Connect with us

Eveniment

Medic clujean umilit de Wizz Air pe Aeroportul Cluj. „Au trecut 4 ore de cand trebuia sa plec și 7 de așteptat. Sunt frustrat, obosit si stresat”

Diana Petrescu

Published

on

Medic clujean umilit de Wizz Air pe Aeroportul Cluj. „Au trecut 4 ore de cand trebuia sa plec și 7 de așteptat. Sunt frustrat, obosit si stresat”

Medicul clujean George Ungureanu a povestit experiența umilitoare pe care a trăit-o pe Aeroportul Cluj. Medicul povestește că și-a cumpărat un bilet de avion spre Barcelona de la Wizz Air, pentru a afla la aeroport că va putea zbura doar dacă alții renunță la bilete.Wizz Air a vândut mai multe bilete pentru respectivul zbor decât locuri în avion.”Cine rahat acceptă overbooking -ul? Sunt la Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj unde am venit convins ca voi zbura către Barcelona unde urma să petrec 2 săptămâni într-un spital, pentru a invata niste tehnici chirurgicale avansate. De ce eram convins că voi pleca? Fiindcă luasem un bilet de avion de la minunata companie Wizz Air. Fiindcă eram convins că voi ajunge Barcelona, mi-am luat cazare si oricine care a mai călătorit pe acolo știe ca opțiunile de cazare nu sunt chiar ieftine. Convins fiind ca voi zbura, m-am prezentat ca cetățeanul responsabil la aeroport cu doua ore si jumatate înaintea zborului. Biletul de avion cumpărat includea Wizz Air Priority, bagaj de cală, Check-in la aeroport etc, adica toate besinile pe care minunatul Wizz Air le poate vinde plebeilor. Când am ajuns la bagaje, am lăsat bagajul de cala și am cerut să mi se facă check in ul, doamna de acolo, care nu este angajat al Wizz, ci al unei alte companii (am aflat ca Wizz Air nici măcar nu are birou în Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj) m-a informat ca, din păcate, nu este sigur că voi zbura. De ce nu este sigur că voi zbura azi undeva? Deoarece minunata companie Wizz Air a făcut overbooking.Ce înseamnă asta? Wizz Air a vândut mai multe bilete decât locurile din avion. Doamna respectivă mi-a spus că urmează să mi se dea un bilet de avion fără loc, eu trebuie să mă duc să aștept la poarta de îmbarcare și dacă cumva alt plebeu ca mine nu se prezinta la zbor, locul lui imi revine mie. Mi se va da mie sigur? Nimeni nu știe, deoarece evident că sunt mai multe persoane care sunt ”overbooked”.Cine o să tragă la sorți cine zboară sau nu? Nimeni nu știe. Fiindcă avionul, chiar și al Wizz Air, nu e chiar autobuzul din Baicoi și nu poți sta în picioare, dacă nu primesti loc, nu zbori.Să recapitulăm? O companie vinde biletele de avion pentru toate locurile disponibile în avion. Din banii respectivi acoperă toate costurile legate de zborul respectiv și face, sunt convins, și un profit frumusel. Dar de ce să nu facă un profit mai mare, vânzând în plus niște bilete de avion, poate-poate cineva nu ajunge și sigur se găsește un fraier ca mine care poate aștepta trei ore in aeroport, poate zboară, poate nu, și sa faca niste profituri si mai mari. Cu alte cuvinte să faci niște profituri în plus.Ce se întâmplă dacă plebeul nu vrea sa aștepte. Pai e simplu. Pierd biletul de avion și banii, fiindcă nu am fost acolo în eventualitatea în care apare un loc.Să recapitulăm? Compania îmi vinde un bilet fără loc. Eu stau 5 ore în acest minunat aeroport (deoarece zborul a fost intarziat cu doua ore) fiindcă imi place suspansul, poate zbor, poate nu, poate mă fac de rușine la spitalul respectiv, poate nu. Și nimeni nu-mi poate garanta că zbor. Iar dacă nu aștept, pierd biletul de avion și banii dați pe el.În cazul în care nu are loc în avion, plec acasă și revin la o dată ulterioară, când este loc în avion. Când este aceea dată? Nimeni nu știe. Poate fi peste o zi, doua, trei, o lună. Ce i se întâmplă minunatei companii dacă eu pierd acest avion? Aparent nimic. O alta doamnă, de la securitate mi-a spus că astăzi cel puțin 50 de pasageri au fost întorși fiindcă erau ”overbooked” la Wizz Air pe alte zboruri. Dar cel putin au avut si ei șansa mea de a petrece quality time de suspans pe aeroport.Trei luni am fost in negocieri pentru aceste doua saptamani, deoarece acest Spital este un Centru de Excelență, nu accepta orice neurochirurg în stagii și perioadele disponibile sunt extrem de vânate. Cui de la Wizz Air îi pasa ca loaza de Ungureanu pierde 5 ore in Aeroport, se face de rahat într-un centru internațional de Neurochirurgie, nu învață niște tehnici chirurgicale care pot ajuta niște pacienți și se alege cu o tonă de probleme? Doar Ungureanu, la fel ca restul plebeilor de clienți, este neimportant pentru companie. Este evident că o companie care face așa ceva in mod regulat, își bate joc de clienții sai fiindcă poate, deoarece nu are concurență pe rutele pe care le acoperă dintr-un aeroport. Aeroportul este la fel de vinovat ca și compania și își bate la fel de mult joc, fiindcă permite ca așa ceva să se întâmple in cazul unor zboruri operate de pe acel aeroport. Că voi reclama situația la ANPC este evident. Dar în plus vreau să dau în judecată compania. Pe aceasta cale chiar vreau să ma ajutati, sa fiu pus în legătură cu alte persoane cărora li s-a întâmplat acest lucru. Și împreună sa initiem o actiune colectiva care sa zguduie putin mizeria din compania asta.UPDATE: Zborul a fost intarziat cu 4 ore, ar trebui acum sa decoleze la 21:50. Astept deja de 4 ore. Ar mai trebui sa astept aproape 3, ca sa nu fiu sigur ca zbor. Am încercat sa sun la Wizz, pe linia de asistenta unde costa 1,19 Euro/min dar nici macar aia nu merge. Nah, linii aeriene de calitate.UPDATE 2: Dupa ce am stat si am așteptat 9 min pe linia de telefon de asistență care costa 1,19 Euro/min, am fost informat de companie ca nu am loc în avionul care are întârziere de 4 ore. Cand i-am întrebat de ce nu am fost sunat, ca sa fiu informat fiindcă știau ca am facut check-in, mi-au spus ca nu e politica companiei și mi-au închis. E fuc..ing unbelievable.UPDATE 3: Aparent reușesc sa plec, fiindcă sunt persoane care au renunțat la zbor. Au trecut 4 ore de cand trebuia sa plec și 7 de așteptat. Aparent, mai dureaza pana plecăm. Sunt frustrat, obosit si stresat. Mi-e milă de toți oamenii cu copii de aici, care sunt la fel ca mine. E chiar tragic. Acum ar fi culmea daca se intampla ceva cu avionul…. dar ce va fi, vom vedea. Ce a fost, v-am spus deja”, a relatat medicul Unguranu.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Eveniment

Pelerinajul de la Nicula – Rugăciune, lumină și speranță în ziua Adormirii Maicii Domnului

Alex Campian

Published

on

Vedere panoramică cu Mănăstirea Nicula și pelerinii veniți la hram

La poalele blânde ale dealului din satul Nicula, la câțiva kilometri de Gherla, Mănăstirea „Adormirea Maicii Domnului” pulsează de credință. În fiecare an, pe 15 august, curțile ei se umplu de oameni care vin ca să atingă o bucată din pace — pelerini cu lumânări, copii în brațe, bătrâni cu pași mărunți, tineri cu glasuri tremurate. Anul acesta, ca dintotdeauna, icoana făcătoare de minuni a Maicii Domnului rămâne inima acestei adunări: o prezență care adună rugăciuni, lacrimi și povești personale de mulțumire.

Povestea Niculei se împletește cu legenda icoanei care — spun cronicile vechi și memoria colectivă — a plâns în secolul al XVII-lea, un semn care a aprins atenția țăranilor și a clerului. De atunci, locul a devenit sanctuar: bisericuța modestă s-a transformat în mănăstire, iar drumul spre deal s-a umplut de poteci ale credinței. Mulți pelerini vorbesc despre vindecări neașteptate, despre chemări care le-au schimbat viața; alții trec pur și simplu pentru a mulțumi sau pentru a primi o clipă de liniște.

Icoana făcătoare de minuni a Maicii Domnului din Mănăstirea Nicula, pictată în 1681

Ajunul hramului e o noapte de priveghere: cântecele liturgice se revarsă, tămâia se amestecă cu aerul rece al serii, iar lumânările creează mici constelații pe pavajul curții. Dimineața, procesiunile de pe 14 și 15 august se contopesc într-un flux neîntrerupt de credincioși care își așteaptă rândul la închinare. Mulți au venit pe jos din Gherla sau din satele din jur, tradiție păstrată din generație în generație — alegere făcută nu doar din credință, ci ca jertfă simbolică, ca dialog între trup obosit și sufletul care cere ajutor.

Credincioși participând la Slujba Prohodului Maicii Domnului la Mănăstirea Nicula

În 15 august 2025, pelerinajul a fost din nou un semn că tradiția trăiește: slujbe solemne oficiate la altarul de vară, predici încărcate de mângâiere și sute de mărturii adunate la coadă. Organizatorii au comunicat programul și indicațiile pentru pelerini public, așa cum fac de obicei pe pagina oficială de Facebook a Mănăstirii și pe site-ul instituției — detalii și anunțuri pe https://www.facebook.com/ManastireaNiculaOficial și pe http://www.manastireanicula.ro.

Legendele din jurul icoanei au crescut cu fiecare secol: se pomenește de părinți care au găsit vindecare, de oameni care au lăsat la tocul ușii câte o povară și au plecat mai ușori. Aceste relatări, unele însemnate în arhive, altele păstrate oral, dau culoare pelerinajului: nu e doar un eveniment liturgic, ci o colecție vie de destine care vibrează sub același acoperiș spiritual.

Atmosfera, mai presus de cifre, e una a comuniunii. Vezi freamătul pregătirilor — tarabe cu iconițe, rugăciuni șoptite, mame care leagă părul copilului cu o panglică de coroană, bătrâni care își găsesc loc pe o bancă și stau în tăcere, mulțumind. Pentru mulți, clipa închinării la icoană e mai mult decât ritual: e o reamintire că nu sunt singuri. Lacrima se naște firesc, uneori de bucurie, alteori de ușurare.

Mănăstirea Nicula rămâne, astfel, un far al spiritualității românești — un loc în care istoria, legenda și trăirea contemporană se întâlnesc. Indiferent dacă vii pentru prima oară sau revii după multe hramuri, pleci cu o poveste personală, cu o lumânare stinsă în inimă și cu speranța că drumul spre același deal va mai fi parcurs cândva.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

IULIUS – 25 de ani de inovație în retail și regenerare urbană în România

Alex Campian

Published

on

ULIUS 25 de ani de retail și regenerare urbană în România

IULIUS marchează un sfert de secol de activitate, timp în care a redefinit standardele retailului românesc și a transformat marile orașe prin proiecte de referință. Cu o viziune integrată, ce îmbină shoppingul, businessul, natura și lifestyle-ul, compania a devenit un reper nu doar pe piața locală, ci și în Europa de Est.

De la primul mall regional, la proiecte mixed-use de talie europeană

Povestea a început în anul 2000, la Iași, cu primul mall din afara Capitalei – o premieră care a deschis drumul retailului modern în România. Următorii 25 de ani au adus investiții de peste 1,2 miliarde de euro, dezvoltarea rețelei Iulius Mall și lansarea unor proiecte de pionierat în regenerarea urbană: Palas Iași și Iulius Town Timișoara.

Astăzi, portofoliul include:

  • 8 proiecte regionale în Iași, Suceava, Cluj-Napoca și Timișoara

  • peste 320.000 mp de spații de retail

  • 1.000+ branduri internaționale și antreprenori locali

  • peste 73 de milioane de vizite anual

„Proiectele noastre sunt destinația strategică a marilor branduri internaționale. Am dorit să creăm spații vibrante, parte din viața comunității”, afirmă Oana Diaconescu, Head of Retail Leasing IULIUS.

Retail, business și natură – o formulă de succes

Centrele comerciale IULIUS sunt locuri unde cumpărăturile se îmbină cu experiențe de relaxare și socializare: cinematografe, zone HoReCa, centre de entertainment și grădini urbane spectaculoase.
Palas Iași și Iulius Town Timișoara sunt exemple de proiecte mixed-use unde retailul și spațiile office se completează reciproc, generând trafic constant și atractivitate pentru investitori.

Investiții în viitor

  • Iași – Reamenajarea Palasului: 80 milioane € investiți în modernizare, sub semnătura Foster + Partners, cu extinderea zonei verzi și integrarea armonioasă în centrul orașului.

  • Cluj-Napoca – RIVUS: 500 milioane € pentru cel mai mare proiect de reconversie urbană din țară, pe platforma Carbochim, cu 142.000 mp retail și peste 400 de magazine.

  • Constanța – Proiect de regenerare urbană: 800 milioane €, pe 38 ha, cu funcțiuni de retail, office, cultură și divertisment, după un proces unic de bioremediere a terenului.

  • Tomești, Iași – Family Market: 28 milioane €, cu 16.000 mp închiriabili, pentru comerț de proximitate.

O amprentă verde în marile orașe

IULIUS a integrat în proiectele sale 18 hectare de grădini urbane cu peste 80.000 de arbori și arbuști, aducând natura în inima orașelor. În plus, compania este un susținător activ al culturii și artei, găzduind 1.000+ evenimente anual.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Eveniment

Patru cetățeni străini, prinși cu bijuterii furate la un festival din Cluj

Alex Campian

Published

on

Hoți prinși pe Aeroportul Cluj-Napoca înainte de a fugi spre Barcelona

Cluj-Napoca, început de august. Orașul pulsează sub luminile și sunetul unui festival de muzică. În timp ce mii de oameni dansează, patru cetățeni străini își fac loc prin mulțime cu un alt “program artistic”: furturi de bijuterii.

📅 7–10 august – Polițiștii primesc 16 sesizări despre lănțișoare prețioase smulse de la gâtul oamenilor. Biroul de Investigații Criminale intră în alertă. Începe o vânătoare pe timp de festival.


Primul pas greșit al hoților

10 august, seara – Un bărbat de 45 de ani, suspect în mai multe cazuri, este depistat și reținut. Pistele duc rapid la restul grupului.

11 august, dimineața – Aeroportul Cluj-Napoca. Trei persoane – o femeie de 30 de ani și doi bărbați de 46 și 37 de ani – sunt surprinse chiar înainte de a se îmbarca spre Barcelona. Planul de evadare se încheie pe pista de control a Poliției de Frontieră.


Ce au găsit în bagaje

În valize, anchetatorii descoperă:

  • 18 lănțișoare din metale prețioase

  • parfumuri

  • cartușe de țigarete

  • pachete de cafea și alte bunuri

Bunuri furate recuperate de polițiștii din Cluj-Napoca


O operațiune la secundă

Acțiunea a fost coordonată de polițiștii din cadrul Biroului de Investigații Criminale, cu sprijinul Secției Regionale de Poliție Transporturi Cluj-Napoca, Sectorului Poliției de Frontieră Aeroport Cluj-Napoca, Secției 7 Poliție și Serviciului pentru Acțiuni Speciale.

Toți cei patru suspecți au fost reținuți pentru 24 de ore, iar cercetările continuă pentru a reconstitui întreaga lor activitate infracțională.

📹 Momentul intervenției poate fi urmărit aici: Video

Info&Video: Facebook Inspectoratul de Politie Judetean Cluj

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom