Connect with us

Eveniment

STS: Peste 12.000 de apeluri referitoare la coronavirus făcute la 112, în foarte multe cazuri fără urgenţe reale

Published

on

STS: Peste 12.000 de apeluri referitoare la coronavirus făcute la 112, în foarte multe cazuri fără urgenţe reale

Peste 12.000 de apeluri referitoare la coronavirus au fost făcute, în perioada 25 februarie – 18 martie, la numărul unic de urgenţă 112, reprezentanţii STS precizând că, în foarte multe cazuri, oameni au sunat pentru informaţii, fără a avea urgenţe reale.
Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, ca administrator al Serviciului de urgenţă, face apel la cetăţeni să sune la 112 doar pentru urgenţe, iar pentru a solicita informaţii despre noul coronavirus să apeleze linia Telverde -0800.800.358 (0800.800.FLU). STS precizează că a luat toate măsurile pentru a asigura preluarea 24/7 a apelurilor, chiar şi în condiţii de supraaglomerare.

Conform unui comunicat de presă transmis, vineri, de STS, în perioada 25 februarie – 18 martie, operatorii au preluat peste 12.000 de apeluri referitoare la virusul COVID-19. În foarte multe cazuri, cetăţenii au sunat la numărul unic de urgenţă 112 pentru a afla informaţii despre coronavirus, fără a avea urgenţe reale.

“Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a luat măsuri suplimentare privind preluarea apelurilor la 112 pe problematica noului coronavirus. Modul de lucru în situaţia în care se primeşte un apel referitor la COVID-19 este adaptat la situaţia prezentată de apelant. Astfel, apelurile prin care cetăţenii raportează simptome specifice sunt direcţionate către agenţiile cu competenţe medicale, cele privind persoane care nu respectă regimul de autoizolare/carantină stabilit de autorităţi sunt direcţionate către Poliţie, iar pentru cele de informare apelanţii sunt sfătuiţi să sune la numărul de telefon TelVerde- 0800.800.358”, arată STS.

Sursa citată aminteşte că apelarea abuzivă, falsă sau pentru a face glume la numărul 112 se sancţionează cu amendă în cuantum de până la 5.000 de lei. Constatarea contravenţiilor şi aplicarea amenzilor se fac de către personalul Ministerului Afacerilor Interne.

De asemenea, STS a prezentat mai multe situaţii în care cetăţenii au apelat numărul unic de urgenţă 112 pentru a adresa întrebări despre coronavirus, fără a avea urgenţe reale:

“1. Un apelant al numărului 112 a dorit să afle dacă “mai merg trenurile” şi dacă “poate merge în alt oraş?”;

2. Un apelant a sunat la numărul de urgenţă pentru a întreba dacă „este deschisă poşta”;

3. O persoană a dorit să afle dacă poate merge „luni la bancă”, având în vedere declararea stării de urgenţă;

4. O persoană a sunat la 112 să anunţe că „un văr a venit din Italia şi este bolnav de coronavirus”, apoi a închis imediat telefonul. La reapelarea operatorului STS,persoana a recunoscut că „se joacă fiindcă este şmecher”;

5. Un apelant fumător, aflat în izolare, a sesizat la numărul de urgenţă că nu mai are ţigări şi vrea ca cineva să meargă să îi ducă la domiciliu;

6. Supărat că a fost părăsit de concubină, un cetăţean a anunţat că femeia „s-a întors acum 2 zile din Italia şi are febră”;

7. Un bărbat a sunat la 112 pentru a afla ce restricţii sunt „pentru că urmează să fac nuntă”.

8. O persoană aflată în carantină la domiciliu a întrebat la 112 dacă poate ieşi 2-3 minute în faţa blocului;

9. Mai mulţi apelanţi au sunat să anunţe lipsa banilor sau a hranei;

10. Un cetăţean a dorit să ştie dacă „se fac teste la domiciliu” pentru că şi el doreşte un astfel de test;

11.  O femeie a anunţat că a venit din Franţa un bărbat „clandestin cu o maşină”. Deşi bărbatul respectiv nu a părăsit locuinţa, femeia era revoltată “de ce nu a fost sechestrat la vamă?”;

12. O persoană a sesizat la 112 că este ţinută abuziv în casă din cauza coronavirusului şi nu are mâncare pentru pisică. Aceasta a ameninţat că va lua legătura cu televiziunile pentru a semnala acest abuz;

13. O persoană aflată în izolare la domiciliu, venită din Belgia, a sunat la 112 să solicite o zi de învoire pentru a merge într-o altă localitate unde trebuia să semneze un contract;

14. Un apelant a sunat să afle în ce condiţii poate să organizeze o pomană cu mai multe persoane, ca urmare a unui deces în familie;

15. O persoană a dorit să afle de unde poate obţine o adeverinţă prin care să se ateste faptul că nu este confirmată cu coronavirus;

16.  O doamnă a dorit să afle dacă este obligatorie carantina în situaţia în care soţul ei vrea să plece în Olanda şi să se întoarcă în România;

17. Un angajat al unei spălătorii autoa întrebat la 112 dacă are dreptul să nu vină la serviciu pe durata stării de urgenţă;

18. Un cetăţean a sunt să întrebe: „De ce nu închid toate fabricile? Că unii colegi nu vor să recunoască faptul că li s-au întors rudele din străinătate”;

19. Un bărbat a întrebat dacă „are voie vecinul să cheme zugravii să zugrăvească, având în vedere că e situaţie de urgenţă?”;

20. O persoană a sunat la 112 să întrebe dacă „izolarea unui membru implică izolarea familiei” sau „Eu rămân în izolare, dar soţia se poate duce la cumpărături?”.”

Source link

Facebook Comments Box

Eveniment

Clarificări în scandalul cu jandarm de la Untold. Instituția vine cu noi precizări

Published

on

Clarificări în scandalul cu jandarm de la Untold. Instituția vine cu noi precizări

Jandarmeria Cluj-Napoca a face câteva precizări în legătură cu scandalul de pe Cluj Arena în care a fost implicat un jandarm aflat în timpul liber.
Gruparea de Jandarmi Mobilă „Ştefan Cicio-Pop” Cluj-Napoca a transmis, miercuri, un comunicat cu câteva precizări în legătură cu implicarea jandarmului aflat în timpul liber, într-o altercaţie în pe stadionul Cluj Arena, duminică dimineața, la Untold.

“Având în vedere informatiile vehiculate in spatial public, cu privire la implicarea unui jandarm, aflat în timpul liber, într-o altercație în incinta stadionului “Cluj Arena” , facem următoarele precizări:

În dimineața zilei din 06.08.2022, în jurul orei 03.00, a avut loc o altercație verbală între un participant la festival și un agent de pază.

Ulterior, participantul la festival a fost scos în afara Arenei, de către agenții de pază.

Imediat după producerea evenimentului, s-au efectuat verificări, în urma cărora a reieșit faptul că participantul la festival este un jandarm, aflat în timpul liber.

Având în vedere acest aspect, conducerea Inspectoratului Județean de Jandarmi Cluj a dispus verificări, pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul.

De asemenea, precizăm faptul că, în cursul acestei zile jandarmul, aflat în timpul liber, a depus plângere prealabilă, cu privire la acest incident la IPJ Cluj.

Facem precizarea că în spațiul public au fost difuzate imagini cu o altă altercație, din interiorul festivalului, pentru care, deja la nivelul IPJ Cluj au fost demarate verificări din oficiu.

Foarte important de menționat este faptul că sunt două incidente distincte”, a transmis Gruparea de Jandarmi Mobilă „Ștefan Cicio-Pop” Cluj-Napoca. 

Incidentul la care se face referire a avut loc duminică dimineața, în jurul orei 03:00, când jandarmul a fost implicat într-un scandal cu un agent de pază (detalii AICI). Ulterior, conducerea Inspectoratului de Jandarmi Județean Cluj a dispus verificări, pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul.

Source link

Facebook Comments Box
Continue Reading

Eveniment

(Foto) Așa da! O nouă cabană din Cluj lăudată

Published

on

(Foto) Așa da! O nouă cabană din Cluj lăudată 1

Arhitectul șef al județului, Claudiu Salanță, a oferit un nou exemplu de arhitectură rurală din județul Cluj. El a lăudat o cabană din Someșu Cald.”Încă un exemplu reușit de cabană – amplasat într-o zonă tare dragă mie – localitatea Someșu Cald, comuna Gilău.
Felicitări echipei de proiect: arh. Victor Corbean
ing. Razvan Pausan
Felicitări și beneficiarilor! Așa DA!”, scrie Salanță.

Source link

Facebook Comments Box
Continue Reading

Eveniment

(Video) Octavian Berceanu, despe Untold Cluj: ”Să te poţi plimba liniştit printr-un parc curat, la numai două zile după ce a fost călcat de 400.000 de oameni, chiar e de poveste”

Published

on

(Foto/Video) Claudiu Pândaru: „UNTOLD arată senzațional anul ăsta! Mă bucur să fiu la Cluj alături de oameni faini!”

Octavian Berceanu, fostul şef de la Garda de Mediu, a dat Clujul ca exemplu pentru București după festivalul UNTOLD. Acesta a remarcat că deşi prin Parcul Central au trecut peste 400.000 de oameni, în urmă cu câteva zile, parcul e deja curat.“Mulţumesc UNTOLD pentru lecţia asta de ce putem face dacă ne dorim să generăm prosperitate în jurul nostru şi fericire, uite că Untold a reuşit. Şi migala oamenilor de a aduce parcul la condiţii normale e admirabilă. Mulţumesc mult UNTOLD“, şi-a încheiat Berceanu Postarea.Un clujean spune că mare parte din laudele acestea ar trebui să meargă şi spre angajaţii Rosal. Cureţenia “de poveste” din parc s-a întâmplat şi “datorită oamenilor de la Rosal, muncitori ţigani pe care tot îi criticați şi a celor de pe strada Cantonului”.Referindu-se la Festivalul UNTOLD şi la curăţenia care a fost făcută după festival, Berceanu a spus că poate se întâmplă ceva bun şi prin parcurile din Bucureşti pe modelul din Cluj-Napoca.“Sutele de artişti şi 400.000 de oameni aduşi împreună pentru muzica sunt doar o parte din povestea Untold. Festivalul a strâns oameni, în patru zile cât tot litoralul românesc în cele mai bune trei weekenduri împreună.Şi să te poţi plimba liniştit printr-un parc curat, la numai două zile după ce a fost călcat de 400.000 de oameni, chiar e de poveste. Anul trecut organizatorii au refăcut parte din parc pe bani. Poate se întâmplă ceva bun şi prin parcurile Bucureştiului, who knows?”, a scris Octavian Berceanu, citat de Ziua de Cluj. Berceanu a precizat că organizatorii Untold au investit anul trecut un milion de lei pentru refacerea parcului.“Anul trecut au investit din propria iniţiativă un milion de lei din câştigul lor, pentru refacerea parcului. Nu-i laud. Este un gest cât se poate de normal pentru un brand ajuns top 5 mondial”, a mai afirmat fostul şef al Gărzii de Mediu.

Source link

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite

Copyright © 2020 iLoveYouCluj. Webdesign & Marketing - iPublicitate