Categories: Prin Oras

Podul IRA din Someșeni este măcinat de infiltrații, la fel ca celelalte poduri comuniste ale Clujului, neîntreținute de la Revoluție încoace

Podurile Clujului nu au beneficiat niciodată de o întreținere corespunzătoare, ce le-ar fi prelungit durata de viață, în așa fel încât să nu fie nevoie de renovări integrale premature sau de înlocuirea lor totală, așa cum s-a întâmplat în cazul podului Traian, din buricul târgului, care a fost refăcut de la zero, după ce i s-au prăbușit trotuarele.Podul Fabricii, din Mărăști, a fost renovat, în anii 2019-2020, după ce apa i-a cariat adânc structura de rezistență. Podul Grigorescu, neîntreținut, este măcinat de apă până la fierul din armătură. În timp ce Primăria ne promite metrou, din acest pod în prezent cad bucăți, în secțiunea centrală. În anul 2022, pe podul „modernizat” Porțelanului se circulă printre gropi și stabilopozi, ca la sat. În Clujul cu cea mai bună calitate a vieții, cad bucăți de beton peste mașinile din parcarea cu abonament amenajată sub podul Calvaria (pod, la rândul său, măcinat de infiltrații). Și podul Aurel Vlaicu, din cartierul Mărăști, începe să își arate vârsta și fierul ruginit din beton, fiindcă, la fel ca celelalte poduri ale Clujului, nu a fost deloc întreținut.Podurile din beton armat au o hidroizolație care le protejează structura timp de 10, maximum 20 de ani. Dacă hidroizolația nu este refăcută după acest interval, apa începe să macine betonul și armătura din interior.Dacă lucrările de întreținere la aceste poduri s-ar executa la timp, cheltuielile ar fi liniare, însă, fiindcă podurile nu sunt deloc întreținute, costurile pentru refacerea lor, în al treisprezecelea ceas, cresc substanțial. Fiind vorba despre bugetul public însă, nu contează că plătim în final mai mult. În plus, renovarea integrală ori schimbarea totală a unui pod, fiind mai impresionante, aduc un câștig electoral mai mare.Astăzi vă prezentăm podul IRA, din cartierul Someșeni. Un alt pod care se macină, fiindcă nu este întreținut corespunzător:Armătura golașă ruginește, iar betonul se dizolvă:Pe acest pod, asfaltul se vălurește pe partea carosabilului dinspre trotuare, iar parapeții sunt ondulați:Înainte de a ne antama la proiecte megalomanice, precum metroul, ar trebui să întreținem și să reparăm infrastructura publică de care dispunem deja. Și să terminăm proiectele deja începute, cum ar fi podul Porțelanului. În timp ce podurile orașului sunt la pământ, Primăria ne promite că o să circulăm pe sub pământ, fiindcă promisiunile generoase asigură viitoarele mandate.

Source link

Facebook Comments Box
Alex Campian

Recent Posts

Cel mai mare glob de zăpadă din România va fi atracția principală la un târg de Crăciun inedit din Cluj-Napoca.

În perioada 23 noiembrie – 8 decembrie, Cluj-Napoca va găzdui cea de-a șaptea ediție a…

2 days ago

Un spectacol pe care nu-l vei uita niciodată. Cei mai talentați rideri din lume SuperEnduro World Championship – GP of Romania VIDEO

Pe 18 ianuarie 2025, Sala Polivalentă BTarena din Cluj-Napoca se transformă într-o arenă a adrenalinei…

3 days ago

Impact violent pe strada București din Cluj-Napoca: Scuterist proiectat câțiva metri după coliziunea cu un SUV

Un grav accident de circulație a avut loc astăzi, pe strada București din Cluj-Napoca, implicând…

4 days ago

DJ Bobo a electrizat Clujul: primul concert susținut în România s-a încheiat cu piesa “Freedom”

Seara trecută, Cluj-Napoca a fost epicentrul muzicii dance, găzduind unul dintre cele mai așteptate evenimente…

5 days ago

Dispeceratul Termoficare Napoca: Tehnologia și modernizarea aduc eficiență și siguranță pentru clujeni (P)

Termoficare Napoca trece printr-un amplu proces de modernizare, aducând în prim-plan tehnologia de ultimă generație…

1 week ago