Connect with us

Prin Oras

Boc, Maestul lui ”Alții sunt de vină” că e el vânzător de promisiuni electorale și atât

Alex Campian

Published

on

Emil Boc şi Consiliul Local primesc un upercut în bugetul public de la Curtea de Apel Cluj, în războiul cu Sile Puşcaş

Boc se încurcă în nume, confundându-i pe foștii miniștri Cătălin Drulă și Cristian Ghinea, cu intenția de a arunca vina în cârca altora pentru dovedita impotență a municipalității de a fi implementat proiectul centurii Metropolitane. Primar al Clujului de o veșnicie, Emil Boc n-a reușit să le ofere clujenilor nicio măcar o singură alternativă care să ajute la descongestionarea traficului local, în schimb, e campion când vine vorba să-i învinovățească pe alții. Boc, bate din gură confuz și îl atacă pe fostul ministru Drulă, deși problema era în ograda lui Ghinea: ”N-a reușit să îi convingă pe cei de la Comisia Europeană că centura Metropolitană a Clujului e un proiect verde. De ce n-a reușit să convingă, e alta problmă”.Pentru că în ultima ședință a Consiliul Local, edilul Clujului a fost acuzat de un reprezentant USR că a scos din Planul Național de Redresare și Reziliență, proiectul ce viza finanțarea centurii metropolitane a Clujului, pentru a favoriza un alt proiect, cel al metroului, Boc a ținut să facă precizări importante din fața unui microfon prietenos plătit din banii prostoilor de clujeni care îl mai voteazîă ca să azvârle doar vorbe în vânt.”Eu am fost exrem de tranșant în ședința de Consiliu. Am spus că dacă cineva a făcut asemenea afirmație, minte, minte, mine. Niciodată, nici Drulă, nici altcineva, nu ne-a cerut să prioritizăm proiectele. Ni s-a spus că ele sunt pe culoare diferite. Noi, Primăria Cluj, le-am fi vrut pe toate în PNRR. Eu chiar am fost nemulțumit că centura Metropolitană a fost scoasă din PNRR. Dacă rămânea, puteam începe lucrările imediat, ca să putem să le încheiem în acord cu PNRR, până în 2021”, a comentat Boc.Emile, deșteptarea! Nu Drulă a negociat, amicul Ghinea. Fă-ți lecțiile, sau concediază-ți lipitorii de afișe pe care-i plătești degeaba să-ți fie consultanți!Primarul Clujului a continuat să îl acuze pe fostul ministru USR al Transporturilor, Cătălin Drulă, că el a scos centura Metropolitană Cluj din PNRR și că nu s-a descurcat să negocieze la Comisia Europeană, deși în realitate, negociatorul PNRR-ului la Comisia Europeană a fost un alt ministru al USR, cel al fondurilor Europene, Cristian Ghinea.”Drulă a fost cel care a decis să scoată centura metropolitană a Clujului. (…) Eu am fost nemulțumit că Centura a fost scoasă, dar Drulă a fost cel care a spus că e necesar să rămână doar Autostrăzile. Eu am zis atunci că îi respect decizia (…) I-am comunicat și consilierului local USR, că nu știu ce discuții de partid au ei pe la cafele, dar instituțional, discuția privind prioritizarea celor două proiecte (metrou și centură metropolitană -n.red), nu a avut loc”, a comentat Boc.În continuare, centura Metropolitană Cluj a rămas să fie finanțată din fonduri structurale, pentru exercițiul bugetar 2021 – 2027, Boc subliniind că inițial toți miniștrii dinaintea lui Drulă ar fi accepat ca acest proict să fie inclus în PNRR. El a continuat să-l înnvinuiască pe Drulă, referindu-se de fapt la Cristian Ghinea, cum a scos proictul centurii din PNRR, în condițiile în care ministrul fondurilor europene din perioada guvernului Orban, Marcel Boloș, inclusese acest drum în PNRR. Boc a spus că Drulă n-a fost în stare să negocieze la Comisia Europeană, deși singurul negociator la Comisie a fost Cristian Ghinea, ministru al Fondurilor Europene în Guvernul Cîțu.”Boloș (fostul ministru al Fondurilor Europene în Guvernul Orban – n.red) a fost cel care a inclus centurile în PNRR, inclusiv centura Metropolitană a Clujului. Și ministrul Bode a acceptat ca centura Clujului să fie în PNRR, însă cel care a venit apoi la minister le-a scos de acolo. În ce ne privește, noi nu am avut altă abordare, decât ca aceste proiecte să fie incluse în PNRR. Dar domnul Drulă, în urma vizitei la Bruxelles, a decis altceva. El a spus că doar proiectele care țin de autostrăzi – precum cel al Autostrăzii Moldovei – intră la finanțare, fiind considerate proiecte verzi. Eu credeam că și centurile se pot încadra ca proiecte verzi, dar  dl Drulă n-a reușit să îi convingă pe cei de la Comisia Europeană. De ce n-a reușit să îi convingă pe cei din Comisie e altă probelmă și trebuie să-l întrebați pe el”, a spus Boc.Uasecerisrul șef e iar imaculat.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Info

24Pay a revenit, CTP Cluj modernizează sistemul de validare: cititoare noi, rapiditate crescută

Stefania Heinz

Published

on

Transportul public din Cluj trece printr-o nouă etapă de modernizare. În ultimele săptămâni, CTP Cluj a început înlocuirea vechilor validatoare din autobuze cu unele noi, moderne și mult mai rapide. Noile cititoare de carduri promit un proces de validare fluent, fără întârzieri, menite să reducă timpul de urcare și să îmbunătățească experiența călătorilor.

Cititoare rapide și o experiență mai fluidă pentru pasageri

Noile dispozitive sunt proiectate să răspundă instant la apropierea cardului contactless sau a biletului pe dispozitiv. Acest lucru ajută în mod special orele de vârf, când validarea lentă putea provoca aglomerații la urcarea în autobuz. Ecranele sunt mai luminoase, ușor de citit, iar interfața este mult mai intuitivă.

Cel mai așteptat anunț: 24Pay funcționează din nou în Cluj

După o perioadă destul de lungă în care aplicația 24Pay nu a fost disponibilă în Cluj, vestea bună este că serviciul a fost repornit și funcționează impecabil. Pasagerii pot cumpăra din nou bilete direct de pe telefon, simplu și rapid, fără să mai caute automate sau chioșcuri.

Noutăți în 24Pay: abonamente pe 1 și 2 linii

Pe lângă clasicele bilete de călătorie, 24Pay a introdus o opțiune mult așteptată de clujeni: abonamente pe 1 linie sau 2 linii, valabile fie o săptămână, fie o lună. Această schimbare este ideală pentru cei care folosesc transportul public doar pe trasee fixe și nu au nevoie de un abonament general.

Astfel, utilizatorii pot:

  • cumpăra rapid abonamentul dorit, direct din aplicație

  • evita cozi sau drumuri suplimentare

  • avea toate titlurile de călătorie într-un singur loc, pe telefon

Un pas înainte pentru mobilitatea urbană în Cluj

Modernizarea cititoarelor și revenirea 24Pay sunt semnele unei infrastructuri digitale tot mai mature. CTP Cluj continuă să investească în soluții care simplifică viața călătorilor și reduc interacțiunile fizice inutile.

Pentru un oraș în continuă creștere precum Cluj-Napoca, astfel de îmbunătățiri sunt esențiale pentru un transport public eficient și adaptat nevoilor actuale.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Incident pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj‑Napoca cu un pasager al cursei Wizz Air în drum spre Roma

Stefan Petre

Published

on

În această seară, pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca, pe avionul Wizz Air cu destinatia cu destinația Roma, un pasager a suferit o stare bruscă de rău, cel mai probabil din cauza tensiunii foarte ridicate. Evenimentul a generat intervenția imediată a serviciilor medicale.

📍 Ce s-a întâmplat
Potrivit martorilor, la câteva minute după începerea procedurilor de îmbarcare, un bărbat aflat în zona de așteptare s-a dezechilibrat și a început să se simtă foarte rău — colegii şi personalul de la poarta de îmbarcare au anunțat alarma.

Echipajul de intervenţie – ambulanţă şi personal medical – a ajuns rapid la faţa locului şi a preluat pasagerul.

În timp ce intervenţia avea loc, îmbarcarea către Roma a fost temporar suspendată pentru a permite accesul liniștit al echipajului medical.

Apoi, pasagerul a fost transportat la un spital din Cluj-Napoca pentru investigaţii suplimentare.

🔍 Implicaţii şi reacţii
Deşi nu este confirmat oficial, se pare că starea de rău ar fi legată de o criză de tensiune arterială, cel mai probabil agravată de emoţie, efort sau stres.

Personalul aeroportuar şi compania aeriană au gestionat rapid situaţia, evitând o escaladare — pasagerii rămaşi au fost informaţi şi îmbarcarea s-a reluat în scurt timp.

Pentru ceilalţi pasageri spre Roma, se recomandă o verificare a stării de sănătate personale înainte de urcarea la bord, mai ales dacă există afecţiuni preexistente (hipertensiune, cardiace).

🧭 Ce urmează
Din motive de confidenţialitate, detaliile privind starea pacientului nu au fost făcute publice.

Dacă starea lui va cere anularea sau reprogramarea zborului, compania Wizz Air va comunica în mod oficial.

 

Pasagerilor li se recomandă să verifice statusul zborului online sau la ghişeul companiei înainte de a se prezenta la poartă

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Din ecoul oțelului spre respirația verde a viitorului – RIVUS la Bienala de Arhitectură din Transilvania 2025

Stefania Heinz

Published

on

RIVUS, simbolul transformării urbane: de la trecutul industrial la un viitor sustenabil – prezent la Bienala de Arhitectură Transilvania 2025

În cadrul Bienalei de Arhitectură Transilvania (BATRA) 2025, proiectul RIVUS aduce în atenția publicului o instalație artistică ce vorbește despre transformare, memorie și renaștere urbană. Lucrarea, intitulată „Ecourile transformării: de la trecutul industrial la viitorul sustenabil”, poate fi vizitată până duminică, 26 octombrie, pe strada Iuliu Maniu nr. 2, în fața Centrului de Tineret din Cluj-Napoca.

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

O poveste despre evoluție și identitate urbană

Instalația este o galerie vizuală ce marchează trecerea simbolică de la istoria industrială a uzinei Carbochim către noua etapă de dezvoltare – RIVUS, cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România.

În prima etapă a acestui proces, compania IULIUS a relocat fabrica Carbochim într-o zonă potrivită activităților industriale și a investit 7 milioane de euro pentru modernizare și eficientizare, fără a întrerupe producția.

Construită pe baza unui element autentic recuperat din vechea fabrică, instalația combină metalul și textilele într-o spirală narativă, care ilustrează transformarea sitului industrial: de la înființarea Carbochim în 1949, până la reconversia actuală într-un spațiu urban mixt, deschis comunității.

Un omagiu adus istoriei industriale a Clujului

Lucrarea amplasată în fața Centrului de Tineret este o invitație la reflecție asupra modului în care orașele pot evolua fără a-și pierde identitatea. Fabrica Carbochim a trecut prin multiple etape și provocări, devenind un exemplu de adaptare și bune practici industriale.

Publicul poate descoperi instalația pe tot parcursul Bienalei, între 20 și 26 octombrie 2025, și poate afla mai multe despre viziunea RIVUS – transformarea unei foste zone industriale într-un spațiu viu, integrat și sustenabil.

RIVUS: reconversie cu respect pentru trecut și privirea spre viitor

Proiectul RIVUS pune accent pe păstrarea identității locului, integrând în noul ansamblu două clădiri cu valoare arhitecturală:

  • fosta hală a cuptoarelor, viitoarea Hală cu arcade,

  • și clădirea administrativă din cărămidă roșie.

Astfel, memoria industrială a zonei este readusă în circuitul urban contemporan, printr-o abordare care combină patrimoniul cu inovația.

RIVUS în cifre: un proiect unic în România

  • Două clădiri industriale reconvertite în spații culturale, de office și servicii;

  • Peste 5,2 hectare de spații verzi și un nou parc urban;

  • Grădină japoneză pe acoperiș;

  • Centru de arte – o premieră într-un proiect imobiliar românesc;

  • Zone de distracție și experiențe în premieră regională;

  • Cinematografe cu cele mai noi tehnologii, pentru prima dată în Transilvania;

  • Spații de birouri premium;

  • 142.000 mp de spații comerciale, ce integrează retailul, serviciile publice și zonele de relaxare;

  • Peste 400 de magazine, inclusiv premiere naționale;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele cu vedere spre râul Someș.

Dezvoltat pe cele 14 hectare ale fostei platforme Carbochim, proiectul RIVUS redă orașului un spațiu ce era utilizat doar în proporție de 30%, transformându-l într-un pol urban vibrant.

Descoperă mai multe despre cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România pe www.rivus.ro și pe rețelele sociale Instagram și Facebook.


Bienala de Arhitectură Transilvania 2025: despre etică, estetică și comunitate

Cluj-Napoca găzduiește între 17–26 octombrie 2025 una dintre cele mai importante manifestări dedicate arhitecturii din România – Bienala de Arhitectură Transilvania (BATRA), organizată de Ordinul Arhitecților din România – Filiala Transilvania.

Ediția din acest an are ca temă „est.etic”, o reflecție asupra modului în care etica și estetica se împletesc în arhitectura contemporană, formând comunități sustenabile, responsabile și incluzive.

Detalii complete pe www.batra.ro și www.oartransilvania.ro.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom