Connect with us

Prin Oras

Clujenii „sinistrați” au înroșit ieri și azi aplicația de sesizări a Primăriei: „Este inuman să vezi oamenii în vârstă, mame cu copii, chiar și mașinile, patinând atât pe carosabil, cât și pe trotuare”

Alex Campian

Published

on

Clujenii „sinistrați” au înroșit ieri și azi aplicația de sesizări a Primăriei: „Este inuman să vezi oamenii în vârstă, mame cu copii, chiar și mașinile, patinând atât pe carosabil, cât și pe trotuare”

Anul trecut, în luna noiembrie, după ce a participat la „lansarea prezentării de utilaje” de deszăpezire, primarul Emil Boc s-a declarat „moderat impresionat de pregătirea teoretică”.„Eu am fost în 15 la lansarea prezentării de utilaje, era să zic de modă, între ghilimele, adică, am fost la inspecția de front, cum se spune în Armată sau la șantierele astea, și vreau să vă spun că am fost moderat impresionat de pregătirea teoretică. Adică, oamenii ăștia care au venit noi în oraș, Supercom-ul, pot să vă spun că până acum n-am observații majore! Asta l-a determinat și pe ăla de dincolo, pe Brantner, care este pe celălalt sector, să ridice standardele. Vedeți ce înseamnă competiție? Uitați ce înseamnă competiția!”, a declarat Emil Boc la radio, în 18 noiembrie 2021. 
Lapovița și ninsoarea de ieri au transformat Clujul, în aproape toate cartierele, într-un imens patinoar, în ciuda „pregătirii teoretice” a firmelor de deszăpezire, care, la modul practic, se pare că nu au aruncat pe carosabil și pe trotuare antiderapant.Clujenii „sinistrați” au înroșit ieri și astăzi aplicația de sesizări a Primăriei (MyCluj):„Drumul este acoperit de gheață din cauza apei care ajunge pe carosabil , la 100 m pe sens opus aceeași problemă”, a sesizat ieri un clujean, în privința străzii Oașului. „Strada Anton Bacalbașa este patinoar și având în vedere că vom avea doar temperaturi cu valori negative, nu se va dezgheța curând. Vă rog să interveniți de urgență cu material antiderapant. Nici pe jos, în picioare, nu se poate merge… vă mulțumim!”, a scris astăzi un locuitor din Iris. „Vă rog să interveniți pe strada Ciucea, deoarece nu se poate urca din cauza gheții care s-a format”, a sesizat un clujean din același cartier.„Pe strada Spătaru Milescu curge de undeva apă și s-a format un strat de gheață pe drum. Fiind stradă cu 20% înclinație pune în pericol traficul. Se poate oare arunca material antiderapant?”, întreba ieri un locuitor al orașului care oferă „cea mai bună calitate a vieții”.„Mi se pare inacceptabil faptul că azi, până la ora 8 dimineața, deși se știau condițiile meteorogice, nu s-au aplicat deloc materiale antiderapante pe străzile care au o pantă destul de mare în zona străzii Maramureșului. Este inuman să vezi oamenii în vârstă, mame cu copii, chiar și mașinile patinând atât pe carosabil, cât și pe trotuare. Aștept răspuns, inclusiv cu motivele pentru care echipajele de deszăpezire nu au reușit să ajungă și să efectueze lucrările specifice și în aceste zone”, a scris în această dimineață un clujean din Iris, în aplicația MyCluj.„Desi este trecut de ora 11.30, încă nu s-a aruncat cu material antiderapant!!!!!!!!!!!!!!!”, a semnalat un locuitor din aceeași zonă.„18.01.2022 – doar cei foarte curajoși se pot folosi de mașini și astăzi pentru că, bineînțeles, nu a trecut de 2 zile nici măcar o mașină cu material antiderapant sau care să curețe cât de cât zăpada”, a semnalat un alt plătitor de taxe și impozite (degeaba).„Strada Piatra Craiului este de aseară înghețată și prezintă un risc pentru mașini si pietoni. Nu a fost aruncat deloc nici un fel de material antiderapant”, a fost o altă sesizare înregistrată pe MyCluj.„Nu se poate circula din cauza gheții pe str. Vântului și Povârnișului. Pe Vântului sunt mașini blocate cu avarii. E gheață”, scria un clujean seara trecută.„Strada care coboară din Almașului în spatele blocurilor de pe Calea Mănăștur G7, G6, G5, nu este niciodată curățată sau tratată cu material antiderapant. În dimineața aceasta, era adevărat patinoar, mai ales că este panta destul de mare. Vă rugăm să nu uitați nici de aceste zone când se aruncă material antiderapant, se deszăpezește sau se face curățenie”, a scris un locuitor din cel mai mare cartier al orașului.„Sunt locatar pe strada Cernăuți 17-21 din Cluj-Napoca și de la ora 15.00 de când a început ninsoarea încă nici o mașină de deszăpezire nu a trecut pe această stradă, cu toate că pe strada învecinată, Edgar Quinet, a deszăpezit de mai multe ori. Probabil că pe acolo este linie de autobuz CTP. Am rugămintea să fie deszăpezită și str. noastră, întrucât este în pantă și nu se mai poate urca cu nici o mașină”, a sesizat un „sinistrat” din Clujul anului 2022. „Strada Eta Boeriu și Măceșului sunt necurățate și alunecoase. Inaccesibile mașinilor mici”, a semnalat un locuitor din Bună Ziua. „Este gheață pe toate străzile din Cluj. Nu a fost nici o mașină cu sare pe străduțe și e deja 8”, a scris, în această dimineață, un alt clujean „sinistrat”. „Strada Augustin Prescan este necurățată, plină de polei, mașinile patinează”, a sesizat un locuitor din cartierul rezidențial Bună Ziua. „Pe strada Anina, atât pe stradă, cât și pe trotuare, este gheață, pericol de accidente!”, a semnalat un clujean din Mărăști.„În Zâzona Aleea Detunata, Băișoara și străzile din împrejurimi, trotuarele și străzile sunt acoperite cu gheață. E un adevărat pericol, atât pt. pietoni, cât și pt. șoferi. Vă rog să trimiteți personal în zonă care să arunce cu material antiderapant”, a scris un locuitor din Gheorgheni.„Sunt mulți oameni în vârstă în zona aceasta, iar pe jos este foarte mult polei”, a semnalat, astăzi, un alt clujean.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom