Connect with us

Prin Oras

Umbra uniformei lui Coldea în guvernul României stă în spatele viitorului ministru al Economiei. Povestea unei fotografii ciudate Pensionarul Florian Coldea e activ nevoie mare. Ciucă “al nostru” nu-i chiar al nostru

Alex Campian

Published

on

Umbra uniformei lui Coldea în guvernul României stă în spatele viitorului ministru al Economiei. Povestea unei fotografii ciudate Pensionarul Florian Coldea e activ nevoie mare. Ciucă "al nostru" nu-i chiar al nostru

de Liviu Alexa (comanda cartile mele pe www.liviualexa.com, ca sa sustii proiectul Strict Secret)PSD a decis să-l propună pe Florin Spătaru pentru Ministerul Economiei, care îl va înlocui pe Marius Humelnicu, sinecuristul cu CV de cocalar susținut de Mihai Tudose pe acest portofoliu. Încolțit de presă, Marcel Ciolacu a decis retragerea lui Humeniuc, scoțând din pălărie surprinzătoarea nominalizare a lui Florin Spătaru.Florin Spătaru coordonează de 12 ani Departamentele HR & Legal, HSE, Administrativ ale Șantierului Naval Damen Galați, lucrând în domeniul naval (proiectare și ulterior în cadrul diferitelor departamente ale Damen) din 1995. Florin Spătaru este absolvent al unui curs specializat pe HR al London Business School, iar în ultimii 8 ani a ocupat postul de președinte al ANCONAV, Asociația națională a Constructorilor de Nave din România.Domnul Spătaru, acoperitul intereselor Damen în Guvernul RomânieiDamen Shipyards deține, pe lângă șantierul naval din Galați, și gigantica facilitate din Mangalia, cel mai mare șantier naval din România, situat la Marea Neagră.Asta nu e totul: DAMEN este o companie de pe teritoriul României considerată neoficial „de interes strategic” pentru SUA.Damen Shipyards Group deține la Galați unul dintre cele mai active șantiere ale companiei, unde construiește mai multe tipuri de nave, yachturi de fițe, de exemplu.Inițial, a fost deținut de coreenii de la Daewoo, dar, când grupul sud-coreean a început să strănute financiar, Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) a vândut șantierul naval din Mangalia companiei Damen Shipyards, cel mai mare constructor de nave din Olanda, care deține și șantierul naval din Galați. Se întâmpla în noiembrie 2017.Intrarea olandezilor s-a văzut imediat în cifra de afaceri: în 2017, profit mic de 20 de ori mai mic ca în 2020.DE CE ESTE ATÂT DE IMPORTANT ACEST ȘANTIER ȘI DE CIUCĂ ”AL NOSTRU”, E MAI MULT ”AL LOR”, citiți pe strictsecret.ro.

Source link

Facebook Comments Box

Actualitate

Legenda vie a Clujului: horitorul care la 90 de ani încă joacă feciorescul cu vigoare!

Kadar Zoltan

Published

on

Tezaur uman viu, horitorul Vasile Soporan a împlinit 90 de ani: „Când sună cetera, mă mișc de am altă viață”

Vasile Soporan, unul dintre cei mai respectați horitori ai Câmpiei Transilvaniei, a împlinit 90 de ani. Cu această ocazie, etnologii de la Centrul Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Cluj l-au vizitat pentru a-l celebra și a aduce un omagiu contribuției sale deosebite la păstrarea folclorului românesc.

„La 90 de ani nu pot să zic că-i bine, dar nici că-i rău. Bătrânețea se vede, mă dor încheieturile… dar când sună cetera, mă mișc de am altă viață”, mărturisește Vasile Soporan, cu aceeași pasiune care l-a consacrat de-a lungul decadelor.

O viață dedicată cântecului și tradiției

Născut și crescut în Frata, județul Cluj, Soporan a învățat de mic arta horei, ascultându-și părinții și consătenii cântând la muncile câmpului. A debutat oficial în 1982, când a înregistrat primele piese la Radio Cluj, acompaniat de vestitul taraf al lui Șandor (Alexandru Ciurcui) din Soporu de Câmpie, și el recunoscut drept Tezaur Uman Viu în 2014.

Vocea sa puternică și repertoriul autentic au cucerit publicul atât prin intermediul radioului și televiziunii, cât și pe scenele marilor festivaluri folclorice. Repertoriul său vast, de peste o sută de hore și cântece de joc, este îmbogățit de fiecare dată cu execuția spectaculoasă a dansului fecioresc, jucat cu aceeași energie ca în tinerețe.

Învățat de la sat, ascultat în întreaga lume

„Îmi scriu singur textele, deși n-am umblat mult la școală din cauza războiului. Când eram copil, auzeam oamenii cântând la lucru, la sapă, la coasă. Așa am învățat horele de la cei mai buni horitori ai satului”, povestește Soporan.

Începând cu anul 1988, talentul său a depășit granițele României, participând la festivaluri internaționale în Franța, Elveția, Germania, Belgia și Statele Unite. A reprezentat România la Festivalul Smithsonian din Washington, aducând în fața lumii întregi frumusețea folclorului autentic transilvănean.

„Cântecul și jocul sunt frați gemeni. Un om care cântă, trebuie să și joace!”, spune cu convingere artistul. Prin doină și hori, Soporan și-a exprimat întreaga viață bucuriile și tristețile, lăsând o moștenire de neprețuit generațiilor viitoare.

Astăzi, la 90 de ani, horitorul clujean continuă să impresioneze prin vocea și energia sa, fiind un adevărat simbol al tradiției vii din Câmpia Transilvaniei.

 

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Lumea frustrată de ce se întâmplă în traficul din Cluj. Se cere intervenția autorităților.

Kadar Zoltan

Published

on

Haos rutier în Cluj-Napoca: Șoferii cer măsuri urgente în intersecția de lângă Primărie

Intersecția din apropierea Primăriei Cluj-Napoca a devenit un punct nevralgic al traficului urban. Șoferii sunt revoltați de faptul că, deși regulile de circulație sunt clare, acestea sunt încălcate frecvent, iar autoritățile nu iau măsuri suficiente pentru a asigura respectarea lor.

Pe un grup local de Facebook, discuțiile despre această intersecție au devenit aprinse. Un utilizator a ridicat o întrebare simplă, dar relevantă: „Cei ce se află pe a doua bandă în intersecția respectivă au voie să facă dreapta? Eu știu că nu.” Răspunsurile nu au întârziat să apară, reflectând frustrarea și confuzia conducătorilor auto.

„Ar trebui să coloreze roșu banda aia”, a comentat M.F., sugerând că o semnalizare mai clară ar putea ajuta la evitarea confuziilor. În schimb, V.P. a avut o reacție tranșantă: „Nu!”.

B.G. a adus în discuție faptul că autoritățile au fost sesizate în legătură cu situația: „Nu au voie. Am făcut sesizare la poliție, au stat o zi de i-a direcționat, dar se încalcă regula frecvent. Sunt și nervoși dacă te încadrezi corect și nu îi lași să meargă.”

Într-un oraș în continuă expansiune, problema traficului devine tot mai presantă. L.D. subliniază că aglomerația sufocă Clujul: „Sasa e aglomerat Clujul până în gât, facem trenuleț până la fabrica de bere…”

Întrebarea lui S.F. este esențială în toată această discuție: „Marcajul ce zice?” Într-adevăr, o mai bună semnalizare și o aplicare riguroasă a regulilor de circulație ar putea reduce haosul și frustrarea șoferilor.

Problema nu este nouă, dar continuă să fie ignorată. Deși poliția a intervenit sporadic, nu pare să existe o soluție clară pentru a impune respectarea regulilor în această intersecție. Șoferii cer autorităților să ia măsuri urgente, fie printr-o semnalizare mai clară, fie printr-o monitorizare constantă a intersecției.

Rămâne de văzut dacă administrația locală va răspunde acestor nemulțumiri sau dacă intersecția de lângă Primărie va rămâne un punct fierbinte al traficului clujean.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Administratie

Centura Clujului, aproape gata! Când scăpăm de infernul din trafic?

Kadar Zoltan

Published

on

Centura Clujului prinde contur! Primul tronson, gata mai repede decât te-ai aștepta?

Lucrările la primul tronson al Centurii Metropolitane a Clujului avansează rapid, iar autoritățile speră că acesta va fi finalizat până la sfârșitul anului 2025.

Primarul Bogdan Pivariu a declarat că proiectul se află în faza finală de pregătire, iar lucrările pentru lărgirea Drumului Național Cluj-Florești sunt în plină desfășurare. Aceasta include o bandă suplimentară pe sens și piste pentru biciclete, ceea ce va fluidiza traficul și va încuraja utilizarea mijloacelor de transport în comun.

„Sper ca lucrarea să fie terminată în acest an. Lărgirea drumului și prioritizarea transportului public vor aduce un mare beneficiu comunității. Și noi avem proiecte complementare care susțin această infrastructură modernizată”, a declarat edilul.

Primul tronson al Centurii Metropolitane are 2 kilometri, iar lucrările sunt realizate de compania Viarom. Odată finalizată, această secțiune va îmbunătăți semnificativ mobilitatea în zonă, oferind o alternativă reală pentru traficul aglomerat dintre Cluj-Napoca și Florești.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite