Omul de afaceri Nicolae Căpușan spune că nu au existat cazuri de toxiinfecție alimentară și că informațiile oficiale despre produsele expirate găsite de inspectorii de la Protecția Consumatorului sunt „povești”.
După câteva zile de la controlul desfășurat de inspectorii de la Protecția Consumatorului Cluj la hotelul Sun Garden din comuna Baciu, Nicolae Căpușan, patronul resortului de cinci stele, a reacționat public pe Facebook.
Acesta a făcut public un e-mail primit de la Direcția de Sănătate Publică (DSP) Cluj, în care instituția afirmă că nu a identificat pacienți cu simptome de TIA (toxinfecție alimentară) în urma nunții desfășurate la Sun Garden în data de 23 septembrie 2023:
„Bună ziua,
La solicitarea dvs cu nr 303 din 29.09.2023, vă comunicăm că nu am identificat pacienții cu simptome de TIA (toxinfecție alimentară), ca urmare a participării la un eveniment desfășurat în data de 23.09 la Sun Garden Resort Cluj care să fi accesat unitățile sanitare cu paturi din Cluj
Cu respect,
Dr. Mihai Moisescu-Goia – Director executiv DSP Cluj”
Patronul Nicolae Căpușan afirmă că la resort nu ar fi existat alimente expirate și că ar fi doar „povești”.
Cu toate acestea, din comunicatul ANPC Cluj reiese clar că la Sun Garden au fost identificate „produse cu data limită de consum depășită și cu modificare stare termică”. Iată și o fotografie făcută de comisarii ANPC cu un produs expirat.
Sursă: ANPC Cluj
După cum se poate observa în imaginea de mai sus, ANPC Cluj a găsit la Sun Garden produsul Burrata (brânză italiană din lapte de vacă făcută din mozzarella și smântână), care avea termen de valabilitate depășit. La informațiile trecute pe produs scrie negru pe alb că acesta a expirat în 08.09.2023, iar data la care ANPC a efectuat fotografia aferentă controlului este 27.09.2023. Practic, produsul găsit a expirat de mai bine de două săptămâni.
Reamintim că, în urma controlului efectuat de ANPC Cluj la hotelul Sun Garden, inspectorii au dispus „oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor la sala de evenimente”, iar operatorului economic i s-au aplicat „trei sancţiuni contravenţionale cu amenzi, în total 60.000 lei, și un avertisment”.
Iată ce au găsit comisarii de la Protecția Consumatorului la hotelul de cinci stele Sun Garden, în urma controlului:
folosirea unor vitrine neigienizate, pentru depozitarea produselor și preparatelor, cu praf în exces, rugină,
mucegai și chedere neigienizate cu mucegai
pavimentul aferent camerelor frigorifice și congelare insalubre, neigienizate de o perioada mare de timp
produse cu data limită de consum depășită și cu modificare stare termică
depozitarea direct pe pavimentul insalubru a apelor minerale, bauturi răcoritoare
folosirea unor coșuri/tomberoane de reziduuri fără capace
lipsă verificare metrologică mijloace de masură
produse cu ambalaje deteriorate, lipsă traducere în limba română – produse și preparate fără elemente
de identificare caracterizare
gratare frigidere cu rugină în exces
chedere cameră frig, congelatoare gheață, frigidere din incinta blocului alimentar aferent sălii de
evenimente insalubre, improprii depozitării produselor alimentare
ustensile neconforme și utilizare bureți de sârmă
preparate distribuite la micul dejun fără elemente de identificare aferente datei preparării
produse de patiserie fără elemente de identificare caracterizare
Prins cu mâța-n sac și amendat, Căpușan atacă presa
„Dragi prieteni, zilele acestea au fost zile grele pentru comunitatea Sun Garden. Interese meschine au lovit in imaginea brandului nostru în mod nedrept, folosind minciuna ca armă de denigrare și distrugere. O parte din massmedia a transmis mult venin și dizgrație despre SunGarden, cu impact secundar evident asupra oaspeților noștri.
S-a împrăștiat astfel cu noroi în echipa SunGarden – de la povești despre alimente expirate, până la anunțuri publice despre toxiinfecții alimentare a unora din cei care au participat la nunta din 23.09.23 (unii au mers până la spune că toxiinfecțiile au apărut la toți participanții!) Toate acestea au apărut in diferite publicații locale.
Greu de apărat adevărul în astfel de situații! Doar ca există Dumnezeu, oameni și instituții care au și valori adevărate”, a scris pe Facebook Nicolae Căpușan, patronul stabilimentului de cinci stele.
Source link