Connect with us

Prin Oras

Ambulanțierii, suprasolicitați în pandemie, reclamă că nu beneficiază de același sprijin de care se bucură colegii lor de la SMURD: „Domnule primar, pentru Serviciul de Ambulanță Cluj chiar nimic?”

Alex Campian

Published

on

Ambulanțierii, suprasolicitați în pandemie, reclamă că nu beneficiază de același sprijin de care se bucură colegii lor de la SMURD: „Domnule primar, pentru Serviciul de Ambulanță Cluj chiar nimic?”

În 20 ianuarie, primarul Emil Boc a anunțat, pe pagina sa de Facebook, susținerea de la bugetul local pentru SMURD:„120.000 de lei au fost alocați de municipalitatea clujeană pentru sprijinirea activității SMURD – Serviciul Mobil de Urgenţă, Reanimare şi Descarcerare din cadrul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Cluj-Napoca.Prin această hotărâre, vor fi asigurate două mese pe zi (prânz și cină) pe parcursul anului pentru un număr de 10 persoane din cadrul SMURD. Masa va fi asigurată de Cantina de ajutor social şi pensiune Cluj-Napoca, instituţie subordonată Consiliului local al municipiului Cluj-Napoca. Le mulțumesc, în numele comunității clujene, acestor oameni dedicați care zilnic salvează vieți! Eforturile și sacrificiile lor constituie un exemplu pentru noi toți, iar acest proiect de suflet pentru Primăria municipiului Cluj-Napoca reprezintă o metodă de sprijin pentru extraordinara activitate realizată de către SMURD Cluj.”O inițiativă lăudabilă, numai că angajații de la Ambulanță sesizează faptul că ei nu beneficiază de același sprijin, în ciuda faptului că lucrează cot la cot cu colegii lor de la SMURD:„Domnule primar, pentru Serviciul de Ambulanță Cluj chiar nimic? Măcar o mașină tip C cum ați dat colegilor de la SMURD cred că merităm și noi, suntem în același sistem de urgență împreună, lucrăm cot la cot împreună, cred că merităm să fim tratați la fel, eu nu vă cer bani de mâncare pentru colegi, ci vă rog să ne dotați și pe noi cu echipamente, din banii din impozitele la care cotizăm și noi și în folosul comunității orașului nostru”, a comentat, sub postarea primarului, un ambulanțier cu 25 de ani vechime în Serviciul de Ambulanță Cluj. „Felicitări pentru această inițiativă, domnule primar Emil Boc, dar am o întrebare pertinentă pentru dumneavoastră: pentru Ambulanța Cluj ce se oferă? Să nu uităm că și ei muncesc cot la cot cu cei de la SMURD…”, a fost un alt comentariu.Ziar de Cluj a vorbit astăzi cu un ambulanțier pentru a afla de ce are nevoie Serviciul de Ambulanță Cluj. Sub protecția anonimatului, acesta ne-a declarat:„Mi s-ar fi părut corect să se împartă cu aceeași monedă toate beneficiile acestea, dacă suntem colegi. Noi avem mașini, dar nu ar fi stricat o mașină tip C în plus, o mașină de resuscitare cu medic. Ambulanțele vechi s-au mai schimbat, acum sunt mașini, dar e o chestiune de corectitudine față de aceleași servicii, pentru oamenii care fac același lucru. Noi suntem în același sistem, pe același dispecerat, facem aceleași cazuri.Echipamente cu ce să funcționăm noi avem, am primit mașini. Dar și cei de la SMURD au primit mașini, cum s-au împărțit pentru Ambulanță, și ei au mai primit și din partea Primăriei o mașină sau două cu medic, cumva din fondurile Primăriei. Pentru Serviciul de Ambulanță, Primăria nu a dat nimic și atunci e deranjant. Normal că îți exprimi dezamăgirea, că nu prea e corect față de oameni, fiindcă la noi cam ca pe front e, se lucrează la greu!”Care este diferența dintre SMURD și Ambulanță, ca dotări?„SMURD-ul are mașină cu medic de urgență și pentru modulul de urgență au niște dotări în plus. De exemplu, au ecograf pe mașină sau au posibilitatea să facă analize de sânge, deci sunt un pic mai dotați, medicul are calificarea mai puternică decât al nostru. Al nostru e medic de medicină de familie cu competență în urgență, al lor e medic cu rezidențiat de urgență”, a explicat ambulanțierul.Mașinile ajung la pacienți diferențiat, în funcție de gravitatea cazului, sau pot fi trimise și mașini de la Ambulanță la cazuri grave, chiar dacă Ambulanța nu are aceleași dotări ca SMURD-ul?„SMURD-ul are două mașini cu medic, dacă ei sunt ocupați, mergem noi. Restul mașinilor SMURD-ului sunt mașini cu paramedic, mașini de prim ajutor”, a precizat șoferul de ambulanță.Cum face față Ambulanța valului Omicron? Pacienții autotestați pozitiv reclamă în prezent că Ambulanța ajunge la ei pentru testare după câteva zile din momentul în care bolnavii anunță că sunt suspecți de COVID.„Echipajele fiind puține și cazurile COVID foarte multe, nu ai cum să faci față! E destul de greu, ajung cazurile după 3-4 zile la testare. Dar am auzit că se vor mai deschide acum centre de testare la medicii de familie și atunci să sperăm că le aducem la zi. Noi avem și voluntari care vin și fac numai testări, dar sunt foarte multe. Toate sunt numai pe Serviciul de Ambulanță! DSP-ul nu face testări și noi suntem cei la care sună lumea și trebuie să mergem. Și, atunci, toate sunt pe noi! E o problemă cu chestia asta pentru că nu e normal să ajungi după 3-4 zile să testezi pacientul și să-l mai ții încă o săptămână în izolare, plus că mai este o chestie: e vorba de cum își acoperă omul zilele acelea, pentru că practic decizia e din ziua în care l-ai testat. Și dacă se simte rău și stă acasă și înainte, nu prea poate să-și acopere zilele lipsite de la serviciu, numai din concediul personal de odihnă, ceea ce nu prea e ok. Dar mai merge lumea la laboratoarele private și se testează, numai că trebuie să fie o instituție autorizată care are acces la Corona Forms pentru a transmite datele. Nu am avut în valul Omicron cazuri la fel de grave ca în celelalte valuri, în schimb, ca număr, sunt mai multe”, a explicat ambulanțierul pentru Ziar de Cluj. 

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom