Sponsorizat
Categories: Eveniment

Linie telefonică specială pentru sesizări pe problema testării COVID-19

Sponsorizat
Sponsorizat

Organizaţia de protecţie a consumatorilor InfoCons a lansat o linie telefonică specială pentru sesizări pe problema testării COVID-19.
Numărul Telekom cu tarif normal în reţea 021-9615 este dedicat persoanelor care au efectuat analize de testare pentru COVID-19 sau care doresc să se testeze. La acest număr de telefon consumatorii pot solicita consiliere, informare sau pot depune sesizări din perspectiva protecţiei consumatorilor.

„Mișcarea de Protecția consumatorilor este alături de cei care întâmpină probleme cu o unitate medicală private sau de stat, atât din perspectiva respectării prevederilor contractuale, cât și a informării corecte și transparente a acestora. Ținând cont de faptul că se înregistreaza tot mai multe sesizări din partea consumatorilor cu privire la realizarea analizelor de testare COVID-19, procesarea rezultatelor, clauzele contractuale sau de consimțământ semnate de către consumatori în momentul recoltării, InfoCons trage un semnal de alarmă și sprijină toți consumatorii care întâmpină o problemă în acest domeniu”, transmite InfoCons.

Drepturile fundamentale ale consumatorilor:


 de a fi protejați împotriva riscului de a achiziționa un produs sau de a li se presta un serviciu care ar putea să le prejudicieze viața, sănătatea sau securitatea ori să le aducă atingere drepturilor și intereselor legitime;
 de a fi informați complet, corect și precis, asupra caracteristicilor esențiale ale produselor și serviciilor, astfel încât decizia pe care o adoptă în legătură cu acestea să corespundă cât mai bine nevoilor lor, precum și de a fi educați în calitatea lor de consumatori;
 de a avea acces la piețe care le asigură o gamă variată de produse și servicii de calitate;
 de a fi despăgubiți în mod real și corespunzător pentru pagubele generate de calitatea necorespunzătoare a produselor și serviciilor, folosind în acest scop mijloace prevăzute de lege;)
 de a se organiza în asociații ale consumatorilor, în scopul apărării drepturilor și intereselor lor;
 de a refuza încheierea contractelor care cuprind clauze abuzive, conform prevederilor legale în vigoare;
 de a nu li se interzice de către un operator economic să obțină un beneficiu prevăzut în mod expres de lege.
 Se interzice refuzul vânzării unui produs sau prestării unui serviciu către un consumator fără un motiv justificat conform prevederilor legale în vigoare.

Source link

Facebook Comments Box
Stefania Heinz

Recent Posts

Clujul găzduiește Gala Elitelor Clujene, organizată de Marea Lojă Naţională din România

Miercuri, 19 noiembrie 2025, Cluj-Napoca devine gazda unei noi ediții a Galei Elitelor Clujene, eveniment…

7 hours ago

24Pay a revenit, CTP Cluj modernizează sistemul de validare: cititoare noi, rapiditate crescută

Transportul public din Cluj trece printr-o nouă etapă de modernizare. În ultimele săptămâni, CTP Cluj…

10 hours ago

Primul magazin Action din județul Cluj se deschide joi la Turda. Mii de produse sub 5 lei

Primul magazin ACTION din județul Cluj își deschide porțile joi, 20 noiembrie, în Shopping Park…

14 hours ago

Cluj-Napoca se aliniază crizei: buget redus pentru evenimentele de 1 Decembrie și Revelion

Municipiul Cluj-Napoca reduce semnificativ bugetul alocat evenimentelor dedicate Zilei Naționale a României și Revelionului. Consiliul…

1 day ago

Caz șocant la un liceu din Cluj-Napoca: ministrul Educației cere măsuri după agresarea gravă a unui copil

Un incident de o gravitate extremă petrecut la Liceul Teoretic „Nicolae Bălcescu” din Cluj-Napoca a…

2 days ago

Ai 60 de minute? Athletic Sport Center le transformă într-un antrenament care chiar contează.

Aici nu pierzi timpul: ai un traseu clar, echipamente noi și mult spațiu de mișcare.…

2 days ago