Connect with us

Prin Oras

URBANISM DE CUMETRIE ÎN ”FUNĂRIA” LUI EMIL BOC: Blocul de 6 etaje, proiectat între case, al liderului femeilor liberale din Cluj-Napoca, aprobat fără obiecții în Comisia de Urbanism

Alex Campian

Published

on

URBANISM DE CUMETRIE ÎN ”FUNĂRIA” LUI EMIL BOC: Blocul de 6 etaje, proiectat între case, al liderului femeilor liberale din Cluj-Napoca, aprobat fără obiecții în Comisia de Urbanism

Blocul de 6 etaje care va fi construit de Alexandra Stoica, președintele Organizației de Femei a PNL din Cluj-Napoca, a primit astăzi vineri favorabil din partea Comisiei de Urbanism a Primăriei, cu toate că va fi ridicat în zonă de case care au doar parter. Dacă ai pile în municipiul condus ca o satrapie de către Emil Boc și gașca, poți face ce vor mușchii tăi. Și ce pile mai frumoase să aibă madam Stoica la Urbanismul de Cumetrie al lui Emil Boc decât faptul că este președinta femeilor liberale și că cel care i-a făcut proiectul de plantat bloc între case este membru în Comisia de Urbanism a Primăriei Cluj-Napoca?  O mână servește pe alta și, împreună, pun banul la portofel.Proiectul Primei Muieri Democrate din Cluj este realizat de firma Trans Form, unde activează arhitectul Vlad Negru, membru în Comisia de Urbanism a Primăriei Cluj-Napoca. După cum scria Ziar de Cluj, arhitectul Vlad Negru are triplu rol și își aprobă singur proiectele imobiliare din Cluj-Napoca. Totul este legal, dar imoral. S-ar impune o modificare a legii.Din Comisia Tehnică de Amenajare a Teritoriului și Urbanism din Primăria Cluj-Napoca face parte și arhitectul Vlad Negru. El este reprezentantul Ordinului Arhitecților din România, atestat de Registrul Urbaniștilor din România. Este interesant faptul că el are o calitate triplă: membru al Comisiei de Urbanism din Primărie, membru al Comisiei Județene de Urbanism din Consiliul Județean și membru al Comisiei Zonale pentru Monumente. Este și mai interesant faptul că este asociat în cadrul firmei Trans Form, prin care proiectează diverse proiecte imobiliare în Cluj-Napoca și mare parte din aceste proiecte au fost avizate de Consiliul Local și Primărie, în ciuda nemulțumirilor vecinilor. Practic, prin calitatea de membru al celor trei comisii, Vlad Negru își susține propriile proiecte.Nu este ilegală (FMM de lege și de cum și-au tras-o unii spuză peste turta lor!) poziția triplă pe care o ocupă Vlad Negru, deși logica ne spune că ar fi vorba despre conflict de interese. Este doar imorală situația. Deși logica ne arată că aici este vorba despre un conflict de interese, legea le permite arhitecților să facă parte din mai multe comisii, le permite și să își aprobe singuri (alături de ceilalți membri, bineînțeles) proiectele de arhitectură. Poate ar fi necesar un update al legislației.Numai așa primesc avize tot felul de monstruozități urbanistice marca Trans Form, ca blocul de pe Parâng de la baza ”La Terenuri” – ce interesant este cum ăștia fac proiecte fix în buza amenajărilor recreative ale clujenilor!În aprilie 2021, asociaţiile de proprietari de pe strada Parâng sunt notificate, conform procedurilor legale, de intenţia şi propunerea documentaţiei de urbanism PUZ, str. Parâng fn.Astfel, conform documentelor prezentate, proprietarul din acte al terenului, Geromed Delta SA, din Gherla, solicită realizarea unei clădiri mai înalte decât prevăd reglementările în acest moment (Ansamblu cu funcţiuni mixte 3S+P+10E+Eth), în schimb oferind domeniului public spaţiu verde neîngrădit şi reamenajarea zonelor de acces atât auto cât şi pietonal.Altfel spus, prin aprobarea unui PUZ se pot stabili alţi coeficienţi decât cei deja stabiliţi prin PUG, pentru a se ajunge la un compromis între dorinţa dezvoltatorului şi nevoile zonei. Cei nemulţumiţi de proiectul propus pot trimite observaţiile lor pe adresa de mail registratura@primariaclujnapoca.ro sau se pot adresa Comisiei de Urbanism în calitate de vecini, pentru a formula observaţii şi propuneri argumentate şi unde proprietarul poate răspunde imediat sau i se poate cere aducerea de completări şi studii lămuritoare.Pentru zona respectivă, situată la 50 m  de grădiniţa „Academia Piticilor”, PUG Cluj-Napoca prevede: „Înălţimea maximă admisă a clădirilor se va determina aplicând cumulativ următoarele criterii: (a) pentru clădirile comune înălţimea maximă la cornişă nu va depăşi 12 m, iar înălţimea totală (maximă) nu va depăşi 16 m, respectiv un regim de înălţime de (1-2S)+P+2+M, (1- 2S)+P+2+1R, în acest caz ultimul nivel va avea o retragere faţă de planul faţadei de minimum 1,80 m (…)” şi că „PUZ se va conforma strict reglementărilor PUG şi RLU“.În ciuda observaţiilor făcute proiectului anterior, în concluziile acestei cereri aflăm că: „Acest pol – centru de cartier va ocupa o zonă sub-utilizată a cartierului și va fi deosebit prin faptul că nu se va dezvolta de-a lungul unei artere de circulație auto majore, ci va mobila o zonă interioară și va fi accesibil preponderent pietonal“. „Intervențiile propuse traduse în cifre sunt următoarele: 3866,81 mp amenajați ca spații verzi și circulații și donate către domeniul public, respectiv 46,5% din parcela care a generat PUZ – 922 m piste de bicilete amenajate; 1 pod peste pârâul Calvaria; 1 locuri de joacă; 3012,3 mp spații verzi reamenajate; 150 m străzi noi; 750 m străzi existente reamenajate; 2 intersecții restructurate; crearea a 46 de locuri noi de parcare, publice, prin restructurarea unor fronturi de garaje și profile de străzi. Toate propunerile din cadrul PUZ se încadrează și susțin politicile urbane ale autorității publice locale privind creșterea calității vieții prin ameliorarea cadrului construit și descurajarea traficului auto. Punctual, pe parcursul elaborării proiectului au avut loc întâlniri cu echipa care elaborează PUZ Baza Sportivă La Terenuri, aflată în imediata vecinătate, pentru a corela soluțiile și accesibilitatea la niveul catrierului”, aşa se rezumă documentul citat.În acest document la secţiunea PUZ Parâng Est, se prevede la pct „10. ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISĂ A CLĂDIRILOR Regimul de înălțime maxim admis este de 14 niveluri supraterane. Regimul de înălțime nu poate depăși nici una dintre următoarele configurații: 3S+P+10+Eth, 2S+D+P+10+Eth, S+2D+P+10+ Eth, 2D+P+10+Eth (semnificațiile prescurtărilor: S – subsol, D – demisol, P – parter, Eth – etaj tehnic). Înalțimea maximă admisă a clădirilor, măsurată la aticul ultimului nivel neretras, în punctul cel mai înalt, nu va depăși 36 metri. Înalțimea maximă admisă a clădirilor, măsurată la aticul nivelului retras sau al etajului tehnic, în punctul cel mai înalt, nu va depăși 40 metri.”Specificând că sublinierile din text ne aparţin şi că am redat fidel elementele citate, considerăm că o analiză realistă a traficului auto în zonă, a necesităţilor cetăţenilor şi a oportunităţii este necesară înaintea aprobării acestui document, fie şi numai pentru a elimina speculaţiile făcute de „răuvoitori” legate de dorinţa de profit cu orice preţ, mai ales că, valoarea locuinţelor în zonă, va creşte inevitabil după realizarea Bazei sportive LaTerenuri.Normal, a venit ”tata” Negru și a rezolvat ce era de rezolvat.Blocul dintre case al Primei Muieri Liberale din Cluj va fi ridicat pe strada Callatis, lângă Parcul Feroviarilor – recent intrat în modernizare din bani publici deși primarul Emil Boc promitea să îl reabiliteze de mai mulți ani și se plângea că nu are fonduri. Brusc edilul a găsit soluții, iar deja apropiații lui profită.CITEȘTE: Lipitorii de afișe și cărătorii de geantă ai lui Emil Boc profită imobiliar de revitalizarea Parcului FeroviarilorÎntre terenul studiat și parc trece râul Someș, însă în proiectul de modernizare a parcului sunt prevăzute și noi pasarele de trecere, care vor crește valoarea imobilelor din zonă. 

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom