Connect with us

Prin Oras

Parada falimentară

Alex Campian

Published

on

Dumnezeu n-a fost liberal

Aștept cu emoție momentul în care vom renunța la penibilitatea de paradă militară, de 1 Decembrie.„Vai, Răzvane, cum poți să spui așa ceva? Păi ăla e cel mai important moment al zilei: TAB-uri, tancuri, avioane, bravii noștri soldați! Nu ți-e rușine să te atingi de acest simbol național?”Ei, uite că nu mi-e. Scuzați-mă că nu mă simt pătruns de fiorul național când văd trei blindate obosite și două MIG-uri care încă nu s-au prăbușit.„Să ți se retragă cetățenia de român, Răzvane! Noi mergem în fiecare an cu familia și ni se umple sufletul de mândrie!”Vă garantez că, dacă se renunță la parada militară, nu va suferi nimeni. E doar un motiv de a ieși din casă de 1 decembrie: „Hai să scoatem copiii la paradă, că e zi liberă și o să ni se urce în cap!”Îmi cer scuze că nu vibrez patriotic pentru un eveniment care îmi aduce aminte de paradele din comunism.Ăsta e cel mai bun mod în care putem sărbători ziua națională? Păi, dacă da, păstrați-vă buletinul!Serios, decât să se facă de râs, ca jandarmii din Cluj-Napoca, cu defilarea lor nesincronizată, mai bine agățăm bastonul în cui.Jandarmeria română și-a cerut scuze pentru gluma aia de defilare, precizând că astfel de momente sunt de neacceptat și că se fac verificări. Sunt curios ce și cum vor verifica. Îi vor căuta la cadență?Dar distracția adevărată e la declarațiile jandarmilor clujeni.Un colonel de la Jandarmeria Cluj a declarat următoarele pentru foaiatransilvana.ro:„La defilări, noi sutenm antrenați să ne ținem după tobă. Cadența este dată de toboșar, și așa toată lumea păstrează cadența. Militarii nu sunt obișnuiți să asculte muzica de la fanfara militară și să păstreze cadența. Ei se ghidează după tobă. Iar în gălăgia de la defilare, militarii ne-au spus că nu au auzit toba”.Ce, mă? N-au auzit toba? Bă, sunteți nebuni? N-AU AUZIT TOBA? Scuza asta e la fel de penibilă ca defilarea însăși. În caz de război, ăștia sunt chemați la arme. Păi, bă, ăștia se împușcă între ei, că e zgomotul prea mare și nu mai știu care e inamicul.Dar stați, că există o explicație și mai haioasă! Unul dintre jandarmii care au participat la paradă a declarat pentru foaiatransilvana.ro:„Vă spun eu cum au fost. Vreau să știe lumea. Au fost aduși oameni de acasă, din libere, care de pe unde era. Dintre cei care au defilat, nu toți sunt colegi. Sunt de la diferite plutoane, de la Justiție, de la paza clădirilor administrative sau de pe la birouri. Trebuie să vă dați seama că au fost adunați 19 oameni care au fost puși să defileze, dar care nu au mai defilat niciodată împreună. La Jandarmeria Cluj este o gravă criză de personal, dar șefii preferă să vorbească despre cât de bine este și cât de profesionist ne executăm misiunile”.Deci, a fost un pluton de austeritate, făcut pe genunchi. Îți și imaginezi cum erau unii cu ciolanul în gură și au primit un telefon că trebuie să meargă la defilare. Te doare mintea. Astea sunt paradele militare atât de apreciate?Ca să nu mai zic de jandarmul ăla din București, care n-a reușit, săracul, să se urce pe un cal. Ți se și rupe sufletul când îi vezi cum se zbat în chinurile mediocrității. Cel mai milă mi-e de cal, că el n-a avut nicio vină și a ajuns vedetă pe internet.Cea mai tare chestie e următoarea, citez din comunicatul Jandarmeriei române: „Bărbatul în cauză este angajat al unității noastre. La intrarea în serviciu, acesta, împreună cu toți ceilalți colegi, au fost verificați de șeful nemijlocit, nefiind constatate situații care să împiedice executarea serviciului. Pentru evitarea unor astfel de situații viitoare, a fost constituită o comisie de cercetare disciplinară prealabilă, în vederea aplicării măsurilor legale ce se impun”.Se va constitui o comisie de cercetare, bă, nebunilor, care va cerceta dacă jandarmii se pot urca pe cal! Beciul gândirii.În fine, cea mai românească paradă s-a desfășurat în comuna Optași-Măgura, județul Olt.Citez de pe gandul.ro: „Paradă inedită, de 1 Decembrie, într-o localitate din judeţul Olt. Sătenii din Optași au improvizat un tun din ţeava unui cazan de ţuică, l-au pus pe o dubiţă pe care au vopsit-o în verde şi au defilat prin comună. În spate au stat călăreţii și căruţele, iar în faţă ATV-urile. Localnicii şi-au făcut cruce. Unii au aplaudat. Nu au mai văzut aşa ceva niciodată.Am tot văzut pe la Bucureşti cum sunt paradele astea şi am zis ia să fac şi eu aici, ce, numai la Capitală se poate aşa ceva? Nu am eu elicopter şi altă tehnică militară, dar am improvizat ceva şi uite ce a ieşit”, spune Marin Scurtu, primarul din Optaşi-Măgura.Aici n-a căzut nimeni de pe cal. Felicitări, domnule primar! Ăsta e genul de paradă 100% autentică.Prefer oricând așa ceva, decât niște jandarmi care nu sunt în stare să bată un pas sau să se urce pe un cal.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom