Connect with us

Prin Oras

UNANIMITATE. Floreștiul a votat „pentru” metroul din Cluj. Pivariu: „Sunt fericit… Primul metrou care ar putea să existe altundeva în afară de Capitală”

Alex Campian

Published

on

UNANIMITATE. Floreștiul a votat „pentru” metroul din Cluj. Pivariu: „Sunt fericit... Primul metrou care ar putea să existe altundeva în afară de Capitală”

Proiectul metroului clujean a trecut de votul consilierilor comunali din Florești. Reprezentanții floreștenilor au spus „DA”, votând laolaltă pentru realizarea proiectului așa-numitei Magistrale 1 de metrou. Votul în unanimitate a provocat emoții, astfel încât tânărul primar Bogdan Pivariu a recunoscut că este copleșit de speranțe. „Sunt fericit că s-a ajuns în acest moment în care există o soluție de infrastructură mare, care rezolvă problema traficului în Zona Metropolitană. Noi cerem și prioritizarea Centurii Metropilitane, dar și a Spitalului Regional de Urgență, pentru că sunt niște proiecte desoebit de importante pentru noi toți.Iar acest proiect al metroului este, zic eu, istoric pentru România, pentru că este primul metrou care ar putea să existe altundeva în afară de Capitala țării. Iar eu mă bucur că suntem părtași cu toții la acest moment în care putem să ducem metroul în zona Cluj-Napoca, Florești și Zona Metropolitană”, a declarat primarul Bogdan Pivariu. Proiectul de hotărâre de peste 600 de pagini a trecut cu unanimitate de voturi de consilirii comunali din Florești. Proiect de hotarâre privind aprobarea studiului de fezabilitate documentația tehnică și indicatorii tehnico economici pentru obiectivul de investiții Tren metropolitan – Gilău-Florești-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonțida, etapa 1 a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj; Magistrala 1 de metrou și tren metropolitan inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții. Componenta investițională Magistrala 1 de metrouValoarea proiectului este mai mare decât cea prevăzută inițial, costul fiind estimat la 10.112.816.297 lei, adică cca 2 miliarde de euro. Proiectul ar putea fi finanțat din PNRR, POT, precum și prin intermediul creditelor de angajament etc.Durata de implementare – estimări – durata de realizare a investiției este de cca 10 ani și 6 luni (128 de luni), din care18 luni – proiectare preliminară, 
14 luni – procedurile de licitație, 
96 luni – proiectare și execuție lucrări.Proiectul presupune exproprieri însemnate – din care aproape 300.000 mp sunt proprietate privată, potrivit proiectanților. De asemenea, proiectul necesită demolări, inclusiv în zona satului Florești. Beneficiarii proiectului: UAT Cluj-Napoca și UAT Florești.Lungime: 21,03 km.
Număr stații: 19 stații (Depou în zona Sopor).Cinci stații în satul FloreștiSatul Florești va reprezenta prima zonă rurală care va beneficia de metrouNumăr de 5 stații, pe o lungime de 6,30 km. Stații satul Florești: Țara Moților, Teilor, Copiilor, Sănătății și Prieteniei.Sistemul de taxare va fi unul integrat, realizat de Compania de Transport Public. CITEȘTE ȘI: SF-ul pentru metrou, „proiectul secolului în care trăim”, va fi votat luni în Consiliul Local. Transpus pe teren, SF-ul s-ar putea transforma într-un horror 

Source link

Facebook Comments Box

Actualitate

Istorie cu Boc! Primarul Clujului se întoarce la catedră pentru a-i ajuta pe elevi!

Cosmin Ardelean

Published

on

Boc, profesor la Bacalaureat! Primarul se oferă să predea istorie elevilor clujeni!

Primarul Emil Boc își demonstrează latura pedagogică! Edilul s-a oferit să predea lecții de istorie elevilor clujeni care se pregătesc pentru Bacalaureat, în cadrul unui program gratuit de mentorat lansat de Primăria Cluj-Napoca.

Peste 50 de elevi s-au înscris deja în acest proiect, care oferă pregătire gratuită pentru disciplinele de examen, cu ajutorul profesorilor voluntari. “Este un proiect care face diferența și arată forța Clujului comunitar: atunci când ideile bune sunt promovate, putem reuși”, a declarat Boc.

Programul “Mentorat pentru Bacalaureat” este un rezultat al “eco-sistemului clujean”, prin care comunitatea se implică în proiecte de interes pentru viitorul copiilor, a subliniat primarul. “Sunt mai mulți profesori și asociații de profil care s-au implicat în acest proiect și merită tot respectul nostru”, a adăugat el.

Boc, absolvent al Facultății de Istorie și Filosofie și al Facultății de Drept, se simte încrezător în capacitatea sa de a-i ajuta pe elevi. “Dacă timpul îmi va permite, mă voi înscrie și eu, pentru a putea să susțin unele lecții de istorie, acolo mă mai pricep și eu, pentru a pregăti elevii de Bacalaureat”, a spus primarul.

Programul, susținut de Primăria Cluj-Napoca și Asociația Beard Brothers, oferă pregătire gratuită pentru matematică, limba română, istorie, geografie, fizică, logică, psihologie și sociologie. Toate sesiunile sunt susținute de mentori voluntari, profesioniști și studenți cu experiență.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Cluj, blocat în trafic! Drumul salvator întârzie! Când vom scăpa de cozi?

Cosmin Ardelean

Published

on

Cluj-Napoca, tot mai departe de fluidizarea traficului: Drumul Tureni – Autostrada, gata abia în vară!

Clujenii care sperau la o rezolvare a problemelor de trafic din zona metropolitană vor mai avea de așteptat! Deși anunțat ca o soluție-cheie pentru decongestionarea traficului, drumul expres de la Tureni la Autostrada Transilvania nu va fi gata mai devreme de luna iunie 2025.

Acest “ciot” de doar 5 kilometri, dar de o importanță strategică pentru regiune, întârzie să fie finalizat, spre dezamăgirea experților și a șoferilor. Asociația Pro Infrastructură a criticat dur întârzierile, subliniind că antreprenorii nu și-au respectat termenele, în ciuda “circumstanțelor atenuante” de a fi la primul lor proiect de anvergură.

“Din păcate… constructorii ne-au dezamăgit și nu vedem cum vor putea să dea drumul la circulație mai devreme de sfârșitul lunii iunie 2025, în cel mai optimist scenariu”, precizează Asociația Pro Infrastructură.

Contractul pentru acest drum expres a fost semnat în 28.07.2023 cu asocierea Dimex-Con-A, cu ordin de începere emis în 21.08.2023. Termenul inițial de finalizare era februarie 2025, dar se pare că acest termen nu va fi respectat.

Proiectul, cu un cost estimativ de 568 de milioane de lei (fără TVA), presupune construcția a șapte poduri și viaducte, cel mai lung având 258 de metri și traversând Valea Racilor.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

“Oserul” invadează centrul Clujului! Târg de vechituri URIAȘ, cu muzică, reparații și clătite GRATIS!

Cosmin Ardelean

Published

on

Vino să te bucuri de “Oser” în centrul Clujului! Eveniment UNIC, cu atmosferă de sărbătoare!

Cluj-Napoca se pregătește să găzduiască un eveniment unic! Asociația Daisler anunță cu entuziasm organizarea “Der Flohmarkt – Oserul din Centrul Clujului”, un târg de vechituri care va transforma inima orașului într-un spațiu vibrant, plin de comori ascunse și atmosferă efervescentă.

Pe 10 și 17 mai 2025, clujenii vor avea ocazia să se piardă printre tarabele pline de obiecte cu poveste, să vândă sau să schimbe bunuri și să interacționeze cu oameni pasionați de sustenabilitate și reutilizare. “Der Flohmarkt” nu este doar un simplu târg, ci o experiență completă, cu ateliere de reparații pentru a da o nouă viață obiectelor vechi, muzică antrenantă oferită de Digitalove și, ca bonus, clătite gratuite pentru toți participanții!

“Pe 10 și pe 17 mai 2025 te invităm și așteptăm la Der Flohmarkt – Oserul din Centrul Clujului, organizat de Asociație Daisler. Locația exactă (care stradă) va fi anunțată în curând”, au transmis organizatorii, lăsând un strop de suspans în aer.

Evenimentul este un prilej de a promova un stil de viață sustenabil și de a descoperi frumusețea obiectelor cu patina timpului. Clujenii sunt încurajați să se înscrie și să participe activ la acest proiect, care promite să aducă un suflu nou în centrul orașului.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite