Connect with us

Eveniment

Noua lume prezentată la Cluj: „Vom fi aproape toți în acest univers. Este următoarea evoluție a internetului”

Stefania Heinz

Published

on

Noua lume prezentată la Cluj: „Vom fi aproape toți în acest univers. Este următoarea evoluție a internetului”

De la adidași virtuali vânduți de o companie „unicorn”, până la influenceri virtuali cu peste 3 milioane de urmăritori pe rețelele de socializare, la alte elemente ale noului unievers Meta, cu toate au fost prezentate la Techsylvania 2022.
În cadrul celei de a doua zi a Techsylvania 2022 din Cluj-Napoca, s-a vorbit și despre Metaverse, noul univers virtual, un concept de o amploare tot mai mare. După ce la ediția de anul trecut a evenimentului, QuHarrison Terry, marketer la Growth Marketing (Mark Cuban Companies) a vorbit despre NFT (Non-fungible token) și a rezumat cartea NFT Handbook, How to Create, Sell and Buy Non-Fungible Tokens, anul acesta, vedeta a fost Metaverse-ul, univers al cărui nume îl poartă și Facebook (META).

Terry a vorbit despre ce este universul Meta și ce impact are asupra vieții noaste. 

„Internetul se transformă în Metaverse. Suntem pe internet în mai multe moduri. Avem telefoane inteligente, laptop-uri, ceasuri inteligente, TV-uri etc. Aceste dispozitive creează web-ul spațial (spatial web) când vine vorba de Metaverse. Spatian Web e internetul imersiv. În ultimii 10 ani, am văzut companii precum Google, Apple, Samsung, care nu doar că au oferit telefoane mobile, dar au pus calculatoare (CPU) în mașinile, ceasurile, frigiderele noastre și multe altele. Multe case au sisteme inteligente, care ne fac viața mai ușoară. 

Când pui toate aceste terminale la un loc, trebuie să te ocupi de sincroznizare, dar cu o versiune a Metaverse-ului, nu va mai trebui să ne preocupăm de acestă sincronizare. Când mergem cu mașina altcuiva, la școală sau la serviciu, pur și simplu, ecosistemul va lucra”, a spus QuHarrison Terry în cadrul panel-ului «Dece internetul evoluează în Metaverse?»” la Techsylvania 2022 Cluj-Napoca.

Acesta a prezentat și un mod în care interacționăm cu boți, la fel cum o facem cu propriile dispozitive.

„Miquela e un influencer digital (nu o persoană reală – n. red.) și are peste 3 milioane de urmăritori pe Instagram. Are și muzică, e în topul chart-urilor de pe Spotify. Ceea ce e și mai interesant, este faptul că ea nu e reală, doar un caracter virtual, un bot. În Metaverse vom putea interacționa cu lumea digitală, la fel cum o facem acum în lumea reală. Multe chestii din Metaverse păreau scoase din science fiction acum 15 ani, dar uite că azi se întâmplă.

Importanța Metaverse-ului și de ce ar trebui lumii să îi pase despre acesta a fost accentuată anul trecut, când Mark Zuckerberg a schimbat numele companiei Facebook în META”, a mai spus Terry.

Compania unicorn în doar 2 ani care a vândut adidași virtuali
QuHarrison Terry a prezentat un alt exemplu în care un gigant este interesat de Metaverse.

„O companie, pe nume RTFKT (Artefact), cu doar doi ani pe piața a lansat adidași digitali. O ediție limitată. Nu cred că aș plăti vreodată pentru pantofi pe care nu-i poți purta. Dar, Nike a văzut ceva promițător la această companie, abilitatea de a intra în universul Meta. RTFKT a observat că există nișa pasionaților de sneakers (adidași – n. red.) și s-au gândit să îi ghideze spre această pasiune și în lumea virtuală, să vadă valorea tenișilor și în lumea Meta. Cel mai interesant lucru este cum această companie, cu doar doi ani vechime, a reușit să atragă atenția Nike, care a cumpărat-o cu 1 miliard de dolari, potrivit unor zvonuri” mărturisește Terry.

La un milion de dolari valoare de piață, o companie este considerată una de tip unicorn. Nike este o companie americană producătoare de încăltăminte și unul dintre cei mai mari jucători de pe piața internațională.

Terry a mai adăugat faptul că și Disney, care a schimbat viața tuturor într-un anumit mod, se gândește serios la Metaverse, asfel că și-au numit un CEO pe Metaverse, o mișcare gândită pe termen lung (20 de ani). Vor să fie în pionerat.

Metaverse-ul = noul internet
„Metaverse-ul este noua evoluție a internetului. Dacă toți participăm pe Internet și nu vrem să fim lăsați în urmă, azi e ziua în care trebuie să ne gândim la Metaverse-ul și cum arată acel mediu. 

La sesiunea de întrebări și răspunsuri (Q&A), Terry a fost întrebat dacă Metaverse-ul va afecta unele slujbe din lume.

„Da și nu. E ca orice alt lucru nou. Există domenii noi care vor apărea, iar unele vor dispărea cu timpul, unele lucuri de muncă vor fi înlocuite de altele noi”, a răspuns Terry.

Acesta a eplicat valoarea Metaverse-ului și unei persoane care nu cunoaște acest concept sau este foarte sceptic cu privire la asta.

„Dacă ești sceptic și te gândești de ce Metaverse-ul trebuie să fie în repertoriul tău, înseamnă că ești sceptic și cu privire la tenologie. Există și părți negative la metaverse, da. Scepticii cred că telefoanele mobile ne fac să ne pierdem calitățile individuale. Cred că Metaverse-ul ar putea aduce înapoi unele calități și nivelul de concentrare”, a conchis QuHarrison Terry.

El a oferit și cartea despte Metaverse mai multor participanți la eveniment și a semnat-o pentru fiecare în parte.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Eveniment

Pelerinajul de la Nicula – Rugăciune, lumină și speranță în ziua Adormirii Maicii Domnului

Alex Campian

Published

on

Vedere panoramică cu Mănăstirea Nicula și pelerinii veniți la hram

La poalele blânde ale dealului din satul Nicula, la câțiva kilometri de Gherla, Mănăstirea „Adormirea Maicii Domnului” pulsează de credință. În fiecare an, pe 15 august, curțile ei se umplu de oameni care vin ca să atingă o bucată din pace — pelerini cu lumânări, copii în brațe, bătrâni cu pași mărunți, tineri cu glasuri tremurate. Anul acesta, ca dintotdeauna, icoana făcătoare de minuni a Maicii Domnului rămâne inima acestei adunări: o prezență care adună rugăciuni, lacrimi și povești personale de mulțumire.

Povestea Niculei se împletește cu legenda icoanei care — spun cronicile vechi și memoria colectivă — a plâns în secolul al XVII-lea, un semn care a aprins atenția țăranilor și a clerului. De atunci, locul a devenit sanctuar: bisericuța modestă s-a transformat în mănăstire, iar drumul spre deal s-a umplut de poteci ale credinței. Mulți pelerini vorbesc despre vindecări neașteptate, despre chemări care le-au schimbat viața; alții trec pur și simplu pentru a mulțumi sau pentru a primi o clipă de liniște.

Icoana făcătoare de minuni a Maicii Domnului din Mănăstirea Nicula, pictată în 1681

Ajunul hramului e o noapte de priveghere: cântecele liturgice se revarsă, tămâia se amestecă cu aerul rece al serii, iar lumânările creează mici constelații pe pavajul curții. Dimineața, procesiunile de pe 14 și 15 august se contopesc într-un flux neîntrerupt de credincioși care își așteaptă rândul la închinare. Mulți au venit pe jos din Gherla sau din satele din jur, tradiție păstrată din generație în generație — alegere făcută nu doar din credință, ci ca jertfă simbolică, ca dialog între trup obosit și sufletul care cere ajutor.

Credincioși participând la Slujba Prohodului Maicii Domnului la Mănăstirea Nicula

În 15 august 2025, pelerinajul a fost din nou un semn că tradiția trăiește: slujbe solemne oficiate la altarul de vară, predici încărcate de mângâiere și sute de mărturii adunate la coadă. Organizatorii au comunicat programul și indicațiile pentru pelerini public, așa cum fac de obicei pe pagina oficială de Facebook a Mănăstirii și pe site-ul instituției — detalii și anunțuri pe https://www.facebook.com/ManastireaNiculaOficial și pe http://www.manastireanicula.ro.

Legendele din jurul icoanei au crescut cu fiecare secol: se pomenește de părinți care au găsit vindecare, de oameni care au lăsat la tocul ușii câte o povară și au plecat mai ușori. Aceste relatări, unele însemnate în arhive, altele păstrate oral, dau culoare pelerinajului: nu e doar un eveniment liturgic, ci o colecție vie de destine care vibrează sub același acoperiș spiritual.

Atmosfera, mai presus de cifre, e una a comuniunii. Vezi freamătul pregătirilor — tarabe cu iconițe, rugăciuni șoptite, mame care leagă părul copilului cu o panglică de coroană, bătrâni care își găsesc loc pe o bancă și stau în tăcere, mulțumind. Pentru mulți, clipa închinării la icoană e mai mult decât ritual: e o reamintire că nu sunt singuri. Lacrima se naște firesc, uneori de bucurie, alteori de ușurare.

Mănăstirea Nicula rămâne, astfel, un far al spiritualității românești — un loc în care istoria, legenda și trăirea contemporană se întâlnesc. Indiferent dacă vii pentru prima oară sau revii după multe hramuri, pleci cu o poveste personală, cu o lumânare stinsă în inimă și cu speranța că drumul spre același deal va mai fi parcurs cândva.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

IULIUS – 25 de ani de inovație în retail și regenerare urbană în România

Alex Campian

Published

on

ULIUS 25 de ani de retail și regenerare urbană în România

IULIUS marchează un sfert de secol de activitate, timp în care a redefinit standardele retailului românesc și a transformat marile orașe prin proiecte de referință. Cu o viziune integrată, ce îmbină shoppingul, businessul, natura și lifestyle-ul, compania a devenit un reper nu doar pe piața locală, ci și în Europa de Est.

De la primul mall regional, la proiecte mixed-use de talie europeană

Povestea a început în anul 2000, la Iași, cu primul mall din afara Capitalei – o premieră care a deschis drumul retailului modern în România. Următorii 25 de ani au adus investiții de peste 1,2 miliarde de euro, dezvoltarea rețelei Iulius Mall și lansarea unor proiecte de pionierat în regenerarea urbană: Palas Iași și Iulius Town Timișoara.

Astăzi, portofoliul include:

  • 8 proiecte regionale în Iași, Suceava, Cluj-Napoca și Timișoara

  • peste 320.000 mp de spații de retail

  • 1.000+ branduri internaționale și antreprenori locali

  • peste 73 de milioane de vizite anual

„Proiectele noastre sunt destinația strategică a marilor branduri internaționale. Am dorit să creăm spații vibrante, parte din viața comunității”, afirmă Oana Diaconescu, Head of Retail Leasing IULIUS.

Retail, business și natură – o formulă de succes

Centrele comerciale IULIUS sunt locuri unde cumpărăturile se îmbină cu experiențe de relaxare și socializare: cinematografe, zone HoReCa, centre de entertainment și grădini urbane spectaculoase.
Palas Iași și Iulius Town Timișoara sunt exemple de proiecte mixed-use unde retailul și spațiile office se completează reciproc, generând trafic constant și atractivitate pentru investitori.

Investiții în viitor

  • Iași – Reamenajarea Palasului: 80 milioane € investiți în modernizare, sub semnătura Foster + Partners, cu extinderea zonei verzi și integrarea armonioasă în centrul orașului.

  • Cluj-Napoca – RIVUS: 500 milioane € pentru cel mai mare proiect de reconversie urbană din țară, pe platforma Carbochim, cu 142.000 mp retail și peste 400 de magazine.

  • Constanța – Proiect de regenerare urbană: 800 milioane €, pe 38 ha, cu funcțiuni de retail, office, cultură și divertisment, după un proces unic de bioremediere a terenului.

  • Tomești, Iași – Family Market: 28 milioane €, cu 16.000 mp închiriabili, pentru comerț de proximitate.

O amprentă verde în marile orașe

IULIUS a integrat în proiectele sale 18 hectare de grădini urbane cu peste 80.000 de arbori și arbuști, aducând natura în inima orașelor. În plus, compania este un susținător activ al culturii și artei, găzduind 1.000+ evenimente anual.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Eveniment

Patru cetățeni străini, prinși cu bijuterii furate la un festival din Cluj

Alex Campian

Published

on

Hoți prinși pe Aeroportul Cluj-Napoca înainte de a fugi spre Barcelona

Cluj-Napoca, început de august. Orașul pulsează sub luminile și sunetul unui festival de muzică. În timp ce mii de oameni dansează, patru cetățeni străini își fac loc prin mulțime cu un alt “program artistic”: furturi de bijuterii.

📅 7–10 august – Polițiștii primesc 16 sesizări despre lănțișoare prețioase smulse de la gâtul oamenilor. Biroul de Investigații Criminale intră în alertă. Începe o vânătoare pe timp de festival.


Primul pas greșit al hoților

10 august, seara – Un bărbat de 45 de ani, suspect în mai multe cazuri, este depistat și reținut. Pistele duc rapid la restul grupului.

11 august, dimineața – Aeroportul Cluj-Napoca. Trei persoane – o femeie de 30 de ani și doi bărbați de 46 și 37 de ani – sunt surprinse chiar înainte de a se îmbarca spre Barcelona. Planul de evadare se încheie pe pista de control a Poliției de Frontieră.


Ce au găsit în bagaje

În valize, anchetatorii descoperă:

  • 18 lănțișoare din metale prețioase

  • parfumuri

  • cartușe de țigarete

  • pachete de cafea și alte bunuri

Bunuri furate recuperate de polițiștii din Cluj-Napoca


O operațiune la secundă

Acțiunea a fost coordonată de polițiștii din cadrul Biroului de Investigații Criminale, cu sprijinul Secției Regionale de Poliție Transporturi Cluj-Napoca, Sectorului Poliției de Frontieră Aeroport Cluj-Napoca, Secției 7 Poliție și Serviciului pentru Acțiuni Speciale.

Toți cei patru suspecți au fost reținuți pentru 24 de ore, iar cercetările continuă pentru a reconstitui întreaga lor activitate infracțională.

📹 Momentul intervenției poate fi urmărit aici: Video

Info&Video: Facebook Inspectoratul de Politie Judetean Cluj

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom