Connect with us

Eveniment

Mega Image, Penny, Profi, Cora, Auchan, Carrefour și Lidl, amendate cu 750.000 de lei

Diana Petrescu

Published

on

Mega Image, Penny, Profi, Cora, Auchan, Carrefour și Lidl, amendate cu 750.000 de lei

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a extins controalele în marile reţele de retail la nivelul întregii ţări, marţi fiind verificate 65 de unităţi, care au fost amendate, în total, cu 772.000 lei pentru neregulile constatate, conform unui comunicat al ANPC, relatează Agerpres.Controalele au vizat magazine aparţinând lanţurilor Mega Image, Penny, Profi, Cora, Auchan, Carrefour şi Lidl, în toate fiind găsite nereguli, informează G4media.ro„Am schimbat „picătura chinezească” pe o adevărată cascadă de acţiuni la nivel naţional. Rezultatele primelor controale din Bucureşti şi de la Cluj ne-au arătat că trebuie o mobilizare la nivel naţional. Trebuie să arătăm că întreaga Autoritate funcţionează ca o maşinărie şi are o abordare unitară la nivelul întregii ţări. Pentru noi nu există mai multe variante de consumatori, ci doar unul singur: cetăţeanul român. Fie că acesta locuieşte la oraş sau în mediul rural, merită să fie tratat cu respect şi trebuie să ştie că noi suntem aici pentru a-l proteja. Nu amenzile sunt importante, ci modul în care operatorii economici îşi schimbă abordarea de până acum. Murdarul trebuie să devină curat, dezordinea ordine şi nepăsarea atenţie! Mulţumesc public colegilor mei comisari din rândurile cărora şi eu fac parte. Chiar dacă avem salariile cele mai mici dintre toate autorităţile de control rezultatele muncii noastre sunt din ce în ce mai vizibile. Ne vom opri când nu vom mai găsi motive de sancţionare la niciun magazin!”, a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.În urma acţiunilor întreprinse, într-o singură zi, comisarii ANPC au aplicat amenzi contravenţionale în valoare totală de 772.000 lei şi măsuri complementare: oprirea definitivă de la comercializare şi retragerea din circuitul consumului uman a produselor cu deficienţe; oprirea temporară a prestării de servicii până la remedierea deficienţelor constatate, pentru 6 magazine, oprirea temporară a prestării de servicii în raioanele în care s-au înregistrat abateri, până la remedierea deficienţelor constatate, pentru 25 de unităţi; a fost propusă sancţiunea complementară de închidere temporară a unităţii, pe o durată de cel mult 6 luni, pentru 2 magazine.La nouă unităţi s-a verificat îndeplinirea măsurilor complementare aplicate în cadrul unei acţiuni de zilele trecute şi, fiind constatată conformitatea acestora, s-a dispus reluarea activităţii comerciale.Printre cele mai frecvente abateri constatate de către echipele de control se numără: comercializarea unor produse în afara termenului de valabilitate; comercializarea unor produse în afara datei durabilităţii minimale care prezentau insecte în ambalaj; comercializarea unor produse congelate neconforme (produse cu culoarea modificată şi cu acumulări de gheaţă în ambalaj); comercializarea unor fructe şi produse din carne cu modificări organoleptice evidente şi urme de mucegai; comercializarea a diverse sortimente de salate fără informaţii privind data şi ora deschiderii ambalajului, deşi acestea aveau valabilitate 2 zile de la deschidere; comercializarea unor produse preparate în zona de gătire a magazinului fără informare asupra orei de producţie, deşi acestea aveau valabilitate două ore din momentul producţiei; utilizarea unui spaţiul de expunere al produselor preambalate şi congelate neigienizat, cu resturi de etichete, impurităţi mecanice, insecte moarte (muşte şi gândaci de bucătărie); prezenţa, în sistemul de ventilaţie al vitrinelor frigorifice de expunere a produselor la vânzare a prafului în strat grosier, ruginei, a vopselei exfoliate; utilizarea unor vitrine frigorifice cu rafturi care prezentau un grad avansat de uzură, depreciate, pătate, cu insecte moarte, resturi şi reziduri alimentare; nerespectarea regimului de temperatură pentru păstrarea preparatelor (de exemplu, unele vitrine cu masa caldă nu asigurau temperatura minimă de +60 grade C, necesară sau unele pentru răcire, care depăşeau valoarea de 4-8 grade C necesară).De asemenea, comisarii ANPC au mai sancţionat: utilizarea unor spaţii de depozitare neigienizate sau neconforme din punctul de vedere al regimului de temperatură sau al gradului de uzură al aparaturii; utilizarea unor cuptoare neigienizate, prezentând un strat gros de arsură şi grăsimi; prezenţa în magazin a gândacilor; existenţa pavimentului neigienizat, în magazine, cu un strat de praf gros, grăsime si zone depreciate sau a plafonului deteriorat; comercializarea unor mărţişoare din argint, fără a deţine autorizaţie pentru comerţul obiectelor din metale preţioase; nereguli în ceea ce priveşte promoţiile; deficienţe de informare pe etichetele de produs sau ale raioanelor, referitor la elementele de identificare-caracterizare ale mărfurilor sau la data durabilităţii minimale; lipsa informaţiilor referitoare la ingredientele cu potenţial alergen; practici comerciale înşelătoare – utilizarea unor sintagme comerciale de promovare, care nu pot fi probate cu documente sau care se dovedesc a fi neadevărate comparând preţurile din magazin (exemplu „Super ofertă”, „cel mai mic preţ” etc.); neconcordanţă între preţul la raft şi cel de la casa de marcat; utilizarea, în magazine a unor automate neracordate la apă curentă, deşi aceasta era necesară pentru preparatele pe care le asigurau; comercializarea unor produse cu ambalajul deteriorate; utilizarea unor mijloace de măsurare neverificate metrologic.

Source link

Facebook Comments Box

Eveniment

Metallica la Cluj? Eveniment URIAȘ în 2026!

Cosmin Ardelean

Published

on

Metallica la Cluj? Șeful de la BT Arena dă vestea BOMBĂ! Și o surpriză URIAȘĂ pentru 2026!

Clujul ar putea deveni capitala rock-ului mondial! Ionuț Rusu, managerul BT Arena, a dezvăluit planuri ambițioase pentru viitorul evenimentelor din oraș, printre care se numără și aducerea legendarei trupe Metallica pentru un concert de neuitat.

Rusu a declarat la Napoca Live că își dorește ca BT Arena să devină “un adevărat hub de evenimente” și să atragă cele mai importante spectacole. Iar aducerea Metallica este unul dintre obiectivele sale principale.

“Inclusiv pe stadion avem un proiect la care țin foarte mult, în care ne dorim să aducem Metallica la Cluj. Lucrăm de câțiva ani la acest proiect, sperăm să se concretizeze într-un orizont de timp și eu am convingerea că în următorii ani vom vedea la Cluj legendara formație sau formații similare, fie pe stadion, fie în BT Arena”, a spus Rusu.

Dar surprizele nu se opresc aici! Managerul a anunțat și un eveniment major, programat pentru aprilie 2026, care va fi unic în regiune. “Zilele acestea ne apropiem de finalizarea negocierilor, și chiar mai sunt doar câteva chestiuni strict tehnice, pentru organizarea unui eveniment major care va avea loc în aprilie anul viitor”, a precizat Rusu.

Deși a păstrat secret numele evenimentului, Rusu a dat indicii promițătoare: “Nu voi da numele evenimentului, voi lăsa organizatorul acestuia, pe partenerul nostru internațional, să îl anunțe, iar acest lucru va fi anunțat în perioada imediat următoare, în această lună, poate chiar în următoarea săptămână. E vorba despre un eveniment care nu a mai avut loc în această regiune și, de asemenea, se va întinde pe mai multe zile.”

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Mii de lumânări și muzică DIVINĂ! Clujul a trăit o experiență UNICĂ!

Cosmin Ardelean

Published

on

Magie muzicală la Cluj! Vivaldi și Ceaikovski au electrizat publicul în concerte multisenzoriale de neuitat!

Clujul a fost cuprins de o atmosferă de basm în serile de 12 aprilie, când Sala Auditorium Maximum s-a transformat într-o lume feerică, luminată de mii de “lumânări” și învăluită în acordurile inconfundabile ale lui Vivaldi și Ceaikovski. Concertele multisenzoriale au oferit o experiență muzicală și vizuală de excepție, care a cucerit publicul clujean.

Seara a început cu magia baletelor “Lacul lebedelor” și “Spărgătorul de nuci”, capodopere ale lui Piotr Ilici Ceaikovski. Violonista Diana Jipa și Ansamblul Sebastian au adus la viață aceste povești muzicale într-un decor spectaculos, transportând spectatorii în lumi fantastice.

Apoi, de la ora 20:00, publicul a fost invitat într-o călătorie muzicală fascinantă prin “Anotimpurile” lui Antonio Vivaldi. Diana Jipa și Ansamblul Sebastian au interpretat cu măiestrie celebrele concerte, evocând cu forță și sensibilitate spectacolul naturii în fiecare anotimp.

Programul serii a cuprins:

  • Primăvara: Allegro – Largo – Allegro pastorale
  • Vara: Allegro non molto – Adagio e piano – Presto e forte
  • Toamna: Allegro – Adagio molto – Allegro
  • Iarna: Allegro non molto – Largo – Allegro

Spectatorii au fost impresionați de îmbinarea perfectă dintre muzică, lumini și atmosferă, care a creat o experiență multisenzorială unică. Concertul a durat aproximativ 60 de minute, iar organizatorii au recomandat publicului să ajungă cu cel puțin 30 de minute înainte de începerea evenimentului.

Concertele multisenzoriale de la Cluj s-au dovedit a fi un succes răsunător, oferind o alternativă culturală deosebită și demonstrând puterea muzicii de a crea momente magice și emoții intense.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Cluj, orașul ciocolatei! Festival UNIC, cu dulce pentru toate poftele!

Cosmin Ardelean

Published

on

Clujul devine raiul ciocolatierilor! Festival UNIC în România, cu dulce pentru toate gusturile!

Cluj-Napoca va fi, în acest weekend, capitala dulce a României! Orașul găzduiește un festival al ciocolatei de neratat, “Chocolate Saga”, eveniment ce va avea loc între 11 și 13 aprilie, la Chios, în inima Parcului Central.

Acesta este un moment special, deoarece este prima ediție a festivalului organizată în afara Bucureștiului, ceea ce subliniază importanța Clujului pe harta evenimentelor culturale și gastronomice.

Ciocolatierii români, din ce în ce mai numeroși și mai talentați, vor fi în centrul atenției. Aproape jumătate dintre brandurile autohtone de ciocolată se află în vestul țării, ceea ce demonstrează creativitatea și pasiunea antreprenorilor locali din această regiune.

“Vestul țării s-a remarcat ca o zona creativa, cu aproape jumătate din brandurile autohtone dezvoltate aici. Este un semn clar că dulciurile românești capătă identitate și valoare adăugată”, afirmă Adina Istrate, organizatoarea Chocolate Saga.

Festivalul promite o experiență delicioasă pentru toate gusturile și activități pentru întreaga familie. Iubitorii de ciocolată vor putea savura o varietate impresionantă de sortimente:

  • Ciocolată albă: Pentru cei cu suflet de copil și imaginație bogată.
  • Ciocolată roz: Pentru romanticii incurabili și visători.
  • Ciocolată cu lapte: Clasic și reconfortant, ca o îmbrățișare.
  • Ciocolată cu caramel: Pentru aventurierii gusturilor.
  • Ciocolată neagră: Intens și sofisticat, pentru cunoscători.
  • Ciocolată de casă: Cu gustul autentic al copilăriei.
  • Ciocolată explozivă: Pentru cei care caută senzații tari.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite