Sponsorizat
Categories: Eveniment

S-a desemnat câștigătorul pentru realizarea proiectului de modernizare a unui tronson din linia de tren Cluj-Napoca – Suceava

Sponsorizat
Sponsorizat

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a desemnat Asocierea Egis România – Egis Rail SA – Italrom Inginerie Internaţională SRL câştigătoarea procedurii de licitaţie publică pentru realizarea Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic necesar modernizării liniei de cale ferată Apahida – Ilva Mică (subsecţiunea I a tronsonului Apahida – Suceava), cu o ofertă financiară în valoare de 29.677.400,00 lei fără TVA.
”Studiul de fezabilitate şi Proiectul Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată pe subsecţiunea I Apahida – Ilva Mică, în lungime de 119 km, au drept scop identificarea soluţiei optime din punct de vedere tehnic, operaţional, economic, financiar, al impactului asupra mediului şi al schimbărilor climatice, în vederea creşterii vitezei maxime de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători, respectiv 120 km/h pentru trenurile de marfă”, a transmis, luni, CFR.  

Compania precizează că obiectivul general al contractului de prestări servicii este modernizarea infrastructurii feroviare între Apahida şi Ilva Mică, pentru integrarea unui transport durabil între regiunea Centrală şi Nord-Estică a ţării, asigurarea dezvoltării socio-economice a zonelor traversate, îmbunătăţirea competitivităţii economice a României şi asigurarea condiţiilor necesare pentru creşterea numărului de pasageri şi a volumului de mărfuri transportate pe reţeaua TEN-T.  

Potrivit companiei, contractul prevede şi atingerea unor importante obiective specifice, printre care menţionăm: 

– creşterea vitezei de circulaţie şi, implicit, reducerea duratei de călătorie pe subsecţiunea analizată şi pe întreaga secţiune Apahida – Suceava 
– îmbunătăţirea condiţiilor de călătorie şi creşterea gradului de siguranţă, gestionând în acelaşi timp impactul asupra mediului, în conformitate cu cerinţele europene 
– creşterea volumului de mărfuri transporte la nivel intern şi internaţional 
– creşterea numărului de călători, inclusiv creşterea numărului de turişti. 

Sursa de finanţare este asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), şi de la Bugetul de Stat, iar termenul de întocmire a studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic este de 23 luni. 
 

Source link

Facebook Comments Box
Stefania Heinz

Recent Posts

Arestat la doar 19 ani pentru trafic de droguri de mare risc vindea minorilor in Cluj

Un tânăr de doar 19 ani a fost arestat la Cluj, după ce a fost…

5 hours ago

Clujul sărbătorește! De Joi, orașul prinde viață la Zilele Clujului 2025

În perioada 22–25 mai, Clujul prinde viață și îmbracă cele mai colorate straie de sărbătoare!…

7 hours ago

Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj lansează zborurile directe Cluj – Istanbul, operate de Pegasus Airlines

Cluj-Napoca, 20 mai 2025: Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj anunță cu bucurie inaugurarea noii rute…

8 hours ago

Sfârșitul unei ere: Armătura Cluj își închide porțile după 141 de ani de activitate…

Pe 24 iunie 2025, acționarii companiei Armătura vor decide închiderea și lichidarea societății, care are…

10 hours ago

Când GPS-ul zice „pe jos”, dar tu iei calul… pe drumul european! 🐎🇷🇴

Cine mai are timp de ambuteiaje când ești un adevărat cavaler urban? Un clujean a…

11 hours ago

Zilele Clujului 2025: Patru zile de sărbătoare, culoare și emoție în inima Transilvaniei!

Cluj-Napoca își deschide larg porțile pentru una dintre cele mai așteptate sărbători ale anului: Zilele…

18 hours ago