Președintele Camerei Deputaților și al PNL, Ludovic Orban, împreună cu ministrul de Interne Lucian Bode și ministrul clujean al Agriculturii, Adrian Oros, au efectuat, sâmbătă, o vizită de lucru pe șantierul Autostrăzii Transilvania, în zona Nădășelu.
Din delegația liderilor PNL au mai făcut parte europarlamentarul și președintele liberalilor clujeni, Daniel Buda, viceprimarul municipiului Cluj-Napoca, Dan Tarcea și președintele Consiliului Județean Sălaj, Dinu Iancu-Sălăjanu. Constructorul s-a mobilizat exemplar pentru vizita demnitarilor, zeci de utilaje și muncitori lucrau de zor.
„Suntem pe șantierul celui mai important obiectiv pe care Guvernul României îl susține în Transilvania. Așa cum am mai spus de multe ori anul trecut, autostrada Transilvania a intrat în linie dreaptă, pe o traiectorie ireversibilă, a implementării. Autostrada Transilvania are aproape 100 de km în exploatare, 25 de km dați în trafic anul trecut, are 110 km în execuție. Tronsonul acesta are aproximativ 43 de km în execuție.
Cred că am arătat în guvernarea 2021 că Autostrada Transilvania este o prioritate pentru Guvernul României, cu cea mai mare alocare din ultimii ani, aproape 900 de milioane de euro, prin legea bugetului. Sunt convins că sectorul Nădășelu – Mihăiești – Zimbor va fi dat în trafic înainte de termenul contractual, adică înainte de 1 ianuarie 2024”, a declarat ministrul de Interne, Lucian Bode.
Președintele PNL, Ludovic Orban, a precizat că, este posibil ca lucrările să primească finanțare din fonduri europene, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
„Mă bucur să văd că se lucrează serios, cu multe utilaje și mulți muncitori, așa mi-am dorit să văd România. Mă bucur pentru că în contract era prevăzut un termen de 12 luni pentru proiectare și deja proiectul a fost făcut. Există deja autorizație de construcție pentru un tronson și s-a trecut la execuție, ceea ce îmi arată o mobilizare exemplară a constructorului și capacitatea acestuia de a termina mai repede lucrarea.
De asemenea, aș menționa că este posibil ca aceste lucrări să fie finanțate din PNRR și pot reprezenta, astfel, o dovadă foarte vie a ceea ce putem face cu banii alocați de la nivelul Uniunii Europene prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Așa mi-am dorit să văd România, o Românie care se mobilizează, investește, își modernizează infrastructura și care alocă din ce în ce mai multe resurse în investiții, de la an la an”, a afirmat fostul premier.
Orban a mai spus că, România are nevoie ca de „aer” de modernizarea infrastructurii de transport, de sănătate, de educație, infrastructura digitala, de comunicații, pentru că sunt lucruri fundamentale, fără de care dezvoltarea economică și creșterea calității vieții oamenilor nu se pot realiza.
La finalul lunii septembrie 2020, a fost semnat contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii 3A2 și 3B1, cuprinsă între Nădășelu-Mihăiești-Zimbor. Acest proiect are o valoare de 1.4 miliarde de lei și o durată de 36 de luni.
Compania românească Spedition UMB, ca lider de asociere, a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru proiectarea și execuția a 30 km din Autostrada Transilvania, de la Nădășelu la Zimbor. Un aspect de notat este că și următorul tronson, de 12,2 km, de la Zimbor la Poarta Sălajului, a fost contractat chiar de UMB, astfel încât constructorul român ar putea ajunge să lucreze neîntrerupt pe circa 42 km din Autostrada Transilvania.
Source link