Ministerele din Guvern ar fi primit o circulară de la Minsterul Sănătăţii prin care li se cere întocmească liste cu angajații care doresc să se vaccineze cu vaccinul anti-COVID.
Ministerul Sănătății a trimis către toate ministerele din Guvern o circulară prin care cere ca fiecare instituție să întocmească liste cu angajații care doresc să se vaccineze cu vaccinul anti-COVID care va veni în România la finalul lunii decembrie, anunţă Digi24.
Potrivit documentului, categoriile de personal care vor avea prioritate sunt: personalul medical și auxiliar din unitățile medicale publice și private; personalul care deservește activitățile esențiale din infrastructura critică (militarii, angajații Poștei, CFR etc); personalul din instituțiile aflate în subordinea ministerelor; persoanele peste 18 ani vulnerabile (vâstnici peste 65 de ani și cei cu boli cronice).
Documentul subliniază că în utima etapă va fi vaccinată populația generală.
Categoriile care vor avea prioritate la vaccinarea împotriva COVID-19 sunt stabilite în strategia de vaccinare, spune premierul Ludovic Orban, care adaugă faptul că funcționarii nu vor avea prioritate. „Cheia de interpretare nu e că au funcţionarii prioritate, ordinea de priorităţi este anunţată de preşedinte, ea va fi parte dintr-o strategie de vaccinare”, a spus Orban.
Președintele Klaus Iohannis a spus ieri, într-o conferință de presă, că strategia de vaccinare va fi făcută publică săptămâna viitoare.
„Vaccinarea se va face etapizat și va începe cu anumite grupe de populație, stabilite pe criterii epidemiologice și medicale. Este vorba, într-o primă fază, de personalul medical, de cei aflați în grupele de risc, dar și de lucrătorii din sectoare esențiale precum educație, siguranță națională, transporturi, energie, furnizarea de apă și alimente”, a adăugat el.
„În ședința de astăzi, a fost numit și un coordonator al campaniei de vaccinare la nivel național, în persoana domnului Valeriu Gheorghiță, medic primar de boli infecțioase la Spitalul Militar Central”, a mai spus Iohannis.
Source link