Connect with us

Prin Oras

Lucrările de consolidare a sălii de sport de la Colegiul George Coșbuc sunt «în prag de rezolvare». Emil Boc: „Acolo a fost o problemă tehnică majoră…”

Alex Campian

Published

on

Lucrările de consolidare a sălii de sport de la Colegiul George Coșbuc sunt «în prag de rezolvare». Emil Boc: „Acolo a fost o problemă tehnică majoră...”

Celebra deja sală de sport de la Colegiul Național George Coșbuc, închisă din 2018 după o  «modernizare» făcută ardelenește, ar putea fi inaugurată din nou, potrivit reprezentanților administrației locale, care susțin că se găsesc „în prag de rezolvare” a deficiențelor apărute la sala de sport a liceului. Întrebat în cadrul unei intervenții radiofonice locale dacă sala de sport de la Colegiul George Coșbuc se mai face, edilul Emil Boc a declarat că deficiențele tehnice sunt aproape de a fi soluționate, însă nu a oferit detalii sau date concrete privind re-re-modernizarea sălii de sport din cadrul CN George Coșbuc. „Se rezolvă problema scadentă de acolo, cu problema tehnică. Acolo a fost o problemă tehnică majoră. Și care este în prag de rezolvare acum la Coșbuc”, potrivit primarului Emil Boc. Sala de sport a Colegiului Național George Coșbuc a fost inaugurată în octombrie 2014, costurile acestei investiții fiind de aproximativ 2 milioane lei.Timp de patru ani, sala a fost funcțională, s-au desfășurat activități sportive, dar în urma unei expertize realizată în 2018, au fost descoperite probleme tehnice, mai exact o deformație a planșeului. Imediat după a fost oprită orice activitate în sală, iar Primăria a solicitat constructorului să remedieze situația, dar acesta a refuzat astfel că administrația publică locală s-a văzut nevoită să aloce fonduri din bugetul local pentru reparații. În momentul inaugurării, această sală de sport a fost catalogată cea mai modernă din sistemul de învățământ din Cluj-Napoca.„Elevii au aici oportunitatea să facă handbal, fotbal, gimnastică, tenis de masă sau alte sporturi de acest fel în cea mai modernă sală de sport pe care o are municipiul în acest moment pregătită pentru unităţile şcolare. Lucrarea a costat puţin peste 2 milioane de lei, o investiţie realizată de către Primăria Municipiului Cluj-Napoca. De această sală se vor bucura aproximativ 5.000 de elevi de la Liceul Coşbuc şi de la liceele din preajmă, dându-le acum şansa să facă sport chiar şi de performanţă. Construcţia acestei săli de sport nu a fost uşoară. Am avut probleme multe legate de drenuri, de alunecarea dealului, de devierea utilităţilor”, declara primarul Emil Boc cu prilejul inaugurării noii săli de sport, în 2014.Lucrările de consolidare costă de două ori mai mult decât a costat realizarea sălii de sportÎn 2019, edilul Emil Boc anunța alocarea a 6 milioane lei pentru reparații, fiind aprobați indicatorii tehnico-economici pentru re-modernizarea sălii. Atunci se estima că lucrările vor începe în 2020.Anul trecut, sala a rămas tot nereparată. Abia în aprilie 2021, autoritățile lansau anunțul privind organizarea licitației pentru proiectarea și execuția lucrărilor de consolidare a sălii de sport. Valoarea estimată a investiției era mai mică decât cea din 2019. Mai exact, se estima că lucrările vor costa 5.462.170 lei și vor dura șase luni pentru execuție + 2 luni pentru proiectare. În iulie 2021, licitația pentru executarea lucrărilor de consolidare a fost câștigată de TOMOROGA CONSTRUCT și ARHI BEAST S.R.L. Potrivit celui mai optimist secanriu, lucrările trebuiau să înceapă în septembrie 2021, ceea ce presupunea că abia la finalul celui de-al doilea semestru școlar, sala ar putea deveni funcțională. Practic sala de sport a funcționat patru ani după care a rămas închisă alți patru ani.CITEȘTE ȘI: Elevii de la Coșbuc nu vor avea sală de sport nici în acest an. Lucrările de consolidare costă de două ori mai mult decât investiția inițialăDin păcate, nu este singurul proiect pentru care soluția tehnică s-a dovedit a fi o alegere nefericită.Un mult mai celebru proiect, Podul Porțelanului, nu a putut fi realizat tocmai pentru că soluția tehnică nu a identificat problemele cu zăcământul de sare. Primăria ajunge astfel să cheltuie banii clujenilor pe expertize, proiecte tehnice refăcute, ceea ce crește nejustificat de mult costurile totale ale unor proiecte.După modernizare, înc-o modernizareNoile lucrări de modernizare presupuneau consolidarea grinzilor din beton armat, reparaţii locale pe faţadele clădirii şi revopsirea integrală, înlocuirea pardoselii de parchet laminat din sala de gimnastică de la etaj, vopsirea pereţilor din sala de sport şi sala de gimnastică, înlocuirea sistemului de iluminat de la sala de sport şi sala de gimnastică, înlocuirea betonului de pantă şi refacerea hidroizolaţiei, refacerea tencuielilor şi zugrăvelilor în zonele afectate de igrasie.  

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom