Connect with us

Prin Oras

STRICTSECRET.RO: Frații Pavăl, campionii absoluți ai contractelor cu Statul: Dedeman SRL a a încheiat în ultimii 8 ani nu mai puțin de 254.625 contracte de achiziții publice!

Alex Campian

Published

on

STRICTSECRET.RO: Frații Pavăl, campionii absoluți ai contractelor cu Statul: Dedeman SRL a a încheiat în ultimii 8 ani nu mai puțin de 254.625 contracte de achiziții publice!

Sunt foarte bogați, dar foarte ermetici: zero programe sociale, zero participare la schimbarea României. Singura miză: să strângă cash cât mai mult, scrie strictsecret.ro.Dedeman este, fără îndoială, cea mai de succes companie românească din istoria recentă a greu incercatei și mult furatei noastre țări. În top 10 al celor mai mari și profitabile firme, Dedeman este pe locul 9, dar constatarea tristă e că e singura companie românească din acel top. Atâta a putut să creeze mediul economic românesc în 32 de ani de la Revoluție.Frații Dragoș și Adrian Pavăl au creat o mașină de bani. Bravo lor!Doar anul trecut, dacă e să luăm un exemplu, Pavăl Holding, vehiculul de investiţii financiare al fraţilor Adrian şi Dragoş Pavăl – acţionarii majoritari ai retailerului de bricolaj Dedeman, a raportat un profit net de 3,3 miliarde de lei în anul 2020, echivalentul a 690 milioane de euro!Spre comparaţie, Petrom a avut un profit net de 1,38 miliarde de lei în 2020, în timp ce Hidroelectrica – “perla” statului român, a raportat 1,45 miliarde de lei, ceea ce înseamnă că rezultatul net al Pavăl Holding depăşeşte câştigul cumulat al celor mai mari două companii din România.Mai mult, frații Dedeman dețin 6,48 la sută din sistemul energetic național, prin participația lor la Transelectrica:În fine, cei doi talentați afaceriști s-au remarcat în ultimii ani prin achiziții spectaculoase, de circa o jumătate de miliard de euro, cumpărând cele mai tari clădiri de birouri din România. Dar criza COVID a arătat că această jumătate de miliard de euro a fost investită oarecum greșit, fiindcă munca de acasă a schimbat paradigma acestui business. Multe clădiri de birouri din București și Cluj-Napoca sunt cvasi-goale. Se putea face mai mult cu această jumătate de miliard de euro?Deși foarte talentați în conducerea afacerii de bricolaj Dedeman, unde frații Pavăl au o viziune perfectă pe verticală, când e vorba să facă alte investiții, lucrurile mai dau rateuri. În plus, și ăsta e marele reproș pentru cei doi români super miliardari e că viziunea lor despre România se oprește la bancnote. Asociația Dedeman derulează un amărât de program de burse sociale, fix pix pentru anvergura și valoarea companiei românești nr. 1 din mediul de business.În fapt, pe 2020, Asociația Dedeman nici nu a cheltuit toți banii pe care tot frații Pavăl i-au alocat, rămânând un excedent de 18 000 000 de lei. Trist, chiar penibil.Că frații Pavăl, spun mulți, nu știu să se bucure de banii lor, sau că sunt foarte suspicioși, nu e musai un păcat. Asta arată că sunt modești. Nu vor să epateze cu yachturi și excese tipice miliardarilor.Dar e impardonabil ca acești antreprenori ce par talentați să nu aibă proiecte sociale sau „colaterale” prin care să ajute România să evolueze.Frații Pavăl ar putea cu 10 milioane de euro să inițieze în educație schimbări radicale pentru tot sistemul de învățământ.Frații Pavăl ar putea să sponsorizeze o echipă de fotbal și să demonstreze cum poate arăta în Liga 1 o echipa profesionistă, despărțită de corupție și proastă finanțare.Frații Pavăl ar putea aloca 15 milioane de euro pe an pentru un trust de presă care să nu fie „îndatorat” niciunui partid politic sau vreunei forțe externe.Frații Pavăl ar putea crea cu doar 10 milioane de euro un hub de renume mondial pentru stimularea industriilor creative.În loc să bage sute de milioane de euro în niște clădiri nenorocite ce își dovedesc deja lipsa de eficiență financiară… Degeaba faci bani cu camionul, dacă mentalitatea cu care îi folosești este de țărănete ce nu vede mai departe de plăcuța orașului Bacău.Până una alta, v-am zis, frații Pavăl adoră bancnotele și au ca singură preocupare strângerea cât mai multor camioane cu bani.S-au scris multe lucruri despre evoluția senzațională a companiei de bricolaj, dar nimeni nu a fost atent la un element inedit: în ultimii 8 ani, compania Dedeman SRL a încheiat 254.625 contracte de achiziții publice în valoare totală de 356.506.872 LEI.Practic, au făcut o mică avere și de aici. Sigur, în raport cu cifra de afaceri anuală sau cu profitul, banii proveniți din afaceri cu Statul Român par un mizilic.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom