Proiectul de regenerare urbană RIVUS, dezvoltat de companiile IULIUS și Atterbury Europe în Cluj-Napoca, a intrat în etapa de obținere a autorizației de construcție. Cu o investiție estimată la peste 500 de milioane de euro, RIVUS promite un concept mixed-use inovator, care va îmbina retailul, cultura, birourile, divertismentul și zonele verzi.
Parteneriat cu Auchan pentru un concept de hipermarket de nouă generație
Una dintre atracțiile proiectului va fi hipermarketul Auchan, ce va ocupa o suprafață de aproximativ 6.000 mp. Acesta va fi un concept store de ultimă generație, adaptat amplasării centrale și viziunii premium a proiectului. Noul format va include, pe lângă gamele clasice de produse, o selecție extinsă de produse bio și eco, o zonă de servit masa, take-away, o florărie modernă și un parcurs optimizat pentru cumpărături.
„Noul hipermarket Auchan din RIVUS marchează o premieră în rețeaua noastră, fiind conceput ca un spațiu inovator, adaptat nevoilor unui oraș cosmopolit. Vom oferi o experiență modernă și sustenabilă, rămânând fideli angajamentului nostru de a oferi prețuri accesibile și produse de calitate”, a declarat Ioana Toșa, Director Vânzări Auchan Retail România.
Un proiect cu impact regional: RIVUS, orașul în oraș
RIVUS va include cea mai mare suprafață închiriabilă de retail din România – 145.000 mp, dintre care 120.000 mp vor fi dedicați unui mall de ultimă generație, completat de facilități culturale, de divertisment și spații verzi.
Elemente cheie ale proiectului:
- Retail și servicii: peste 400 de magazine, 30 de restaurante-concept și cafenele, un Fresh Market dedicat producătorilor locali.
- Divertisment: centre pentru toate vârstele, tehnologii cinematografice de ultimă oră, cinema open-air și zone dedicate culturii și artelor live.
- Zone verzi: un parc de peste 5 hectare, grădini suspendate, fațade verzi și o grădină japoneză.
- Reconversie istorică: două clădiri industriale de pe vechiul sit vor fi restaurate și transformate în spații culturale și antreprenoriale.
- Conectivitate și mobilitate: investiții în infrastructură, incluzând un pod rutier și două pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete și până la 4.800 de locuri de parcare.
„RIVUS este un proiect regional unic, creat pentru a răspunde nevoilor orașului Cluj-Napoca, cu o abordare sustenabilă, în spiritul conceptului de „oraș de 15 minute”. Vom aduce premiere regionale și naționale în retail și divertisment, într-un spațiu care valorifică atât urbanul, cât și natura”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Retail IULIUS.
Un pas înainte pentru dezvoltarea urbană din România
Cu aportul arhitecților de la UNStudio, RIVUS se remarcă prin integrarea unei viziuni moderne, ce îmbină funcționalitatea cu sustenabilitatea. Este primul proiect din România care va conecta în mod direct un mall cu malul râului Someș, oferind comunității o experiență deopotrivă practică și recreativă.
RIVUS reprezintă o transformare majoră a fostei zone industriale de 14 hectare din Cluj-Napoca, contribuind la dezvoltarea economică și culturală a orașului, alături de partenerii săi strategici, precum Auchan.