Categories: Eveniment

În septembrie se deschide un nou lot din Autostrada Transilvania. Peste o lună, România va trece de borna de 1000 de km de drum de mare viteză

La mijlocul lunii septembrie, șoferii vor putea circula pe o nouă secțiune din Autostrada Transilvania, anunță ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Odată cu deschiderea acestui lot, România va trece de borna de 1000 de km de drum de mare viteză. Stadiul fizic al secțiunii Nușfalău- Suplacu de Barcău (13,55 km) este de 95%.„Lucrările sunt în grafic. Undeva în jur de 15 septembrie vor fi finalizate și va fi dat în circulație acest lot de peste 13 km. Mai au lucrări la capăt ca să facă acea descărcare, astfel încât să fie folosită întreaga bucată de autostradă. S-au înscris în ceea ce și-au asumat inițial. Țin să spun că vin de pe cele două loturi pe care le are UMB-ul: cel de la Nădășelu până la Poarta Sălajului.
(Foto Asociația Pro Infrastructură)Sunt lucrări extrem de complicate acolo și am mers pe întreg traseul. Acolo au fost alunecări (…) Eu cred că este una dintre cele mai dificile loturi de autostradă din țară care ar trebui să fie gata la sfârșitul anului viitor.Revenind la Nușfalău- Suplacu de Barcău, aici se va atinge, odată cu darea în circulație a acestui tronson, această cotă de 1.000 km de autostradă și drum expres în România, prea puțin față de cât avem nevoie. Să știți că sunt multe provocări pentru anii viitori, indiferent de cine e ministru, cine e la guvernare. În momentul în care ai atât de multe șantiere deschise, e o provocare să faci față la necesarul de forță de muncă.O simțim cu toții. De asemenea, o provocare este cea legată de echipamentele necesare. Trebuie să ai echipamente pe toate șantierele. Să nu uităm și partea de resurse. Orice Guvern ar veni după, trebuie să mențină transporturile ca prioritate dacă vrem să avem autostrăzi și căi ferate moderne”, a declarat Sorin Grindeanu.Teoretic, Suplacu de Barcău- Nuşfalău trebuia să fie gata încă din luna mai a acestui an. Contractul avea, de fapt, ca termen de finalizare luna februarie 2023, dar vina nu a fost a turcilor de la Nurol, care au construit lotul din A3, ci a autorităților, care nu au făcut la timp demersurile astfel ca mini-autostrada de 13,55 km să fie conectată cu restul infrastructurii din România. Practic, era nevoie ca CNAIR să facă formalitățile pentru execuția soluției provizorii de conectare cu DN19B la sud de Suplacu de Barcău, ceea ce însemna, în principal, exproprieri suplimentare.

Source link

Facebook Comments Box
Diana Petrescu

Recent Posts

Noi Reguli pentru Șoferi: Ce Se Întâmplă Cu Cei Care Refuză Primirea Procesului-Verbal?

Poliția a anunțat recent modificări legislative relevante pentru șoferii amendați care refuză să primească procesul-verbal…

1 day ago

Controversele Ordonanței 84: Controversele Ordonanței 84: Teste DrugTest fals pozitive și medicamentele care te pot lăsa fără permis

Poliția Română avertizează că anumite medicamente pot avea efecte psihoactive și pot genera rezultate false…

1 day ago

GALERIE FOTO: Noile grădini urbane unesc comunitățile – Un nou parc va fi realizat în nordul Clujului pentru evenimente culturale, relaxare și conectare cu natura

Cluj-Napoca este cunoscut pentru dimensiunea sa culturală vibrantă și dinamică, pentru diversitatea sa istorică, pentru…

1 day ago

Mișcarea ca mod de viață: Ciclismul câștigă tot mai mult teren în rândul clujenilor

În ultimii ani, tot mai mulți clujeni lasă mașina acasă și folosesc bicicleta pentru a…

3 days ago

CARBOCHIM, CIFRĂ DE AFACERI DE 34,2 MILIOANE DE LEI ÎN 2023

CARBOCHIM S.A., cel mai mare producător de abrazive profesionale din România, a încheiat anul 2023…

3 days ago

Președintele TIFF, Tudor Giurgiu, despre Cluj vs București: Experiența după trei săptămâni în capitala Ardealului.

O nouă etapă a "competiției" Cluj vs București a fost marcată de sinceritatea președintelui TIFF,…

4 days ago