Veste bună pentru șoferi. Încep lucrările pentru construirea unui drum expres între DN1 şi Autostrada Transilvania, în zona de sud a municipiului Cluj-Napoca, anunță Radio Cluj.Drumul va avea o lungime de 5 kilometri şi va fi construit la Tureni. Costă peste 500 de milioane de lei, iar lucrările au termen de execuţie de un an şi jumătate, scrie stiriepsurse.ro.Primarul Emil Boc arată că finalizarea acestui proiect va scăpa Turda de traficul de tranzit si va oferi o conexiune rapidă cu autostrada pentru locuitorii municipiului Cluj-Napoca:„Sunt 18 luni pentru realizarea proiectului. Cu alte cuvinte, într-un termen rezonabil, această conectare atât de importantă, care va scăpa de foarte mult trafic nenecesar Clujul și Turda, ne va ajuta să îmbunătățim calitatea vieții în cele două municipii, a declarat Emil Boc, potrivit Radio Cluj.Pe șoseaua care leaga DN1 de A3 vor fi construite 7 poduri și viaducte, dintre care cel mai lung va fi un viaduct peste Valea Racilor, care va avea 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri.Acest culoar va ajuta șoferii care vin dinspre Alba Iulia și Sibiu și vor sa meargă spre Bistrița, deoarece le ofera o alternativă mult mai scurtă față de variantele actuale.Conducătorii auto pot coborî aici de pe Autostrada Transilvania, merg pe DN1 până la Vâlcele, de unde continuă pe centură până la Apahida și apoi mai departe spre Dej, Bistrița sau Baia Mare.175 de milioane de euro într-un an la Cluj-Napoca din turismMinisterul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT) a lansat spre consultare publică, „Strategia naţională a României pentru dezvoltarea turismului 2023-2035”, scrie Ziua de Cluj.Documentul planifică o creştere a numărului turiştilor străini la 2,8 milioane în anul 2025, apoi la 3,6 milioane turişti străini în 2030 şi ulterior la 4,6 milioane, în 2035, faţă de 2,64 milioane turişti străini în anul de referinţă 2019.În vederea fundamentării strategiei, a fost realizată evaluarea sectorului turistic românesc. Această analiză a fost realizată în anul 2018 şi actualizată în anul 2022. De asemenea, strategia îşi planifică şi majorarea încasărilor din turismul internaţional la 1,59 miliarde euro în 2025, la 2,27 miliarde euro în 2030 şi la 2,99 miliarde euro, în 2035, comparativ cu 1,45 miliarde euro în 2019.De asemenea, autorităţile îşi planifică şi creşterea cheltuielilor medii per turist la 650 de euro în anul 2035, de la 541 euro în 2019.Potrivit „Strategiei naţionale a României pentru dezvoltarea turismului 2023-2035”, turismul în România se confruntă cu două mari provocări:– turiştii care vizitează în prezent România nu cheltuie suficient la nivelul destinaţiei;– nu sunt atraşi suficienţi turişti care au posibilitatea şi dispoziţia de a cheltui mai mult la nivelul destinaţiei (turişti cu bugete mari pentru cheltuieli în destinaţie).Strategia Naţională a României pentru Dezvoltarea Turismului se concentrează pe trei niveluri, pentru a servi drept ghid pentru dezvoltarea sustenabilă a turismului în România, astfel încât:– să consolideze în continuare România ca destinaţie turistică bine cunoscută, de talie mondială, pe tot parcursul anului, precum şi ca destinaţie care îndeplineşte standardele UE în ceea ce priveşte furnizarea de produse şi servicii;– să preţuiască oamenii, tradiţia, locurile, patrimoniul natural şi cultural al României;– să crească vizibilitatea şi reputaţia României pe pieţele internaţionale de turism de prim rangÎn prezent, Bucureștiul este principala destinație internațională a României, cu aproape 360.000 de turiști străini în anul 2021 (42,8% din totalul sosirilor internaționale). Trei județele din Transilvania (Sibiu cu 54.700 turiști străini, Brașov cu 49.600 de turiști, Cluj cu 44.300 de turiști) și județul Constanța (38.000 de turiști străini) completează top 5. Aceste prime 5 destinații concentrează 65,0% din totalul sosirilor internaționale.Bucureștiul generează venituri mai mari (1,35 miliarde euro) decât turismul din sectorul privat al tuturor celorlalte orașe din top. Constanța are a doua mare piață HORECA, cu venituri de 188 milioane euro și înregistrează și cea mai ridicată rată de profitabilitate (17%). Cluj-Napoca este pe locul trei în rândul destinațiilor turistice din România, cu venituri de 175 milioane euro, o rată de profit de 13,48% și 6.641 angajați în sector. Urmează Timișoara și Brașov.
Source link