Connect with us

Prin Oras

OPOZIȚIA USR ESTE DOAR PE FACEBOOK. Azi consilierii locali USR vor vota în favoarea studiului de fezabilitate a Metroului. Cum se traduce correct ce mestecă Ghinea despre Metrou și de ce activiștii civici clujeni sunt revoltați?

Alex Campian

Published

on

OPOZIȚIA USR ESTE DOAR PE FACEBOOK. Azi consilierii locali USR vor vota în favoarea studiului de fezabilitate a Metroului. Cum se traduce correct ce mestecă Ghinea despre Metrou și de ce activiștii civici clujeni sunt revoltați?

Focile din Consiliul Local Cluj-Napoca vor vota la unison în favoarea studiului de fezabilitate a proiectului de metrou. Da, și cei de la USR. Așa au decis ieri în ședința de la 17:00.Cum vă ziceam ”opoziția” se face doar pe Facebook. Iar activitatea hipsterilor locali din CL Cluj-Napoca este de gen unicornul roz și bombonele pentru mămici cu copii mici, nu pentru șantiere, lopată, târnăcop și noroaie – așa cum se face adevărata opoziție. Dacă Boc a pronunțat cuvântul ”progres” și l-a legat de ”viitor”, întreaga opoziție de cumetrie din CL Cluj-Napoca s-a aliniat la mașinăria de vot.Activistul clujean Szakats Istvan le pune câteva întrebări de bătut obrazul gros tuturor ”sconsilierilor” locali din CL Cluj-Napoca. Care cred că trebuie să-l servească pe Emil Boc, nu pe clujeni și interesele lor prioritare.Prin urmare, mai întâi vă prezentăm întrebările și petiția pe care Szakats Istvan intenționează să o depună la funăria lui Boc, apoi, de același autor, cum s-ar traduce ipocrziiile lui Ghinea care chipurile s-a luptat și s-a bătut pentru ca această lucrare să nu devină o lucrătură.SINCER: eu, Victor Lungu, sunt convins că toată tevatura este numai pentru a se furgăsi pentru amicii politici ai primarului banii din studiile de fezabilitate. Mi-am răcit ani de zile gura și tastatura să explic ce cimitir al studiilor de fezabilitate sunt sertarele din primăria Cluj-Napoca, cu se fac aceleași studii cu aceleași rezultate (trei pentru Aqua Paerk numai în zona SUN, cu rezultatul că nu se poate că e stâlpul Electrica), dar s-au încasat banii și s-au îngropat lucrările. Dar ce să-i faci când procurorii DNA Cluj dorm în birourile proaspăt renovate, tot la doi ani, de către Maestrul și Excelența Sa, Emil Boc?”Stimați Consilieri Locali USR, UDMR și PNL, azi la 14:00 în ședința de Consiliu Local o să votați la unison în favoarea studiului de fezabilitate a proiectului de metrou. Da, și cei de la USR. Așa au decis ieri în ședința de la 17:00.Stimați Consilieri Locali, mă întreb dacă azi veți vota în cunoștință de cauză – având în vedere că studiul de fezabilitate (publicat joia trecută) are peste 700 de pagini.Câțiva cetățeni ne-am pus peste weekend să verificăm documentul. Studiul are câteva omisiuni și erori pe care sigur le-ați observat și dumneavoastră. Vizavi de acestea, având în vedere responsabilitatea și responsabilitățile dumneavoastră, vă întrebăm:1. Vă deranjează cumva că din studiu lipsește Planul de Management al riscurilor?2. Vă deranjează cumva că din studiu lipsesc 15 studii de specialitate (geotehnic, seismic, arheologic, etc)?3. Vă deranjează cumva că din studiu lipsește orice documentație legată de exproprieri?4. Vă deranjează cumva că în document este prevazută darea în folosință a fazei 1 în anul 2033, pe această bază realizându-se calculele? (pag. 214)5. Vă deranjează cumva că nu există niciun termen de execuție pentru infrastructura electrică – 1 statie de 110kV , 50MVA, 15 posturi de transformare subterane, 22 de puncte de injecție pe medie tensiune?6. Vă deranjează cumva că pentru stațiile Piata Avram Iancu și Unirii se cer termene suplimentare de executțe din cauza clădirilor istorice (pag 146)7. Vă deranjează cumva că costurile anuale de operare sunt de 29 milioane EUR fără TVA (34,5 mil. cu TVA) – ceea ce ar insemna 94.500 de călători zilnic la preț bilet de 1 EUR pentru a acoperi costurile de funcționare (amortizarea investiției nici nu este luată în calcul)?8. Vă deranjează cumva că analiza e bazată pe prețuri fixe la nivelul anului 2018?9. Vă deranjează cumva că totuși, “profitul” net de -7% este calculat la bază de 1,352 miliarde EUR (pag 162)?10. Vă deranjează cumva că documentul enumeră totuși câteva riscuri din categoria inacceptabilă, anume contestarea procedurilor (pag. 181) respectiv alunecările de teren (pag. 182)?11 Vă deranjează cumva că calculele de la pagina 209 sunt bazate pe cursul EUR-RON din 2018 și se bazează pe aproape 20.000.000 călători anual la un venit per călător de 0,36E, iar raportat la acest calcul, pierderea anuală ar fi de 21.800.000 EUR?12. Vă deranjează cumva că beneficiile de timp (pag.165) sunt cu valori mari, dar primul tronson pus in funcțiune NU deserveste zona cu cel mai mare trafic, adică Floresti – Cluj, ci o zonă bine acoperită de transport public de suprafață cu benzi dedicate (zona Mărăști – centru – Mănăștur)?13. Vă deranjează cumva că la capitolul Beneficii Actualizate (pag. 166) – la beneficii de 2,4 miliarde euro se impune recalcularea cu baza de 1,724 miliarde EUR fără TVA, caz în care raportul cost-beneficiu nu mai e 1,58 ci 1,39?14. Vă deranjează cumva că analiza economică e bazată pe scenarii cu 5, 15 si 25% creștere a costului de exploatare și a investitiei, dar costul actual estimat de 1,724 miliarde EUR este cu 27,5% mai mare decat cel din document (1,352 miliarde EUR)?15. Vă deranjează cumva că execuția racordului de 110kV cu Statia Est, Nord, Câmpului și Mănăștur nu este deloc luată în calcul, cu toate că aceasta este o lucrare de mare anvergură?16. Vă deranjează cumva că posibilitatea de tasare a clădirilor (în special a blocurilor de 10 etaje din Mărăști și Mănăștur) va fi studiată într-o etapă ulterioară a proiectului – ceea ce aduce un risc semnificativ de colaps al clădirilor?17. Vă deranjează cumva că în mai multe zone (v. pag. 95), la adâncimea de forare/săpare (12-29 m) este sol necoeziv (se poate surpa)?18. Vă deranjează cumva încadrarea lucrărilor (pag. 98) la risc geotehnic major (categoria 3)?19. Vă deranjează cumva că secțiunea pod Aurel Vlaicu este considerată CRITICĂ d.p.v. tehnologic” (săpătură deschisă + TBM) și până în acest moment nu se cunoaște fundația Podului Cehoslovaciei? (pag 108)?20. Vă deranjează cumva că pe str. Teodor Mihali este “practic imposibil ca excavarea la 20-25 m sa nu conduca la deplasarea pereților”, altfel spus solul din nisip și praf se va surpa, punând în pericol și blocurile și săpătura (pag 109)?Vă mulțumim.Aceste document va fi depus la Registratura Primăriei Cluj-Napoca și trimis tuturor consilierilor locali, viceprimarilor și primarului înainte de ședința din 22 noiembrie 2021.Cine dorește să co-semneze documentul, rugăm să semnaleze acest lucru prin comentariu adăugat la postare.”ȘI ACUM DESPRE IPOCRIZIILE SinecUSRistice ALE LUI GHINEA:#Ghinea despre #metrou. Cum se spală Ghinea pe mânuri pe speța metrou? Elegant. “L-ați propus, ați insistat, l-ați căpătat. Amu să vi-l ungeți în cap, îi traba voastră, pasărea pe limba lui să moară”. Citate:1. “Proiectul ăsta inclus de Primărie și Guvern în PNRR, eu l-am luat, l-am dus mai departe, l-am redimensionat în urma negocierilor cu Comisia Europeană și este acolo, în program.”.Se va citi: n-a fost ideea mea domne. Au venit ei, au insistat, eu doar i-am ajutat cât am putut.2. “Au fost întrebări foarte specifice de la Comisie, pe care le-am adresat primarului de la Cluj. Fiind un om serios, domnul Boc și-a asumat niște termene de livrare”.Se va citi: v-ați riscat la  tromboane cu Bruxelles-ul? V-ați aruncat la promisiuni? Acum să vă vedem la rampă.3. “Eu am avut acest proiect pe care, ca ministru, l-am dus mai departe cu bună credință.”Se va citi: n-am avut putere să mă împotrivesc, așa că m-am autoprotejat punându-i împreună pe Boc cu Bruxelles-ul.4. “Nu am niciun motiv să mă-ndoiesc de seriozitatea acestui proiect, mai ales că Primăria Cluj și-a asumat și termene, și costuri.”Se va citi: popcorn, și numa mă uit cum vă mâncați singuri omenia cu prețurile dublate în 6 luni etc.5. “Eu am încredere în decizia Comisiei.”Se va citi: n-a fost decizia mea, să vi-l ungeți pe cap.6. “Are un buget amestecat cu bugetul metroului de la București. Sunt două proiecte de metrou – Cluj și București -, care vor trage bani din PNRR pe măsură ce înaintează.”Se va citi: dacă Bucureștiul va avansa și Clujul nu, s-ar putea să fie realocați banii.7. “Un guvern al României are posibilitatea să revizuiască decizia în 2023, dacă progresul nu este suficient de rapid pentru metroul din Cluj.”Se va citi: se pot lua banii la fel cum s-au dat. Cât a mai rămas adică.8. “Decizia dacă e sau nu e necesar un metrou la Cluj le aparține administrației locale și comunităților de oameni care trăiesc acolo.”Se va citi: să vi-l ungeți pe cap.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Prin Oras

VIDEO: 25 de ani de realizări IULIUS – portofoliu de 15 clădiri de birouri de lux, 145 de sedii corporative și 29.000 de angajați, contribuind semnificativ la creșterea și dezvoltarea sectorului office din România

Stefania Heinz

Published

on

Anul acesta, IULIUS celebrează 25 de ani de la inaugurarea primului său proiect modern de real estate, marcând un moment crucial în dezvoltarea urbană a orașelor Iași, Timișoara și Cluj-Napoca. Prin portofoliul său de clădiri office, marca UBC, compania a transformat aceste centre într-un adevărat hub de afaceri, cu 240.000 mp de spații premium integrate în proiecte mixte. Comunitatea UBC a ajuns la 145 de sedii ale unor companii multinaționale și naționale din sectoare cu valoare adăugată, angajând 29.000 de persoane. În plus, în 2023, IULIUS a inaugurate Palas Campus în Iași, cea mai mare clădire de birouri din țară, cu 60.000 mp. Detalii despre rețeaua office sunt disponibile aici

De la prima clădire UBC din Iași, dezvoltarea s-a extins în Cluj-Napoca și Timișoara, transformând marca într-o rețea națională de spații de birouri premium, consolidând poziția IULIUS ca unul dintre cei mai dinamici dezvoltatori și operatori pe sectorul office din România. În centrul Iașiului s-a creat un hub de business consolidat, reunind 8 clădiri clasă A, inclusiv Palas Campus, cea mai mare construcție de birouri din țară.

default

Clădirile de birouri integrate în proiecte mixte le oferă angajaților acces la magazine, servicii, restaurante tematice, food court, instituții publice, grădinițe, școli, centre de fitness și servicii medicale, precum și spații verzi pentru relaxare și socializare. IULIUS sprijină, de asemenea, mobilitatea durabilă, amenajând dușuri, vestiare, piste de ciclism și parcări pentru biciclete în clădiri.

Evoluția a fost naturală, în acord cu nevoile companiilor și interesul unor jucători mari de a intra pe piața din România, printre care se numără Amazon, Microsoft, AMD, Endava, Cognizant Softvision, Cegeka, Unicredit, Bitdefender, Accenture, Infineon, Createq și altele. Ionuț Pavel, Office Buildings Manager Palas Iași, afirmă: „Credem că orașele pot evolua dacă spațiul de lucru devine o extindere a comunității. În 2010, UBC Iași începea cu o singură clădire, două companii și 65 de angajați. Astăzi, suntem o comunitate de peste 29.000 de angajați, oferind tehnologii și soluții pentru viața globală.”

La Iași, s-a creat un hub de afaceri cu 8 imobile clasa A, inclusiv Palas Campus, cu peste 60.000 mp închiriabili, cel mai mare din țară, unde lucrează 14.000 de angajați din sectoare IT, outsourcing, automotive, asigurări și servicii, în 60 de companii, unele având unicul lor centru în România.

Birouri cu grădină urbană și facilități sociale

La Timișoara, în Iulius Town, cele 4 clădiri UBC totalizează 80.000 mp închiriabili, găzduind peste 70 de companii internaționale și 11.000 angajați, printre care Acces, Eviden, Magna, Amazon, Porsche Engineering. Laurențiu Manea menționează: „UBC Timișoara este cel mai important centru de afaceri din vestul țării, un ecosistem urban care a crescut organic, oferind un mediu modern, tehnologizat și conexiuni rapide, dedicat inovării și colaborării.”

O prezență puternică în Cluj-Napoca

În Cluj-Napoca, UBC cuprinde 3 clădiri de peste 30.000 mp, sediile a 14 companii și circa 4.500 de angajați, incluând nume precum Garmin, Endava, Analog Devices. Silviu Băbțan afirmă: „Clujul este un hub IT de renume, iar UBC contribuie semnificativ la această notorietate, fiind dotat pentru a susține soluții tehnologice

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

VIDEO: Accident grav pe Traian Vuia: Daună totală pentru un autoturism

Stefania Heinz

Published

on

În seara zilei de luni, pe Traian Vuia din Cluj-Napoca, a avut loc un accident rutier grav, soldat cu avarierea completă a unui autoturism. Impactul a fost atât de puternic încât mașina implicată a suferit daună totală, fiind imposibil de repus în circulație.

Martorii spun că accidentul s-a produs în jurul orei 21:30, în condiții de vizibilitate redusă, iar șoferul pare să fi pierdut controlul volanului într-o curbă ușoară. Nu sunt raportate victime umane, însă pagubele materiale sunt semnificative.

La scurt timp după incident, la fața locului a intervenit un echipaj de la Tractări Auto Tudy, care a reușit să degajeze rapid carosabilul și să transporte autoturismul avariat în siguranță. Reprezentanții firmei de tractări au acționat prompt, reușind să evite formarea unui blocaj în trafic, într-o zonă deja aglomerată la acea oră.

Poliția rutieră a demarat o anchetă pentru a stabili circumstanțele exacte ale accidentului. Se iau în calcul mai multe ipoteze, inclusiv neadaptarea vitezei la condițiile de drum sau o posibilă defecțiune tehnică a vehiculului.

Accidentul de pe Corneliu Coposu readuce în atenție importanța conducerii prudente, mai ales în orele de seară, când vizibilitatea este scăzută, iar reflexele pot fi întârziate.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Orasul Tau

Poliția Română, prezentă la datorie în zona Tarnița: „Acționăm pentru ca weekendul să se încheie în siguranță, nu cu neplăceri

Stefania Heinz

Published

on

Într-o postare publicată pe rețelele de socializare, Poliția Română anunță că acționează și în acest weekend pe Drumul Județean 107P, în zona turistică Tarnița, una dintre cele mai frecventate destinații din județul Cluj în sezonul estival.

 

📍 „Acționăm pentru ca weekendul să se încheie în siguranță, nu cu neplăceri”, transmite instituția. Echipajele sunt prezente pe traseu pentru a preveni staționările neregulamentare, care pot cauza blocaje în trafic și disconfort atât pentru localnici, cât și pentru turiștii care aleg să se relaxeze în zona lacului.

„Ne dorim ca toți cei care se bucură de natură să ajungă acasă fără griji”, mai spun reprezentanții Poliției, care subliniază că prezența lor are un caracter preventiv, dar ferm, în sprijinul siguranței rutiere.

👮‍♂️ Autoritățile le mulțumesc celor care aleg să respecte regulile și spațiul celorlalți participanți la trafic. Sub mesajul prietenos „Enjoy the views, respect the rules ✌️”, Poliția încurajează comportamentele responsabile, în special în zonele turistice aglomerate.

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom