Sponsorizat
Categories: Prin Oras

Podul IRA din Someșeni este măcinat de infiltrații, la fel ca celelalte poduri comuniste ale Clujului, neîntreținute de la Revoluție încoace

Sponsorizat
Sponsorizat

Podurile Clujului nu au beneficiat niciodată de o întreținere corespunzătoare, ce le-ar fi prelungit durata de viață, în așa fel încât să nu fie nevoie de renovări integrale premature sau de înlocuirea lor totală, așa cum s-a întâmplat în cazul podului Traian, din buricul târgului, care a fost refăcut de la zero, după ce i s-au prăbușit trotuarele.Podul Fabricii, din Mărăști, a fost renovat, în anii 2019-2020, după ce apa i-a cariat adânc structura de rezistență. Podul Grigorescu, neîntreținut, este măcinat de apă până la fierul din armătură. În timp ce Primăria ne promite metrou, din acest pod în prezent cad bucăți, în secțiunea centrală. În anul 2022, pe podul „modernizat” Porțelanului se circulă printre gropi și stabilopozi, ca la sat. În Clujul cu cea mai bună calitate a vieții, cad bucăți de beton peste mașinile din parcarea cu abonament amenajată sub podul Calvaria (pod, la rândul său, măcinat de infiltrații). Și podul Aurel Vlaicu, din cartierul Mărăști, începe să își arate vârsta și fierul ruginit din beton, fiindcă, la fel ca celelalte poduri ale Clujului, nu a fost deloc întreținut.Podurile din beton armat au o hidroizolație care le protejează structura timp de 10, maximum 20 de ani. Dacă hidroizolația nu este refăcută după acest interval, apa începe să macine betonul și armătura din interior.Dacă lucrările de întreținere la aceste poduri s-ar executa la timp, cheltuielile ar fi liniare, însă, fiindcă podurile nu sunt deloc întreținute, costurile pentru refacerea lor, în al treisprezecelea ceas, cresc substanțial. Fiind vorba despre bugetul public însă, nu contează că plătim în final mai mult. În plus, renovarea integrală ori schimbarea totală a unui pod, fiind mai impresionante, aduc un câștig electoral mai mare.Astăzi vă prezentăm podul IRA, din cartierul Someșeni. Un alt pod care se macină, fiindcă nu este întreținut corespunzător:Armătura golașă ruginește, iar betonul se dizolvă:Pe acest pod, asfaltul se vălurește pe partea carosabilului dinspre trotuare, iar parapeții sunt ondulați:Înainte de a ne antama la proiecte megalomanice, precum metroul, ar trebui să întreținem și să reparăm infrastructura publică de care dispunem deja. Și să terminăm proiectele deja începute, cum ar fi podul Porțelanului. În timp ce podurile orașului sunt la pământ, Primăria ne promite că o să circulăm pe sub pământ, fiindcă promisiunile generoase asigură viitoarele mandate.

Source link

Facebook Comments Box
Alex Campian

Recent Posts

Pelerinajul de la Nicula – Rugăciune, lumină și speranță în ziua Adormirii Maicii Domnului

La poalele blânde ale dealului din satul Nicula, la câțiva kilometri de Gherla, Mănăstirea „Adormirea…

6 days ago

IULIUS – 25 de ani de inovație în retail și regenerare urbană în România

IULIUS marchează un sfert de secol de activitate, timp în care a redefinit standardele retailului…

6 days ago

Cluj-Napoca interzice fumatul în parcuri, stații și baze sportive. Amenzi până la 500 lei

De astăzi, 13 august, în Cluj-Napoca intră în vigoare o măsură importantă pentru sănătatea publică:…

7 days ago

Un român schimbă istoria neuroștiinței la Stanford: Sergiu Pașca, pionier în modelarea creierului uman

Sergiu Pașca, cercetător român de renume internațional, face istorie în domeniul științelor comportamentale la Universitatea…

7 days ago

Patru cetățeni străini, prinși cu bijuterii furate la un festival din Cluj

Cluj-Napoca, început de august. Orașul pulsează sub luminile și sunetul unui festival de muzică. În…

1 week ago

Metroul din Cluj intră în faza subterană: au început lucrările la puțul de lansare pentru TBM-uri

Metroul din Cluj intră în faza subterană: lucrări la 24 de metri adâncime Luni, 11…

1 week ago