O stație de autobuz ar putea funcționa în parcarea Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj-Napoca. Primarul Emil Boc a vorbit despre stadiul proiectului, dar și despre serviciul de taximetrie de la aerogară.
“Urmează să deslușească colegii mei acest aspect, suntem în linie dreaptă. Nu este firesc, întodeauana am avut o mare problemă cu aeroportul, e poarta de intrare în oraș. Era partea accea de taximetrie nereglementată și nu era admisibil să fie acea junglă acolo, fiecare să ia pe cine putea, la orice preț, nu puteai să îți alegi tu taximetrul, să ieși din rândul de acolo. Am retras un umăr important de licențe pentru nerespectarea legilor la aeroport. Nu ne jucăm, vom mai retrage licențe. Trebuie să avem pus la punct și transportul public și serviciul de taximetrie la aeroport. Această linie de autobuz, plus reglemarea taximetriei, ne dorim respectarea legilor fără menajamanente”, a declarat edilul Clujului la ZIUA LIVE.
Amintim că, prima etapă a lucrărilor de modernizare și dezvoltare a parcării Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj, demarată în noiembrie, a inclus și propunerea de delimitare a traseului pentru accesul autobuzului în parcarea aeroportului (în curs de aprobare). Pentru realizarea acesteia s-au efectuat teste de trafic cu un autobuz electric aparținând CTP pentru a încerca diverse soluții de mutare a stației de autobuz existente în interiorul parcării, teste care s-au încheiat recent. În consecință, în 2020, cei care tranzitează aeroportul ar putea beneficia cu mai mare ușurință de sistemul de transport în comun al orașului, asta în contextul în care traficul mediu zilnic este de aproximativ 2.100 mașini.
„GoTo Parking a facilitat testarea live a traseului unui autobuz, simulare pe care ne-o doream și noi, deoarece planul nostru prevedea relocarea stației de autobuz în parcare. Totul a decurs normal, fără probleme, autobuzul electric a făcut cu ușurință toate manevrele pe traseu, iar, în acest moment, așteptăm decizia autorităților pentru a putea începe trasarea marcajelor necesare. Când am stabilit obiectivele principale de dezvoltare a parcării am studiat această soluție și, atunci când s-a ivit oportunitatea, ne-am implicat activ în acest exercițiu de simulare a traseului transportului în comun în parcare. Astfel, am reușit ca, în câteva zile, să identificăm cel mai bun traseu și să îl introducem în planul nostru de eficientizare a parcării. Ne bucurăm de acest succes cu atât mai mult cu cât a existat o perioadă lungă în care se încercase fără succes conectarea mai eficientă a aeroportului cu rețeaua de transport în comun a Clujului prin introducerea unei linii de autobuz în parcare”, a afirmat Horea Crăciun, administratorul GotoParking și managerul de proiect.
Această etapă a lucrărilor de modernizare și dezvoltare a parcării Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj a necesitat o investiție care se ridică la aproximativ două milioane de lei. Prima fază a presupus realizarea unor lucrări precum: instalarea unor staţii de intrare Sense SI, ale unora de ieşire Sense SE, a unor bariere de acces, a unor staţii de plată asistată, a unui sistem LPR (License Plate Recognition), a unuia de ghidare în parcare și a staţiei mobilă de plată Sense Paydroid, cu un software unic în România. În plus, în parcarea GoTo Parking există metode de plată variate – la ieșire, poate fi prezentat fie un tichet care confirmă plata, fie un card, inclusiv contactless (în cazul abonamentelor). Vor fi instalate și trei noi bariere, pentru a facilita accesul secundar către oraș.
Source link