Categories: Prin Oras

Câmpia Turzii va face o centură ocolitoare mai repede decât Cluj-Napoca, sau primarul Lojigan “Anghel Saligny” visează?

Câmpia Turzii a cerut bani prin Programul ”Anghel Saligny” pentru a realiza centura de sud a orașului, pe o lungime de 9,5 kilometri. Studiul de fezabilitate este făcut şi se așteaptă avizarea proiectului depus în cadrul programului de finanțare ”Anghel Salighy”. Apoi se aşteaptă să avem un guvern. Acest guvern va anunța (când va exista) ce proiecte vor fi finanțate prin PNDL-ul numit frumos “Anghel Saligny” și cu ce sume. Dacă sumele din negocierile dintre PNL şi PSD (care se screm să încârpească o guvernare) nu vor fi suficiente, primarul Cîmpiei Turzii promite că va atrage bani și fonduri europene. În 2020, primarul orașului, Dorin Lojigan, a semnat protocolul de realizare a centurii, alături de orașul Turda. Principalul scop al drumului fiind de a scoate traficul greu din centrul localității. În 2021, Câmpia Turzii a cerut prin programul ”Anghel Saligny” 152.497.197 de lei, adică 30 de milioane de euro, urmând ca în scurt timp să se decidă finanțarea.”Centura va ocoli Câmpia Turzii prin partea de sud și va avea câteva caracteristici. Vor fi trotuare, două bezni pe sens, iluminat public și sensuri giratorii. Problema cea mai mare este că avem un pod, care va fi peste calea ferată, și acela va fi mai costisitor. Drumul de 9,5 kilometri va costa 30 de milioane de euro. Avantajele sunt că centura va scoate traficul greu din centrul orașului, dar va dezvolta o zonă importantă. Centura ca trece prin zona industrială, dar și pe lângă o serie de terenuri rezidențiale, pe care vrem să le dezvoltăm”, a explicat primarul Dorin Lojigan, pentru Știri de Cluj. Centura dintre Turda și Câmpia Turzii va avea circa 16 kilometri şi ar putea funcționa (susţine primarul Dorin Lojigan) și dacă cel din Turda nu se face. ”În Turda, centura va începe în zona Dedeman, iar la noi va ieși în zona stadion, dar eu nu depind de ei pentru a face partea noastră și a o da în folosință. La noi, la intrare dinspre Turda, se va face un sens giratoriu, care va lega cele două centuri. La noi, racordul se va face prin zona industrială a orașului, la Agrosel, va străbate zona de sud și va ieși la stadion, așa că vom avea 9,5 kilometri de centură pe care se va circula. Dacă cei din Turda vor face și ei proiectul, atunci ne vom lipi, dar dacă nu proiectul nostru va merge independent”, a precizat Dorin Lojigan. 

Source link

Facebook Comments Box
Alex Campian

Recent Posts

Pasager în stare gravă pe un zbor Tarom: posibilitatea unei aterizări de urgență a fost luată în considerare

Un pasager aflat la bordul unei curse Tarom duminică seara a întâmpinat dificultăți medicale grave,…

1 week ago

Incident dramatic pe teren în timpul meciului dintre Ungaria și Scoția: fotbalist transportat de urgență la spital

Duminică seara, medicii au intervenit de urgență pe teren pentru a-i acorda primul ajutor fotbalistului…

1 week ago

Topul celor mai sigure orașe și cartiere din România: Vezi pe ce loc se află Clujul și care sunt zonele de evitat

Conform indexului T.R.A.I., realizat de Storia, platforma de anunțuri imobiliare lansată de OLX, Brașov, Oradea…

2 weeks ago

Cursuri pe șantierul de reconversie a fostei platforme Carbochim pentru studenții de la Facultatea de Construcții, printr-un parteneriat între UTCN și grupul IULIUS

Studenții de la Facultatea de Construcții, din cadrul Universității Tehnice din Cluj-Napoca, au ocazia de…

2 weeks ago

VIDEO: Lucrări de conservare și modernizare la clădirea emblematică a „Uzinei Carbochim”, cu valoare ambientală pentru Piața 1 Mai din Cluj-Napoca

Clădirea-reper a "Uzinei Carbochim", cel mai mare producător de abrazive din România și un simbol…

2 weeks ago