Categories: Eveniment

România vrea tren de mare viteză între Budapesta și București, prin Cluj

Adina Vălean, comisar european pentru transport, a vorbit într-un interviu acordat Agerpres despre oportunitățile de dezvoltare a infrastructurii feroviare în România. Comisarul a vorbit despre conectarea la rețeaua europeană de căi ferate rapide, printr-o linie ce ajunge de la Constanța, la București, Cluj și Budapesta.„România are un plan investiţional pe zece ani. Avem un proiect, să spunem, pe care îl agreem foarte mult, închiderea tronsonului de nod feroviar, care ar reprezenta baza pentru o linie de mare viteză Budapesta-Cluj-Sibiu-Braşov-Bucureşti-Constanţa, închiderea lui printr-un proiect de tunel, Predeal – Braşov.Avem de asemenea pe tronsonul de sud Arad-Caransebeş-Craiova-Bucureşti, de asemenea proiecte care au fost discutate şi care arată foarte bine spre finanţare către Uniunea Europeană.România are acest proiect investiţional, are fonduri de coeziune regională şi, mai departe, are acces la fondurile de infrastructură prin Connecting Europe Facility, pe care o gestionează direct Directoratul meu, de transport, are de asemenea Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă în care sunt multe proiecte de infrastructură. Deci finanţare europeană din plin”, a spus comisarul european pentru transporturi.Termenul limită pentru realizarea liniei de mare viteză este anul 2040.Comisarul european a criticat infrastructura din România, despre care spune că nu ar „trece clasa”„Nu trece clasa, să spunem, asta pentru că am fost profesoară de matematică, nu poţi da notă de trecere ca român infrastructurii. În schimb, pot să dau notă de trecere felului în care se raportează autorităţile la acest lucru. Mă uitam, de exemplu, pe toate condiţionalităţile din PNRR pentru finanţare, pentru eliberarea tranşelor de finanţare. Mă uitam la cele din transporturi şi, de exemplu, merg foarte bine toate, deci nu sesizez probleme majore sau întârzieri. Ceea ce înseamnă că suntem pe direcţia potrivită. Cu sprijinul pe care l-am acordat de la Comisia Europeană cu acest grup de lucru, cu multiplele finanţări existente în momentul de faţă pe masă, cu bune intenţii şi păstrarea unui ritm accelerat de abordare a problemelor, cred că vom putea în sfârşit să spargem acest blocaj practic şi să avem infrastructură.”

Source link

Facebook Comments Box
Diana Petrescu

Recent Posts

Noi Reguli pentru Șoferi: Ce Se Întâmplă Cu Cei Care Refuză Primirea Procesului-Verbal?

Poliția a anunțat recent modificări legislative relevante pentru șoferii amendați care refuză să primească procesul-verbal…

1 day ago

Controversele Ordonanței 84: Controversele Ordonanței 84: Teste DrugTest fals pozitive și medicamentele care te pot lăsa fără permis

Poliția Română avertizează că anumite medicamente pot avea efecte psihoactive și pot genera rezultate false…

1 day ago

GALERIE FOTO: Noile grădini urbane unesc comunitățile – Un nou parc va fi realizat în nordul Clujului pentru evenimente culturale, relaxare și conectare cu natura

Cluj-Napoca este cunoscut pentru dimensiunea sa culturală vibrantă și dinamică, pentru diversitatea sa istorică, pentru…

1 day ago

Mișcarea ca mod de viață: Ciclismul câștigă tot mai mult teren în rândul clujenilor

În ultimii ani, tot mai mulți clujeni lasă mașina acasă și folosesc bicicleta pentru a…

3 days ago

CARBOCHIM, CIFRĂ DE AFACERI DE 34,2 MILIOANE DE LEI ÎN 2023

CARBOCHIM S.A., cel mai mare producător de abrazive profesionale din România, a încheiat anul 2023…

3 days ago

Președintele TIFF, Tudor Giurgiu, despre Cluj vs București: Experiența după trei săptămâni în capitala Ardealului.

O nouă etapă a "competiției" Cluj vs București a fost marcată de sinceritatea președintelui TIFF,…

4 days ago