Pepsi, poți să faci oricâte stunt-uri de PR: cifrele “nu minte”Nu veți citi asemenea analize, așa cum e cea de mai jos, în Ziarul Financiar. ZF și-a pierdut de mulți ani statutul de „ziar”, a devenit o tribună a articolelor de publicitate mascată. Strict Secret e un proiect independent de investigații și analize, unde ne permitem luxul de a fi spicy din punct de vedere editorial. Pentru analiza de mai jos nu am primit bani de la entitățile concurente ale Pepsi, stați liniștiți. Agențiile lor de media nu au bugete pentru site-uri de investigații, manualul de corporate branding nu îi lasă să investească decât în „target”. Vrem doar să vă arătăm că anchetele economice, dispărute complet din peisajul editorial național, au savoarea lor.Rivalitatea dintre Coca-Cola și Pepsi e cunoscută la nivel mondial, ba chiar ea însăși e un trigger de marketing, ca să vorbim în limbajul agențiilor de publicitate. Periodic, media prezintă în diverse articole, fie plătite de Pepsi, fie generate de PR real, că Pepsi a mai dat o lovitură: ba că a semnat un contract de imagine cu o vedetă celebră, ba că a ajuns nr. 1 din punct de vedere al gustului, cu o disperare specifică unui underdog (termen folosit în pariuri pentru a oglindi echipa sau jucătorul care are șansa a doua în fața liderului).Dar, oricât s-ar strădui Pepsi să fure osul din farfuria liderului Coca-Cola, tot o companie imorală rămâne. Cel puțin pe România, e sigur, așa cum vom demonstra. Însă avem date că „fenomenul” Pepsi din România, acela de a-și ascunde cu nesimțire profiturile, este un fenomen global: Pepsi fură fiscal pe tot globul, ascunzându-se în paradisuri financiare.Cum putem să susținem această afirmație? Simplu:CITIȚI ANCHETA DE PE strictsecret.ro – și vă cruciți.
Source link