Connect with us

Prin Oras

OPOZIȚIA USR ESTE DOAR PE FACEBOOK. Azi consilierii locali USR vor vota în favoarea studiului de fezabilitate a Metroului. Cum se traduce correct ce mestecă Ghinea despre Metrou și de ce activiștii civici clujeni sunt revoltați?

Alex Campian

Published

on

OPOZIȚIA USR ESTE DOAR PE FACEBOOK. Azi consilierii locali USR vor vota în favoarea studiului de fezabilitate a Metroului. Cum se traduce correct ce mestecă Ghinea despre Metrou și de ce activiștii civici clujeni sunt revoltați?

Focile din Consiliul Local Cluj-Napoca vor vota la unison în favoarea studiului de fezabilitate a proiectului de metrou. Da, și cei de la USR. Așa au decis ieri în ședința de la 17:00.Cum vă ziceam ”opoziția” se face doar pe Facebook. Iar activitatea hipsterilor locali din CL Cluj-Napoca este de gen unicornul roz și bombonele pentru mămici cu copii mici, nu pentru șantiere, lopată, târnăcop și noroaie – așa cum se face adevărata opoziție. Dacă Boc a pronunțat cuvântul ”progres” și l-a legat de ”viitor”, întreaga opoziție de cumetrie din CL Cluj-Napoca s-a aliniat la mașinăria de vot.Activistul clujean Szakats Istvan le pune câteva întrebări de bătut obrazul gros tuturor ”sconsilierilor” locali din CL Cluj-Napoca. Care cred că trebuie să-l servească pe Emil Boc, nu pe clujeni și interesele lor prioritare.Prin urmare, mai întâi vă prezentăm întrebările și petiția pe care Szakats Istvan intenționează să o depună la funăria lui Boc, apoi, de același autor, cum s-ar traduce ipocrziiile lui Ghinea care chipurile s-a luptat și s-a bătut pentru ca această lucrare să nu devină o lucrătură.SINCER: eu, Victor Lungu, sunt convins că toată tevatura este numai pentru a se furgăsi pentru amicii politici ai primarului banii din studiile de fezabilitate. Mi-am răcit ani de zile gura și tastatura să explic ce cimitir al studiilor de fezabilitate sunt sertarele din primăria Cluj-Napoca, cu se fac aceleași studii cu aceleași rezultate (trei pentru Aqua Paerk numai în zona SUN, cu rezultatul că nu se poate că e stâlpul Electrica), dar s-au încasat banii și s-au îngropat lucrările. Dar ce să-i faci când procurorii DNA Cluj dorm în birourile proaspăt renovate, tot la doi ani, de către Maestrul și Excelența Sa, Emil Boc?”Stimați Consilieri Locali USR, UDMR și PNL, azi la 14:00 în ședința de Consiliu Local o să votați la unison în favoarea studiului de fezabilitate a proiectului de metrou. Da, și cei de la USR. Așa au decis ieri în ședința de la 17:00.Stimați Consilieri Locali, mă întreb dacă azi veți vota în cunoștință de cauză – având în vedere că studiul de fezabilitate (publicat joia trecută) are peste 700 de pagini.Câțiva cetățeni ne-am pus peste weekend să verificăm documentul. Studiul are câteva omisiuni și erori pe care sigur le-ați observat și dumneavoastră. Vizavi de acestea, având în vedere responsabilitatea și responsabilitățile dumneavoastră, vă întrebăm:1. Vă deranjează cumva că din studiu lipsește Planul de Management al riscurilor?2. Vă deranjează cumva că din studiu lipsesc 15 studii de specialitate (geotehnic, seismic, arheologic, etc)?3. Vă deranjează cumva că din studiu lipsește orice documentație legată de exproprieri?4. Vă deranjează cumva că în document este prevazută darea în folosință a fazei 1 în anul 2033, pe această bază realizându-se calculele? (pag. 214)5. Vă deranjează cumva că nu există niciun termen de execuție pentru infrastructura electrică – 1 statie de 110kV , 50MVA, 15 posturi de transformare subterane, 22 de puncte de injecție pe medie tensiune?6. Vă deranjează cumva că pentru stațiile Piata Avram Iancu și Unirii se cer termene suplimentare de executțe din cauza clădirilor istorice (pag 146)7. Vă deranjează cumva că costurile anuale de operare sunt de 29 milioane EUR fără TVA (34,5 mil. cu TVA) – ceea ce ar insemna 94.500 de călători zilnic la preț bilet de 1 EUR pentru a acoperi costurile de funcționare (amortizarea investiției nici nu este luată în calcul)?8. Vă deranjează cumva că analiza e bazată pe prețuri fixe la nivelul anului 2018?9. Vă deranjează cumva că totuși, “profitul” net de -7% este calculat la bază de 1,352 miliarde EUR (pag 162)?10. Vă deranjează cumva că documentul enumeră totuși câteva riscuri din categoria inacceptabilă, anume contestarea procedurilor (pag. 181) respectiv alunecările de teren (pag. 182)?11 Vă deranjează cumva că calculele de la pagina 209 sunt bazate pe cursul EUR-RON din 2018 și se bazează pe aproape 20.000.000 călători anual la un venit per călător de 0,36E, iar raportat la acest calcul, pierderea anuală ar fi de 21.800.000 EUR?12. Vă deranjează cumva că beneficiile de timp (pag.165) sunt cu valori mari, dar primul tronson pus in funcțiune NU deserveste zona cu cel mai mare trafic, adică Floresti – Cluj, ci o zonă bine acoperită de transport public de suprafață cu benzi dedicate (zona Mărăști – centru – Mănăștur)?13. Vă deranjează cumva că la capitolul Beneficii Actualizate (pag. 166) – la beneficii de 2,4 miliarde euro se impune recalcularea cu baza de 1,724 miliarde EUR fără TVA, caz în care raportul cost-beneficiu nu mai e 1,58 ci 1,39?14. Vă deranjează cumva că analiza economică e bazată pe scenarii cu 5, 15 si 25% creștere a costului de exploatare și a investitiei, dar costul actual estimat de 1,724 miliarde EUR este cu 27,5% mai mare decat cel din document (1,352 miliarde EUR)?15. Vă deranjează cumva că execuția racordului de 110kV cu Statia Est, Nord, Câmpului și Mănăștur nu este deloc luată în calcul, cu toate că aceasta este o lucrare de mare anvergură?16. Vă deranjează cumva că posibilitatea de tasare a clădirilor (în special a blocurilor de 10 etaje din Mărăști și Mănăștur) va fi studiată într-o etapă ulterioară a proiectului – ceea ce aduce un risc semnificativ de colaps al clădirilor?17. Vă deranjează cumva că în mai multe zone (v. pag. 95), la adâncimea de forare/săpare (12-29 m) este sol necoeziv (se poate surpa)?18. Vă deranjează cumva încadrarea lucrărilor (pag. 98) la risc geotehnic major (categoria 3)?19. Vă deranjează cumva că secțiunea pod Aurel Vlaicu este considerată CRITICĂ d.p.v. tehnologic” (săpătură deschisă + TBM) și până în acest moment nu se cunoaște fundația Podului Cehoslovaciei? (pag 108)?20. Vă deranjează cumva că pe str. Teodor Mihali este “practic imposibil ca excavarea la 20-25 m sa nu conduca la deplasarea pereților”, altfel spus solul din nisip și praf se va surpa, punând în pericol și blocurile și săpătura (pag 109)?Vă mulțumim.Aceste document va fi depus la Registratura Primăriei Cluj-Napoca și trimis tuturor consilierilor locali, viceprimarilor și primarului înainte de ședința din 22 noiembrie 2021.Cine dorește să co-semneze documentul, rugăm să semnaleze acest lucru prin comentariu adăugat la postare.”ȘI ACUM DESPRE IPOCRIZIILE SinecUSRistice ALE LUI GHINEA:#Ghinea despre #metrou. Cum se spală Ghinea pe mânuri pe speța metrou? Elegant. “L-ați propus, ați insistat, l-ați căpătat. Amu să vi-l ungeți în cap, îi traba voastră, pasărea pe limba lui să moară”. Citate:1. “Proiectul ăsta inclus de Primărie și Guvern în PNRR, eu l-am luat, l-am dus mai departe, l-am redimensionat în urma negocierilor cu Comisia Europeană și este acolo, în program.”.Se va citi: n-a fost ideea mea domne. Au venit ei, au insistat, eu doar i-am ajutat cât am putut.2. “Au fost întrebări foarte specifice de la Comisie, pe care le-am adresat primarului de la Cluj. Fiind un om serios, domnul Boc și-a asumat niște termene de livrare”.Se va citi: v-ați riscat la  tromboane cu Bruxelles-ul? V-ați aruncat la promisiuni? Acum să vă vedem la rampă.3. “Eu am avut acest proiect pe care, ca ministru, l-am dus mai departe cu bună credință.”Se va citi: n-am avut putere să mă împotrivesc, așa că m-am autoprotejat punându-i împreună pe Boc cu Bruxelles-ul.4. “Nu am niciun motiv să mă-ndoiesc de seriozitatea acestui proiect, mai ales că Primăria Cluj și-a asumat și termene, și costuri.”Se va citi: popcorn, și numa mă uit cum vă mâncați singuri omenia cu prețurile dublate în 6 luni etc.5. “Eu am încredere în decizia Comisiei.”Se va citi: n-a fost decizia mea, să vi-l ungeți pe cap.6. “Are un buget amestecat cu bugetul metroului de la București. Sunt două proiecte de metrou – Cluj și București -, care vor trage bani din PNRR pe măsură ce înaintează.”Se va citi: dacă Bucureștiul va avansa și Clujul nu, s-ar putea să fie realocați banii.7. “Un guvern al României are posibilitatea să revizuiască decizia în 2023, dacă progresul nu este suficient de rapid pentru metroul din Cluj.”Se va citi: se pot lua banii la fel cum s-au dat. Cât a mai rămas adică.8. “Decizia dacă e sau nu e necesar un metrou la Cluj le aparține administrației locale și comunităților de oameni care trăiesc acolo.”Se va citi: să vi-l ungeți pe cap.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Prin Oras

Noua atracție a iernii la Cluj: „Light Bus”, autobuzul îmbrăcat în lumină, deschide festivalul Lights On Romania 2025

Alex Campian

Published

on

Clujul se pregătește să strălucească din nou, iar cea de-a VIII-a ediție a festivalului Lights On Romania, anunțată între 28 noiembrie și 7 decembrie 2025, vine cu o surpriză spectaculoasă, transmite ziarulfaclia.ro. Pentru prima dată, un autobuz complet „îmbrăcat” în lumină, denumit „Light Bus”, va deveni punctul de atracție al iernii în zona străzii Kogălniceanu.

Festivalul, deja o tradiție pentru clujeni, aduce anul acesta o ediție considerată de organizatori drept cea mai creativă de până acum. Instalațiile luminoase au rolul de a reconecta comunitatea prin artă și imaginație, într-un an plin de provocări, în care nevoia de magie, echilibru și bucurie este mai mare ca oricând.

Printre lucrările expuse se numără și îndrăgiții porcușori de la Pig Farm, creați în Cehia din materiale reciclate și montați pe arcuri ușoare. De asemenea, celebra instalație „Forest Spirits”, semnată de arhitectele clujene Eszter Szoke și Katalin Tanczos, va transforma complet peisajul urban, oferind vizitatorilor o experiență vizuală imersivă.

Noutatea absolută o reprezintă însă „Light Bus” – un autobuz decorat integral cu lumini, care va oferi un tur nocturn al orașului pentru prima oară în istoria festivalului. Prețurile sunt accesibile: 60 de lei pentru adulți, 30 de lei pentru tineri și seniori, iar copiii sub 5 ani beneficiază de gratuitate. Biletele pot fi achiziționate online, de pe platforma oficială lightsonromania.com/lightbus.

„Scopul nostru este de a oferi comunității bucuria de a descoperi lumina în forme neașteptate. Această ediție, pe care o considerăm cea mai creativă de până acum, aduce o nouă doză de conexiune, aventură și mobilitate prin Light Bus. Este modul nostru de a implica întreaga comunitate în spectacolul iernii, dar și un mod prin care festivalul poate fi susținut, având în vedere că biletele acoperă costurile unui eveniment care a fost mereu gratuit pentru public”, a declarat Andi Daiszler, inițiatorul Lights On Romania și președintele Asociației Daisler.

Clujenii sunt, așadar, invitați să se pregătească pentru magia luminii, într-o ediție care promite să transforme orașul într-un spectacol nocturn unic.

info foto: orientativa

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Info

24Pay a revenit, CTP Cluj modernizează sistemul de validare: cititoare noi, rapiditate crescută

Stefania Heinz

Published

on

Transportul public din Cluj trece printr-o nouă etapă de modernizare. În ultimele săptămâni, CTP Cluj a început înlocuirea vechilor validatoare din autobuze cu unele noi, moderne și mult mai rapide. Noile cititoare de carduri promit un proces de validare fluent, fără întârzieri, menite să reducă timpul de urcare și să îmbunătățească experiența călătorilor.

Cititoare rapide și o experiență mai fluidă pentru pasageri

Noile dispozitive sunt proiectate să răspundă instant la apropierea cardului contactless sau a biletului pe dispozitiv. Acest lucru ajută în mod special orele de vârf, când validarea lentă putea provoca aglomerații la urcarea în autobuz. Ecranele sunt mai luminoase, ușor de citit, iar interfața este mult mai intuitivă.

Cel mai așteptat anunț: 24Pay funcționează din nou în Cluj

După o perioadă destul de lungă în care aplicația 24Pay nu a fost disponibilă în Cluj, vestea bună este că serviciul a fost repornit și funcționează impecabil. Pasagerii pot cumpăra din nou bilete direct de pe telefon, simplu și rapid, fără să mai caute automate sau chioșcuri.

Noutăți în 24Pay: abonamente pe 1 și 2 linii

Pe lângă clasicele bilete de călătorie, 24Pay a introdus o opțiune mult așteptată de clujeni: abonamente pe 1 linie sau 2 linii, valabile fie o săptămână, fie o lună. Această schimbare este ideală pentru cei care folosesc transportul public doar pe trasee fixe și nu au nevoie de un abonament general.

Astfel, utilizatorii pot:

  • cumpăra rapid abonamentul dorit, direct din aplicație

  • evita cozi sau drumuri suplimentare

  • avea toate titlurile de călătorie într-un singur loc, pe telefon

Un pas înainte pentru mobilitatea urbană în Cluj

Modernizarea cititoarelor și revenirea 24Pay sunt semnele unei infrastructuri digitale tot mai mature. CTP Cluj continuă să investească în soluții care simplifică viața călătorilor și reduc interacțiunile fizice inutile.

Pentru un oraș în continuă creștere precum Cluj-Napoca, astfel de îmbunătățiri sunt esențiale pentru un transport public eficient și adaptat nevoilor actuale.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Incident pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj‑Napoca cu un pasager al cursei Wizz Air în drum spre Roma

Stefan Petre

Published

on

În această seară, pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca, pe avionul Wizz Air cu destinatia cu destinația Roma, un pasager a suferit o stare bruscă de rău, cel mai probabil din cauza tensiunii foarte ridicate. Evenimentul a generat intervenția imediată a serviciilor medicale.

📍 Ce s-a întâmplat
Potrivit martorilor, la câteva minute după începerea procedurilor de îmbarcare, un bărbat aflat în zona de așteptare s-a dezechilibrat și a început să se simtă foarte rău — colegii şi personalul de la poarta de îmbarcare au anunțat alarma.

Echipajul de intervenţie – ambulanţă şi personal medical – a ajuns rapid la faţa locului şi a preluat pasagerul.

În timp ce intervenţia avea loc, îmbarcarea către Roma a fost temporar suspendată pentru a permite accesul liniștit al echipajului medical.

Apoi, pasagerul a fost transportat la un spital din Cluj-Napoca pentru investigaţii suplimentare.

🔍 Implicaţii şi reacţii
Deşi nu este confirmat oficial, se pare că starea de rău ar fi legată de o criză de tensiune arterială, cel mai probabil agravată de emoţie, efort sau stres.

Personalul aeroportuar şi compania aeriană au gestionat rapid situaţia, evitând o escaladare — pasagerii rămaşi au fost informaţi şi îmbarcarea s-a reluat în scurt timp.

Pentru ceilalţi pasageri spre Roma, se recomandă o verificare a stării de sănătate personale înainte de urcarea la bord, mai ales dacă există afecţiuni preexistente (hipertensiune, cardiace).

🧭 Ce urmează
Din motive de confidenţialitate, detaliile privind starea pacientului nu au fost făcute publice.

Dacă starea lui va cere anularea sau reprogramarea zborului, compania Wizz Air va comunica în mod oficial.

 

Pasagerilor li se recomandă să verifice statusul zborului online sau la ghişeul companiei înainte de a se prezenta la poartă

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom