Connect with us

Prin Oras

Un nou spațiu de birouri, cu o sală multifuncțională în interior, ar putea restructura o zonă a arterei Calea Moților

Alex Campian

Published

on

Un nou spațiu de birouri, cu o sală multifuncțională în interior, ar putea restructura o zonă a arterei Calea Moților

O nouă clădire de birouri, cu o sală multifuncțională amenajată la subsolul imobilului, ar putea fi realizată într-o zonă centrală a orașului pentru care administrația locală a semnat, după o perioadă de întârzieri succesive, contractul de „supralărgire” și modernizare a arterei Moților-Mănăștur și a străzilor adiacente. Prin tema de proiect pe care urbaniștii clujeni o vor analiza în următoarea ședință este propusă dezvoltarea și restructurarea zonei, cu un aport la creșterea dotărilor prin funcțiunea culturală pe care o propune la subsol.Elaborare Plan Urbanistic de Detaliu (PUD) pentru construire imobil mixt cu menținerea fațadei la stradă, împrejmuire, organizare de șantier și informare, Calea Moților nr 75 Cluj-NapocaBeneficiar ASOCIAȚIA PRO IUVENTUTE
Amplasament mun. Cluj-Napoca, Calea Moților, nr. 75.
Proiectant General S.C. MOSSFERN S.R.LImobilul propus va avea un regim de înălțime de S+P+Sup+3E+1RTerenul studiat, în suprafață de 381 mp, se situează în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, în partea central – vestică a orașului, pe Calea Moților, nr. 75, și se afla în interiorul perimetrului de protecție a valorilor istorice și architectural-urbanistice.Folosința actuală a terenului este cea de curte și grădină, iar în urma intervenției folosința terenului se modifică în teren pentru construcții. Construcția existentă se află în stare de degradare medie, însă nu corespunde cerințelor funcționale ale investiției și se propune spre demolare, păstrând fațada stradală eclectică cu valoare artistică, arhitecturală și ambientală.Terenul se află se află într-o zonă cu interes maxim pentru dezvoltarea dotărilor și serviciilor cu interes public, eterogenă din punct de vedere funcțional și urbanistic.în imagine: detaliu PUD construire imobil mixt Calea MoțilorDe asemenea, terenul studiat are doi proprietari, cotă parte 13/16 se află în proprietatea beneficiarilor investiției, Asociația Pro Iuventute, iar 3/16 se află în proprietatea Statului Român și este înscris în cartea funciară, având suprafața de 381mp.Exceptând fațada eclectică, construcția nu prezintă valori artistice, arhitecturale sau ambientale, constând într-o clădire de locuit de la sfârșitul secolului al XIX-lea – începutul secolului al XX-lea.Beneficiarul dorește demolarea clădirii existente, care nu corespunde cerințelor funcționale ale investiției, păstrând fațada stradală eclectică cu valoare artistică, arhitecturală și ambientală și construirea unui imobil cu funcțiune mixtă de birouri și sală expozițională, având regim de înălțime S+P+Sup+3E+1R.Proiectul propune încadrarea în funcție de contextele învecinate și de factorii urbanistici, funcționali si estetici în ocuparea parcelei, nu doar cu construcția propusă, dar și privind amenajările, „cu excepția accesului auto, deoarece fațada stradală eclectică existentă, având valoare artistică, arhitecturală și ambientală, se păstrează, iar ca atare accesul auto nu poate fi realizat în incinta parcelei”, se arată în documentația supusă analizei comisiei de urbanism. Nivelul subteran va adăposti sala expozițională cu foaierul si anexele aferente și spații tehnice spre Calea Moților. Tot la subsol, va exista un birou, ce va primi lumina naturală dintr-o curte de lumină interioară. Parterul va găzdui recepția și garderoba. Etajele superioare vor adăpostii birouri cu anexele ce le vor deservi.Imobilul propus va avea suprafața construită la sol Sc=112.6mp și suprafața construită desfășurată Scd=789mp. Regimul de înălțime propus: S+P+Sup+3E+1R.Clădirea propusă vizează să se înscrie sub aspectul volumetriei și a modului de ocupare a terenului în specificul zonei, integrând fațada stradală eclectică existentă, prin punerea ei în valoare, abordând o arhitectură neutră ce nu contrastează cu existentul.Accesul pietonal pe amplasamentul studiat se va realiza în continuare de pe latura nordică, din Calea Moților, prin gangul de pe limita estică.Total număr locuri de parcare necesare – 11 auto/8 velo. „Fluxul auto care va rezulta în urma construcției propuse nu va periclita circulația auto din zonă”, oferă asigurări proiectanții. Se propune staționarea autovehiculelor în parcarea situată pe strada George Coșbuc nr 1. Se propune, de asemenea, realizarea unei suprafețe verzi organizate la sol și plantarea a 3 arbori maturi. De asemenea o suprafață verde adițională de 181.1mp va fi amplasată deasupra sălii multifuncționale și pe terasele superioare ale clădirii. (47.5% din suprafața parcelei). Astfel, complexul va avea o suprafață verde totală de 276.7mp (72.5% din suprafața parcelei).La începutul lunii decembrie a fost semnat contractual se „supra-lărgire” a arterei Moților-Mănăștur și a străzilor adiacente. Proiectul „Privind aprobarea P.U.Z. – modernizare și dezvoltare circulație Calea Moților – Calea Mănăștur – str. Uzinei Electrice – str. Mărginașă” a fost aprobat în ședința de Consiliu local din iunie 2021. Valoarea totală a investiției era estimată la 54.328.940,68 lei cu TVA.Axa Moților-Mănăștur cu străzile adiacente urmează să se transforme într-un imens șantier pentru o perioadă de până la doi ani de zile. CITEȘTE ȘI: Cu o întârziere de două săptămâni, primarul Boc continuă să anunțe extinderea arterei Moților-Mănăștur: „Astăzi semnez contractul pentru supra-lărgirea de pe Calea Mănăștur”. Nu au fost toate documentele la dosar…

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom