Aproape 420.000 de turiști au sosit în Cluj-Napoca în primele zece luni ale anului trecut, cu peste 14.000 mai mulți decât în aceeași perioadă a anului 2018. Numărul de înnoptări (779.981) a fost mai mare cu peste 22.000. Faţă de aceeaşi perioadă a anului 2012, numărul turiştilor a crescut cu 207%, iar numărul de înnoptări a crescut cu 217%.Deși numărul turiștilor care ajung în Cluj-Napoca este tot mai mare de la an la an, numărul celor care aleg să se informeze de la Centrul de Informare Turistică este nesemnificativ. O posibilă explicație ar fi faptul că oamenii preferă să se informeze de pe internet, în loc să solicite pliante și detalii de la centrul de informare. Mai mult, o mare parte din turiști sosesc în Cluj-Napoca pentru festivaluri, prioritatea acestora fiind programul din festival și mai puțin bifarea atracțiilor turistice din oraș.Anul trecut, doar 12.200 turiști au trecut pragul Centrului de Informare Turistică din Cluj-Napoca, de pe bulevardul Eroilor. Rezultă o medie de doar 33 de persoane pe zi.„Din cei peste 12.200 de turiști care s-au adresat direct Centrului de Informare Turistică al Municipiului Cluj-Napoca, marea majoritate sunt străini (80%), principalele ţări de provenienţă ale acestora fiind: Germania, Franţa, Spania, Marea Britanie, Israel, Polonia, Italia, Ungaria, SUA, Olanda şi alte ţări din Europa, America, Asia, dar şi din Australia şi Africa. La aceștia se adaugă turiștii deserviți cu informații și materiale de promovare turistică în alte locații, în cadrul unor evenimente cu impact turistic etc. (cca 45.000)”, se arată în raportul de activitate al primarului Emil Boc, pe anul trecut.Potrivit aceluiași document, Primăria a venit în întâmpinarea turiștilor prezenţi la cele mai importante evenimente culturale şi sportive din oraş, prin amplasarea de infopoint-uri turistice, care au oferit informaţii și materiale de promovare turistică generale dar şi personalizate pentru fiecare eveniment în parte. Principalele evenimente în cadrul cărora au fost amplasate infopoint-uri turistice sunt: Untold (372.000 de participanţi), Electric Castle (231.000 de participanţi), Zilele Clujului, evenimentele ocazionate de președinția României la Consiliul Uniunii Europene (SES și COTER) și altele. Centrul de Informare Turistică a fost înființat de Primăria Cluj-Napoca pentru promovarea atracțiilor turistice din oraș și din județ. Informațiile oferite se referă atât la obiectivele și traseele turistice din oraș și vecinătate, cât și la baza turistică (hoteluri, pensiuni, restaurante, cluburi, agenții de turism, închirieri auto) și posibilitățile de agrement. Centrul de Informare Turistică pune gratuit la dispoziția turiștilor pliante, hărți și ghiduri turistice în mai multe limbi de circulație internațională, dar și acces la internet pentru informații de interes turistic, harta turistică interactivă etc.
Source link