STRACO, antreprenorul de pe tronsonul Chețani-Câmpia Turzii al Autostrăzii Transilvania, așteaptă decizia instanței cu privire la faliment.
“Din păcate, pe lotul II, Chețani – Câmpia Turzii, antreprenorul se confruntă cu probleme. Nu mai puțin de șapte cereri de faliment au fost judecate astăzi de instanță și acolo, dacă lucrurile decurg în direcția aceasta, nu există altă soluție decât rezilierea contractului. Dacă instanța nu decide acest lucru, am identificat câteva soluții: cesiune de plăți, de creanțe, pentru că au în jur de 8 milioane de lei plăți, nu foarte mult, restanțe către subcontractori. Au 85% din structuri finalizate deja și ar putea să confirme și să se încadreze în termenul înaintat, sfârșitul anului 2020”, a declarat Lucian Bode, ministrul Transporturilor, într-o vizită de lucru pe A10.
Potrivit ministrului, un alt tronson din Autostrada Transilvania care ar putea fi dat în trafic chiar din luna iunie 2020 este Biharia-Borș, unde lucrările au fost întrerupte de vremea rece.
“Biharia-Borș, jos pălăria pentru antreprenor, un constructor român, harnic, serios. A finalizat înainte, cred că pentru prima dată de când ne propunem să finalizăm în același timp un obiectiv cu cei din Ungaria, au finalizat înaintea lor. Sunt la stratul de uzură, deci cei 5,3 kilometri de autosradă ar putea fi dați în trafic în iunie 2020. Nu a fost turnat ultimul strat, pentru că așteaptă să treacă sezonul rece”, a arătat Bode.
Și pe sectorul de drum dintre Iernut și Chețani, de 17,9 km, lucrările sunt în grafic, iar antreprenorul general este la zi cu plățile către subcontractori.
“Aici antreprenorul Astaldi a spus că nu are datorii față de niciun subcontractor și că sunt în grafic, vă pot spune că procentul de realizare în acest moment este de 85,4%, stadiul fizic. Ei au spus că vor da în trafic acest lot conform calendarului”, a adîugat ministrul.
În ceea ce privește tronsoanele Biharia-Chiribiș și Chiribiș-Suplacu de Barcău, lucrările sunt blocate de contestații.
“Pe Biharia-Chiribiș suntem în contestație în instanță și stăm de aproape un an după decizia instanței. De la Chiribiș la Suplacu de Barcău, suntem și aici în instanță în condițiile în care câștigătorul aceastei licitații este un consorțiu din care face parte o companie din Croația care acolo era în faliment. Este normal ca beneficiarul să anuleze licitația și să o reia, dar culmea, suntem contestați și pe această speță”, a afirmat Lucian Bode.
În ceea ce privește loturile de autostradă dintre Nădășelu și Suplacu de Barcău, ministrul a cerut CNAIR să răspundă tuturor solicitărilor venite din partea constructorilor până la sfârșitul acestei luni, în așa fel încât în a doua jumătate a lunii martie să poată fi stabilit termenul de depunere a ofertelor pentru execuția celor 100 de km.
“Pe tronsonul de la Suplacu de Barcău la Nădășelu, până la sfârșitul lunii ianuarie le-am spus celor de la CNAIR să răspundă la toate clarificările și să fim în situația de a licita proiectare și execuție pe toate tronsoanele, mai puțin cei 2,5 kilometri tunelul Meseș”, a mai spus ministrul.
Source link