Românii sunt victimele perfecte pentru infractorii online. Aproape 7000 de persoane au dat click pe reclamele momeală plasate pe site-urile din România cu premii în bani, aparate electrice gratis sau vacanțe de lux.
În special bărbații din România cu vârste cuprinse între 35 și 54 de ani sunt victimele perfecte pentru atacatorii cibernetici, arată un studiu realizat de specialiștii instituției care se ocupă cu combaterea fenomenului în țara noastră.
Cei mai mulți au fost atrași să dea click pe reclame capcană la premii în bani, aparate electrice gratis sau vacanțe de lux, a transmis digi24.ro. Aproape 7000 de persoane au dat click pe reclamele momeală plasate pe site-urile din România.
Experimentul a durat șase zile și oamenii au fost ademeniți în capcană cu bannere publicitare atractive. Cei mai mulți au sperat să primească bani sau produse.
“55% dintre vizitatorii site-urilor au dat click pe un banner care le promitea un câștig sigur, cei care doreau aparate electronice – 38%, investitii sigure – 5% și cei care au crezut că au potențialul de a câștiga o vacanţă de vis – 2%”, spune Mihai Rotariu, reprezentant al Directoratului Național de Securitate Cibernetică.
“În general nu câștigi nimic așa degeaba în viață, n-ai cum, sau la o loterie la care n-ai jucat vreodată, cei care promovează un scam, ce care fac asta se joacă cu dorințele noastre ascunse și cu incapacitatea noastră de a înțelelge că ceea ce obții în viață trebuie să și meriți și vine în urma unei acțiuni, nu e pară mălăiață în gura lui nătăfleață”, explică sociologul Gelu Duminică.
Nu întotdeauna hackerii își momesc victimele cu oferte generoase. Directoratul de Securitate Cibenertică atrage atenția că în prezent atactorii răspândesc link-uri malițioase prin mesaje pe rețele sociale, cu texte care să stârnească curiozitatea oamenilor, dar în realitate sunt adevărate capcane pentru a fura datele utilizatorilor.
Source link