Connect with us

Prin Oras

Recuperarea este Posibilă: un program pentru pacienți cu traumatisme dobândite. Modulul 2

Alex Campian

Published

on

Recuperarea este Posibilă: un program pentru pacienți cu traumatisme dobândite. Modulul 2

Recuperarea este Posibilă: Fortech în calitate de finanțator, alături de Institutul RoNeuro și fizioterapeuții colaboratori – parte a Fundației pentru Studiul Nanoneuroștiințelor și Neuroregenerării, și Asociația Beard Brothers lansează împreună cel de-al doi-lea modul al proiectului de recuperare medicală gratuită, creat pentru pacienți care au suferit un eveniment traumatic de natură musculo scheletală.Prin intermediul campaniei, pacienții vizați au posibilitatea de a beneficia de 20 de ședințe gratuite de reabilitare medicală, specifice afecțiunii.Tratamentul individualizat propriu-zis este însoțit de informații educative cu privire la îngrijirea structurilor lezate în urma accidentării. Suplimentar, cei aflați în imposibilitate de deplasare vor putea solicita transport în cadrul clinicii pentru desfășurarea orelor de tratament. Ședințele se vor desfășura în cadrul clinicii RoNeuro, din Cluj-Napoca, în regim 1 la 1, în cabinete individuale, corespunzător dotate, pentru a-i oferi pacientului un nivel ridicat de intimitate și siguranță în contextul pandemiei.Modulul 2 se concentrează pe rezolvarea unor afecțiuni cu un caracter dobândit, rezultate prin accidentare. Acestea pot fi de natură neuromotorie, ortopedică sau microchirurgie reconstructivă.Cazuistica întâlnită în proiectul pilot, derulat pe parcursul anului 2021 și concluzionat la începutul toamnei, confirmă necesitatea unei astfel de inițiative și îi determină pe cei trei parteneri să continue colaborarea.“Ne bucurăm foarte mult de faptul că primul modul a fost un real succes. Am reușit să ne îndeplinim obiectivul, și anume să acordăm sprijin prin recuperare medicală unor pacienți care au trecut printr-un moment greu din viața lor. Până în momentul de față, au predominat politraumatismele, cele mai frecvente incluzând traumatismele vertebro-medulare. În limbaj comun, vorbim de o leziune a coloanei vertebrale, soldată cu afectarea măduvei spinării, care poate compromite total sau parțial funcțiile acesteia.Acum, suntem entuziasmați să anunțăm oficial că lansăm modulul 2 al acestei campanii, și suntem dornici să ajutăm și să <reparăm> cât mai mulți pacienți.”- a precizat Tibor Szatmári – Fizioterapeut, Coordonator al campaniei “Recuperarea este Posibilă”. În calitate de sponsor al proiectului, încă de la primul modul, Călin Văduva, CEO Fortech, a adăugat: “Susținerea comunității locale și dezvoltarea unor relații de calitate cu aceasta face parte din cultura noastră. Educația și sănătatea sunt ramurile principale pe care ne-am angajat să le susținem cu mulți ani în urmă, când ne-am definit viziunea de responsabilitate socială. Contribuim cu drag la realizarea unor inițiative cu motivații mari, cum este și #RecuperareaEstePosibilă, care sunt create cu dedicație de câțiva oameni deosebiți. Experiențele trecute ne-au doveditrepetat că astfel de intervenții, chiar și la scară mică, pot schimba în bine destine. Acest lucru ne aduce satisfacție și dorința de a susține mai departe inițiativele care-și confirmă valoarea.”Dincolo de numărul mare de solicitări înregistrate, prima ediție a adus încă o data în lumină nevoia de conștientizare și educare a pacienților cu privire la opțiunile de tratament de recuperare, care împreună cu tratamentul clasic chirurgical sau medicamentos le pot susțineși accelera procesul de vindecare.Dr. Loredana Cremenitchi, Manager al Institutului RoNeuro – parte a Fundației NANO, a punctat necesitatea abordării serviciului medical oferit pacientului post-traumatic dintr-o perspectivă interdisciplinară și integrată:„Campania noastră este conturată în jurulcredinței că abordarea medicală multi-disciplinară este un factor esențial în vindecarea unui pacient post-traumatic. Corpul uman este o rețea foarte sofisticată de structuri care lucrează adesea în relație de co-dependență. Aplicată fragmentat, la nivelul unui singur segment, fiecare metodă terapeutică poate avea limitări. Atunci cândmai multe specialitățimedicale participă pentru a genera un plan integrat, specific pentru nevoia pacientului, șansele de vindecare sunt maximizate.Fiziokinetoterapia prezentului este una dintre specialitățile medicinei, care aduce tehnici noi, de finețe, cu un rol beneficîn vindecarea unor traume multiple. Rezultate anterioare din experiența clinicii ne arată că o convalescență activă, practicată sub îndrumare de specialitate, poate conduce la ameliorarea semnificativă, chiar și în cazul unordeficiențe post-traumatice mai severe sau accentuate.”Sloganul campaniei, “I Miss the Sound of my Steps/Mi-e dor de sunetul pașilor mei”, subliniazăimpactulpe care o accidentare îl poate genera la nivelul aparatului musculoscheletal. Urmările unui traumatism se potmanifesta într-o multitudine de forme, de la pierderea sensibilității și fluidității motorii, până la deficite de ordin funcțional, cognitivși chiar emoțional. În completare, numele campaniei, #RecuperareaEstePosibilă,invită la speranță și grijă, indicând caracterul adjuvant și potențialul care rezultă dintr-o conduită fizioterapeutică adecvată.„Ne-am dorit să luăm parte la realizarea campaniei, înțelegând că putem contribui la crearea unor momente semnificative pentru un grup de oameni. Poate că ora de recuperare este adesea cea mai importantă oră din ziua sau dinsăptămâna unui pacient. Este un timp dedicat complet propriei refaceri, în care este ajutat să-și recâștige puțin din abilități, și puțin din încrederea că va reuși. Confruntat cu lupta corpului, omul își poate pierde temporar echilibrul, precum un copac înclinatde furtună, care are nevoie de un punct de sprijinpentru a-l ține să nu cadă.Să se ridice din nou. #RecuperareaEstePosibilă este un punct de sprijin pentru cei care trec prin furtună, posibil printr-o colaborare foarte frumoasă.” – a spus Andreea Buza, Marketing & Communications Manager FortechPentru a se înscrie în program, pacienții pot consulta detalii în pagina campaniei proiectului: www.recuperareaesteposibila.ro. Înscrierile rămân deschise până la consumarea fondurilor alocate. Programul este valabil pentru pacienți din toată țara, care vor avea posibilitatea de a se caza pe cont propiu la nivelul județului Cluj, în perioada desfășurării tratamentului. Prin sprijinul Asociației Beard Brothers, persoanele aflate în scaun rulant, sau cu dificulțăți de deplasare, vor putea beneficia de transport gratuit la nivelul județului Cluj, pentru deplasarea în cadrul clinicii în vederea efectuării tratamentului. Acestea vor fi preluate cu mașina specială a asociației, Beard Mobilul. “Ultimii ani ne-au expus din ce în ce mai mult la problemele care confruntă domeniul sănătății. Prin activitatea Asociației Beard Brothers, am ajuns să ne implicăm tot mai intens pentru a contribui la rezolvarea unora dintre acestea, atât prin campanii proprii, cât și ca partener al unor proiecte externe. În mod particular, din 2016 am pus înfuncțiune BeardMobilul, prin care ajutăm persoane cu deficite motorii să ajungă unde au nevoie. Nu putem decâtsă le rămânem alături și prin intermediul proiectului #RecuperareaEstePosibilă. –  a menționat Lucian Stet, Vicepresedinte Beard BrothersSubiectul reabilitării medicale beneficiază încă de o mediatizare redusă în România în raport cu alte discipline ale medicinei, sau cu expunerea de care beneficiază în alte țări. Dincolo de abordarea unor cazuri specifice, #RecuperareaEstePosibilă își propune să atragă atențiaasupra importanței reabilitării medicale, evoluției și rolului fizioterapeutului în practica medicală modernă.“Extrem de multe afecțiuni și patologii se pot rezolvacu ajutorul unui tratament specific individualizat condus de un fizioterapeut specializat pe afecțiunea respectivă. Medicina evoluează în pași repezi, apar supraspecializări tot mai inovative și mai ajutătoare, iar fiecare dintre noi ca și fizioterapeut ar trebui să ne dezvoltăm continuu prin cursuri/congrese și de ce nu, să ne axam pe o ramură prin care să excelăm, să fim cei mai buni și să revoluționăm recuperarea medicală și specializarea de fizioterapeut.” – a concluzionat Tibor Szatmári – Fizioterapeut, Coordonator #RecuperareaEstePosibilă DESPREInstitutul RoNeuro – parte a Fundației pentru Studiul Nanoneuroștiințelor și Neuroregenerăriieste un centru de excelență în România și Europa de Est dedicat cercetării și diagnosticului bolilor neurologice, printr-o abordare integrativă, interdisciplinară. În cifre, RoNeuro înseamnă o medie de 1500 pacienți pe lună, 17 specializări medicale și peste 40 de medici primari, specialiști, psihologi, psihoterapeuți, si fizioterapeuți.Asociația Beard Brothers este una dintre cele mai îndrăgite organizații clujene, cu o activitate remarcabilă în comunitatea locală. Printre proiectele active ale Asociației se numără construirea unei școli de meserii (Beard Brothers School), asigurarea transportului gratuit pentru persoanele cu dizabilități (The Beard Mobile), cursuri online pentru elevi (The Tutors), plantarea a zece mii de brazi în municipiul Cluj-Napoca (10k Brazii) și proiectul Ambulanța Socială care vizează oferirea de consultații medicale gratuite persoanelor din mediul rural.Fortech este unul dintre cei mai mari furnizori de servicii software din regiunea Transilvaniei, cu birouri regionale în Iași, Oradea și Brașov, și un număr de 1000 de angajați și colaboratori. Compania se bucură de recunoașterea IAOP, EY, Forbes, Deloitte și a fost recent selectată de conglomeratul german Bosch în rețeausa sa de furnizori preferați pentru anul 2021.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom