

on

ULIUS 25 de ani de retail și regenerare urbană în România

IULIUS marchează un sfert de secol de activitate, timp în care a redefinit standardele retailului românesc și a transformat marile orașe prin proiecte de referință. Cu o viziune integrată, ce îmbină shoppingul, businessul, natura și lifestyle-ul, compania a devenit un reper nu doar pe piața locală, ci și în Europa de Est.

De la primul mall regional, la proiecte mixed-use de talie europeană

Povestea a început în anul 2000, la Iași, cu primul mall din afara Capitalei – o premieră care a deschis drumul retailului modern în România. Următorii 25 de ani au adus investiții de peste 1,2 miliarde de euro, dezvoltarea rețelei Iulius Mall și lansarea unor proiecte de pionierat în regenerarea urbană: Palas Iași și Iulius Town Timișoara.

Astăzi, portofoliul include:

  • 8 proiecte regionale în Iași, Suceava, Cluj-Napoca și Timișoara

  • peste 320.000 mp de spații de retail

  • 1.000+ branduri internaționale și antreprenori locali

  • peste 73 de milioane de vizite anual

„Proiectele noastre sunt destinația strategică a marilor branduri internaționale. Am dorit să creăm spații vibrante, parte din viața comunității”, afirmă Oana Diaconescu, Head of Retail Leasing IULIUS.

Retail, business și natură – o formulă de succes

Centrele comerciale IULIUS sunt locuri unde cumpărăturile se îmbină cu experiențe de relaxare și socializare: cinematografe, zone HoReCa, centre de entertainment și grădini urbane spectaculoase.
Palas Iași și Iulius Town Timișoara sunt exemple de proiecte mixed-use unde retailul și spațiile office se completează reciproc, generând trafic constant și atractivitate pentru investitori.

Investiții în viitor

  • Iași – Reamenajarea Palasului: 80 milioane € investiți în modernizare, sub semnătura Foster + Partners, cu extinderea zonei verzi și integrarea armonioasă în centrul orașului.

  • Cluj-Napoca – RIVUS: 500 milioane € pentru cel mai mare proiect de reconversie urbană din țară, pe platforma Carbochim, cu 142.000 mp retail și peste 400 de magazine.

  • Constanța – Proiect de regenerare urbană: 800 milioane €, pe 38 ha, cu funcțiuni de retail, office, cultură și divertisment, după un proces unic de bioremediere a terenului.

  • Tomești, Iași – Family Market: 28 milioane €, cu 16.000 mp închiriabili, pentru comerț de proximitate.

O amprentă verde în marile orașe

IULIUS a integrat în proiectele sale 18 hectare de grădini urbane cu peste 80.000 de arbori și arbuști, aducând natura în inima orașelor. În plus, compania este un susținător activ al culturii și artei, găzduind 1.000+ evenimente anual.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Eveniment

Patru cetățeni străini, prinși cu bijuterii furate la un festival din Cluj

Alex Campian

Published

on

Hoți prinși pe Aeroportul Cluj-Napoca înainte de a fugi spre Barcelona

Cluj-Napoca, început de august. Orașul pulsează sub luminile și sunetul unui festival de muzică. În timp ce mii de oameni dansează, patru cetățeni străini își fac loc prin mulțime cu un alt “program artistic”: furturi de bijuterii.

📅 7–10 august – Polițiștii primesc 16 sesizări despre lănțișoare prețioase smulse de la gâtul oamenilor. Biroul de Investigații Criminale intră în alertă. Începe o vânătoare pe timp de festival.


Primul pas greșit al hoților

10 august, seara – Un bărbat de 45 de ani, suspect în mai multe cazuri, este depistat și reținut. Pistele duc rapid la restul grupului.

11 august, dimineața – Aeroportul Cluj-Napoca. Trei persoane – o femeie de 30 de ani și doi bărbați de 46 și 37 de ani – sunt surprinse chiar înainte de a se îmbarca spre Barcelona. Planul de evadare se încheie pe pista de control a Poliției de Frontieră.


Ce au găsit în bagaje

În valize, anchetatorii descoperă:

  • 18 lănțișoare din metale prețioase

  • parfumuri

  • cartușe de țigarete

  • pachete de cafea și alte bunuri

Bunuri furate recuperate de polițiștii din Cluj-Napoca


O operațiune la secundă

Acțiunea a fost coordonată de polițiștii din cadrul Biroului de Investigații Criminale, cu sprijinul Secției Regionale de Poliție Transporturi Cluj-Napoca, Sectorului Poliției de Frontieră Aeroport Cluj-Napoca, Secției 7 Poliție și Serviciului pentru Acțiuni Speciale.

Toți cei patru suspecți au fost reținuți pentru 24 de ore, iar cercetările continuă pentru a reconstitui întreaga lor activitate infracțională.

📹 Momentul intervenției poate fi urmărit aici: Video

Info&Video: Facebook Inspectoratul de Politie Judetean Cluj

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom