Categories: Prin Oras

Podul IRA din Someșeni este măcinat de infiltrații, la fel ca celelalte poduri comuniste ale Clujului, neîntreținute de la Revoluție încoace

Podurile Clujului nu au beneficiat niciodată de o întreținere corespunzătoare, ce le-ar fi prelungit durata de viață, în așa fel încât să nu fie nevoie de renovări integrale premature sau de înlocuirea lor totală, așa cum s-a întâmplat în cazul podului Traian, din buricul târgului, care a fost refăcut de la zero, după ce i s-au prăbușit trotuarele.Podul Fabricii, din Mărăști, a fost renovat, în anii 2019-2020, după ce apa i-a cariat adânc structura de rezistență. Podul Grigorescu, neîntreținut, este măcinat de apă până la fierul din armătură. În timp ce Primăria ne promite metrou, din acest pod în prezent cad bucăți, în secțiunea centrală. În anul 2022, pe podul „modernizat” Porțelanului se circulă printre gropi și stabilopozi, ca la sat. În Clujul cu cea mai bună calitate a vieții, cad bucăți de beton peste mașinile din parcarea cu abonament amenajată sub podul Calvaria (pod, la rândul său, măcinat de infiltrații). Și podul Aurel Vlaicu, din cartierul Mărăști, începe să își arate vârsta și fierul ruginit din beton, fiindcă, la fel ca celelalte poduri ale Clujului, nu a fost deloc întreținut.Podurile din beton armat au o hidroizolație care le protejează structura timp de 10, maximum 20 de ani. Dacă hidroizolația nu este refăcută după acest interval, apa începe să macine betonul și armătura din interior.Dacă lucrările de întreținere la aceste poduri s-ar executa la timp, cheltuielile ar fi liniare, însă, fiindcă podurile nu sunt deloc întreținute, costurile pentru refacerea lor, în al treisprezecelea ceas, cresc substanțial. Fiind vorba despre bugetul public însă, nu contează că plătim în final mai mult. În plus, renovarea integrală ori schimbarea totală a unui pod, fiind mai impresionante, aduc un câștig electoral mai mare.Astăzi vă prezentăm podul IRA, din cartierul Someșeni. Un alt pod care se macină, fiindcă nu este întreținut corespunzător:Armătura golașă ruginește, iar betonul se dizolvă:Pe acest pod, asfaltul se vălurește pe partea carosabilului dinspre trotuare, iar parapeții sunt ondulați:Înainte de a ne antama la proiecte megalomanice, precum metroul, ar trebui să întreținem și să reparăm infrastructura publică de care dispunem deja. Și să terminăm proiectele deja începute, cum ar fi podul Porțelanului. În timp ce podurile orașului sunt la pământ, Primăria ne promite că o să circulăm pe sub pământ, fiindcă promisiunile generoase asigură viitoarele mandate.

Source link

Facebook Comments Box
Alex Campian

Recent Posts

Mișcarea ca mod de viață: Ciclismul câștigă tot mai mult teren în rândul clujenilor

În ultimii ani, tot mai mulți clujeni lasă mașina acasă și folosesc bicicleta pentru a…

20 hours ago

CARBOCHIM, CIFRĂ DE AFACERI DE 34,2 MILIOANE DE LEI ÎN 2023

CARBOCHIM S.A., cel mai mare producător de abrazive profesionale din România, a încheiat anul 2023…

20 hours ago

Președintele TIFF, Tudor Giurgiu, despre Cluj vs București: Experiența după trei săptămâni în capitala Ardealului.

O nouă etapă a "competiției" Cluj vs București a fost marcată de sinceritatea președintelui TIFF,…

2 days ago

Studenții UAD au Transformat Căștile de Protecție în Opere de Artă pe Șantierul Carbochim, în Parteneriat cu Grupul IULIUS

Într-o inițiativă inedită de colaborare între mediul academic și cel industrial, 25 de studenți de…

2 days ago

Pasager în stare gravă pe un zbor Tarom: posibilitatea unei aterizări de urgență a fost luată în considerare

Un pasager aflat la bordul unei curse Tarom duminică seara a întâmpinat dificultăți medicale grave,…

1 week ago

Incident dramatic pe teren în timpul meciului dintre Ungaria și Scoția: fotbalist transportat de urgență la spital

Duminică seara, medicii au intervenit de urgență pe teren pentru a-i acorda primul ajutor fotbalistului…

1 week ago