Premierul Ludovic Orban a anunţat, joi, că Guvernul a primit din partea Comisiei Europene acordul pentru achiziţia unor trenuri tehnologice destinate pentru CFR Infrastructură, în vederea modernizării căii ferate.
“Am primit aprobarea şi pentru achiziţionarea trenurilor tehnologice”, a declarat Orban, în şedinţa de Guvern, primind confirmarea în acest sens şi din partea ministrului Fondurilor Europene, Marcel Boloş.
“Avem aprobarea pentru trenurile de lucru care sunt destinate pentru CFR Infrastructură. În urma achiziţiei acestora, se are în vedere ca ritmicitatea lucrărilor de reabilitare pentru ceea ce înseamnă linia de cale ferată să fie simţitor schimbată şi să putem aduce un plus de valoare”, a adăugat ministrul.
În context, prim-ministrul a oferit explicaţii despre importanţa acestor achiziţii şi a transportului pe calea ferată.
“Comisia Europeană consideră transportul feroviar ca un transport prioritar a fi dezvoltat, transportul feroviar conferă siguranţă, confort, viteză în deplasare şi, de asemenea, este prietenos cu natura, este considerat un transport ecologic. La ora actuală, reţeaua de cale ferată se află într-o situaţie critică, avem aproximativ… peste 70% din reţea care este cu termenul depăşit pentru reparaţie capitală (…) şi n-a existat de-a lungul ultimilor ani niciun interes pentru modernizarea infrastructurii feroviare. Practic, aceste trenuri de lucru, trenuri tehnologice, sunt nişte trenuri pe care le pui pe şine şi, după ce trece trenul, ai modernizată linia de cale ferată la standarde de transport”, a spus Orban.
El a subliniat că una dintre marile probleme cu care se confruntă România în privinţa transportului feroviar este că transportul de marfă se derulează “foarte lent din cauza restricţiilor existente” şi din cauza faptului că sunt “peste 1.000 de poduri şi de podeţe care au termenul de reparaţie capitală depăşit”.
“Durează foarte mult, cantitatea pe care poţi să transporţi pe infrastructura feroviară, care este profund afectată, este mult mai mică decât cantitatea pe care o poţi transporta pe o cale ferată modernă şi, practic, aceste trenuri tehnologice ne oferă un instrument formidabil de a creşte foarte rapid numărul de kilometri reabilitaţi şi de a putea moderniza infrastructura feroviară. Şi visez să punem primul tren pe traseul spre Moldova, următorul tren pe traseul spre sud, iar pe Cluj – Episcopia Bihor am înţeles că lucrurile merg bine şi în curând o să înceapă lucrările”, a arătat Orban.
La rândul său, ministrul Fondurilor Europene a precizat că pe lângă trenurile de lucru sunt şi ”două trenuri de electrificare”.
Source link