de Liviu Alexa (comanda cartile mele pe www.liviualexa.com, ca sa sustii proiectul Strict Secret)PSD a decis să-l propună pe Florin Spătaru pentru Ministerul Economiei, care îl va înlocui pe Marius Humelnicu, sinecuristul cu CV de cocalar susținut de Mihai Tudose pe acest portofoliu. Încolțit de presă, Marcel Ciolacu a decis retragerea lui Humeniuc, scoțând din pălărie surprinzătoarea nominalizare a lui Florin Spătaru.Florin Spătaru coordonează de 12 ani Departamentele HR & Legal, HSE, Administrativ ale Șantierului Naval Damen Galați, lucrând în domeniul naval (proiectare și ulterior în cadrul diferitelor departamente ale Damen) din 1995. Florin Spătaru este absolvent al unui curs specializat pe HR al London Business School, iar în ultimii 8 ani a ocupat postul de președinte al ANCONAV, Asociația națională a Constructorilor de Nave din România.Domnul Spătaru, acoperitul intereselor Damen în Guvernul RomânieiDamen Shipyards deține, pe lângă șantierul naval din Galați, și gigantica facilitate din Mangalia, cel mai mare șantier naval din România, situat la Marea Neagră.Asta nu e totul: DAMEN este o companie de pe teritoriul României considerată neoficial „de interes strategic” pentru SUA.Damen Shipyards Group deține la Galați unul dintre cele mai active șantiere ale companiei, unde construiește mai multe tipuri de nave, yachturi de fițe, de exemplu.Inițial, a fost deținut de coreenii de la Daewoo, dar, când grupul sud-coreean a început să strănute financiar, Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) a vândut șantierul naval din Mangalia companiei Damen Shipyards, cel mai mare constructor de nave din Olanda, care deține și șantierul naval din Galați. Se întâmpla în noiembrie 2017.Intrarea olandezilor s-a văzut imediat în cifra de afaceri: în 2017, profit mic de 20 de ori mai mic ca în 2020.DE CE ESTE ATÂT DE IMPORTANT ACEST ȘANTIER ȘI DE CIUCĂ ”AL NOSTRU”, E MAI MULT ”AL LOR”, citiți pe strictsecret.ro.
Source link