De la adidași virtuali vânduți de o companie „unicorn”, până la influenceri virtuali cu peste 3 milioane de urmăritori pe rețelele de socializare, la alte elemente ale noului unievers Meta, cu toate au fost prezentate la Techsylvania 2022.
În cadrul celei de a doua zi a Techsylvania 2022 din Cluj-Napoca, s-a vorbit și despre Metaverse, noul univers virtual, un concept de o amploare tot mai mare. După ce la ediția de anul trecut a evenimentului, QuHarrison Terry, marketer la Growth Marketing (Mark Cuban Companies) a vorbit despre NFT (Non-fungible token) și a rezumat cartea NFT Handbook, How to Create, Sell and Buy Non-Fungible Tokens, anul acesta, vedeta a fost Metaverse-ul, univers al cărui nume îl poartă și Facebook (META).
Terry a vorbit despre ce este universul Meta și ce impact are asupra vieții noaste.
„Internetul se transformă în Metaverse. Suntem pe internet în mai multe moduri. Avem telefoane inteligente, laptop-uri, ceasuri inteligente, TV-uri etc. Aceste dispozitive creează web-ul spațial (spatial web) când vine vorba de Metaverse. Spatian Web e internetul imersiv. În ultimii 10 ani, am văzut companii precum Google, Apple, Samsung, care nu doar că au oferit telefoane mobile, dar au pus calculatoare (CPU) în mașinile, ceasurile, frigiderele noastre și multe altele. Multe case au sisteme inteligente, care ne fac viața mai ușoară.
Când pui toate aceste terminale la un loc, trebuie să te ocupi de sincroznizare, dar cu o versiune a Metaverse-ului, nu va mai trebui să ne preocupăm de acestă sincronizare. Când mergem cu mașina altcuiva, la școală sau la serviciu, pur și simplu, ecosistemul va lucra”, a spus QuHarrison Terry în cadrul panel-ului «Dece internetul evoluează în Metaverse?»” la Techsylvania 2022 Cluj-Napoca.
Acesta a prezentat și un mod în care interacționăm cu boți, la fel cum o facem cu propriile dispozitive.
„Miquela e un influencer digital (nu o persoană reală – n. red.) și are peste 3 milioane de urmăritori pe Instagram. Are și muzică, e în topul chart-urilor de pe Spotify. Ceea ce e și mai interesant, este faptul că ea nu e reală, doar un caracter virtual, un bot. În Metaverse vom putea interacționa cu lumea digitală, la fel cum o facem acum în lumea reală. Multe chestii din Metaverse păreau scoase din science fiction acum 15 ani, dar uite că azi se întâmplă.
Importanța Metaverse-ului și de ce ar trebui lumii să îi pase despre acesta a fost accentuată anul trecut, când Mark Zuckerberg a schimbat numele companiei Facebook în META”, a mai spus Terry.
Compania unicorn în doar 2 ani care a vândut adidași virtuali
QuHarrison Terry a prezentat un alt exemplu în care un gigant este interesat de Metaverse.
„O companie, pe nume RTFKT (Artefact), cu doar doi ani pe piața a lansat adidași digitali. O ediție limitată. Nu cred că aș plăti vreodată pentru pantofi pe care nu-i poți purta. Dar, Nike a văzut ceva promițător la această companie, abilitatea de a intra în universul Meta. RTFKT a observat că există nișa pasionaților de sneakers (adidași – n. red.) și s-au gândit să îi ghideze spre această pasiune și în lumea virtuală, să vadă valorea tenișilor și în lumea Meta. Cel mai interesant lucru este cum această companie, cu doar doi ani vechime, a reușit să atragă atenția Nike, care a cumpărat-o cu 1 miliard de dolari, potrivit unor zvonuri” mărturisește Terry.
La un milion de dolari valoare de piață, o companie este considerată una de tip unicorn. Nike este o companie americană producătoare de încăltăminte și unul dintre cei mai mari jucători de pe piața internațională.
Terry a mai adăugat faptul că și Disney, care a schimbat viața tuturor într-un anumit mod, se gândește serios la Metaverse, asfel că și-au numit un CEO pe Metaverse, o mișcare gândită pe termen lung (20 de ani). Vor să fie în pionerat.
Metaverse-ul = noul internet
„Metaverse-ul este noua evoluție a internetului. Dacă toți participăm pe Internet și nu vrem să fim lăsați în urmă, azi e ziua în care trebuie să ne gândim la Metaverse-ul și cum arată acel mediu.
La sesiunea de întrebări și răspunsuri (Q&A), Terry a fost întrebat dacă Metaverse-ul va afecta unele slujbe din lume.
„Da și nu. E ca orice alt lucru nou. Există domenii noi care vor apărea, iar unele vor dispărea cu timpul, unele lucuri de muncă vor fi înlocuite de altele noi”, a răspuns Terry.
Acesta a eplicat valoarea Metaverse-ului și unei persoane care nu cunoaște acest concept sau este foarte sceptic cu privire la asta.
„Dacă ești sceptic și te gândești de ce Metaverse-ul trebuie să fie în repertoriul tău, înseamnă că ești sceptic și cu privire la tenologie. Există și părți negative la metaverse, da. Scepticii cred că telefoanele mobile ne fac să ne pierdem calitățile individuale. Cred că Metaverse-ul ar putea aduce înapoi unele calități și nivelul de concentrare”, a conchis QuHarrison Terry.
El a oferit și cartea despte Metaverse mai multor participanți la eveniment și a semnat-o pentru fiecare în parte.
Source link