În prezent, în România, se lucrează intens la implementarea unui număr impresionant de proiecte de construcție a drumurilor de mare viteză. Cu privire la acest lucru, se estimează că în cursul anului 2024 vor fi finalizați și deschiși pentru trafic peste 150 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres, conform estimărilor optimiste.
Recent, în septembrie 2023, s-a marcat inaugurarea secțiunii Chețani-Câmpia Turzii (A3), urmată de deschiderea traficului pe segmentul Nușfalău-Suplacu de Barcău, ceea ce a adus la un total de 1.074 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres în România.
Cu toate acestea, există încă 21 de județe care nu au înregistrat niciun progres în ceea ce privește construcția de autostrăzi. Un clasament al județelor în funcție de lungimea drumurilor rapide, realizat de “Pe Cifre”, plasează Clujul pe locul șapte.
Dezvoltarea infrastructurii rutiere, în special a autostrăzilor și a drumurilor expres, este esențială pentru progresul economic al fiecărui județ.
Analiza distribuției kilometrilor de drumuri rapide pe județe în 2023 arată că Timișul se află în frunte cu 106 kilometri de autostradă (A1 și A6), urmat de Călărași cu 103 km (Autostrada Soarelui A2) și Alba cu 98 km (A1 și A10).
Clasamentul județelor în funcție de lungimea drumurilor rapide în 2023 arată astfel:
- Timiș: 106 km
- Călărași: 103 km
- Alba: 98 km
- București + Ilfov: 91 km
- Constanța: 88 km
- Hunedoara: 81 km
- Cluj: 79 km
- Olt: 72 km
- Sibiu: 67 km
- Arad: 65 km
- Mureș: 44 km
- Argeș: 40 km
- Giurgiu: 32 km
- Dâmbovița: 31 km
- Prahova: 30 km
- Ialomița: 17 km
- Bacău: 16 km
- Sălaj: 14 km
- Brașov: 6 km
- Bihor: 5 km