Connect with us

Prin Oras

Vai, ce surpriză! Clujeanul Mircea Pop, fostul șef CNADNR, fondatorul DP CONSULT SA, a câștigat, de la foștii colegi din sistem, contractul pentru studiul de fezabilitate al drumului de mare viteză București-Alexandria

Alex Campian

Published

on

Vai, ce surpriză! Clujeanul Mircea Pop, fostul șef CNADNR, fondatorul DP CONSULT SA, a câștigat, de la foștii colegi din sistem, contractul pentru studiul de fezabilitate al drumului de mare viteză București-Alexandria

SC DP Consult este una dintre firmele clujeanului Mircea Pop, fostul șef al Companiei Naționale de Drumuri și Poduri. Acționarul majoritar al firmei este Mircea Pop (52%), Ratiu Maria Doina (23%) și Moldovan Silvian (21%). Vineri, firma fostului șef al CNDP a câștigat, de la foștii colaboratori din sistem, un contract de milioane de euro: contractul pentru studiul de fezabilitate al drumului de mare viteză București-Alexandria.Compania Națională de Autostrăzi a anunțat vineri că după evaluare a a declarat câstigătorul contractului având ca obiect elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru Drumul de Mare Viteză București – Alexandria. Câștigătorul licitației este asocierea condusă de DP Consult SA ca lider, Explan SRL și SCA Teaha &Fuzesi. Contractul are o valoare de peste 16 milioane de lei fără TVA (aproape patru milioane de euro). Durata contractului este de 17 luni de la data de începere a contractului.Contractul prevede elaborarea studiului de fezabilitate, asistență tehnică acordată CNADNR pentru susținerea aplicației de finanțare și asistență tehnică pentru procedura de atribuire a contractelor de proiectare și execuție a lucrărilor. Contractul va fi semnat după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații, și respectiv soluționarea acestora dacă va fi cazul.Cu aceeași asociere de firme, Mircea Pop s-a înscris, în noiembrie 2021, și la licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru Autostrada Nordului.Firma DP Consult adevenit ”celebră” după ce a lucrat la proiectarea celebrei Centuri de Diamant. Din cauza faptului că centura a fost construită pe un teren impropriu valoarea ei a crescut de la 64 milioane euro la peste 154 de milioane de euro, ajungând să fie unul dintre cele costisitoare drumuri din România.CITEȘTE ȘI: Clujeanul Mircea Pop, sluga supusa a fostului ministru SilaghiSC DP Consult a câştigat şi contractul pentru evaluarea terenurilor de pe traseul de expropriere unde avea să se construiască centura Vâlcele Apahida. Pentru aceste servicii, SC DP Consult a fost singura participantă la licitaţie şi a avut o ofertă de circa 670.000 de lei. În 2008, tot SC DP Consult a câştigat licitaţia pentru proiectarea centurii de Nord, dată în funcţiune de curând. Pentru acest serviciu, societatea a câştigat 150.000 de euro fără TVA. În acest caz, licitaţia a fost contestată de celelalte societăţi participante, dar într-un final CNADNR a atribuit contractul acestei firme clujene.Cum vă spuneam, Mircea Pop a ocupat funcția de șef al Companiei de drumuri și autostrăzi din România, actuala CNAIR. Ca un bun director acesta și-a acordat sie însuși un contract pe firma la care este acționar. Contractul atribuit firmei DP Consult a fost în valoare de aproximativ 12 milioane de euro și viza supervizarea lucrărilor pentru autostrada Arad-Timişoara-Lugoj şi a Variantei de ocolire Arad. De altfel, lucrările făcute au fost de mântuială, pe traseul respectiv de drum apărând infiltrații de apă. Pentru acest motiv a ajuns în atenția Agenției Naționale de Integritate. În timp ce era șef la CNADNR, Mircea Pop a atribuit o serie de contracte în valoare de aproximativ 12 milioane de euro firmei la care fusese acționar. a semnat actul adițional nr. 10/31.01.2013 având ca obiect „extinderea cu 29 luni a contractului de consultanță pentru furnizarea serviciilor de proiectare și supervizare a lucrărilor de construcție a autostrăzii Arad-Timișoara-Lugoj și a Variantei de ocolire Arad”. Actul adițional respectiv viza suplimentarea activității personalului consultantului, precum și suplimentarea valorii contractului cu suma de 1.956.182 euro fără TVA (de la 10.227.694 euro fără TVA la 12.183.876 euro fără TVA), în condițiile în care SC DP Consult SA avea calitatea de subconsultant pentru autostrada Arad-Timișoara și varianta de ocolire Arad.Mircea Pop a deținut calitatea de acționar majoritar al SC DP Consult SA, în perioada 25 martie 2011-14 iunie 2012, și a obținut în anul 2012 venituri din dividende de la această societate în valoare de 1.343.222 lei. Conform ANI, deși la data de 14 iunie 2012, Mircea Pop a cesionat acțiunile pe care le deținea la SC DP Consult SA, în perioada deținerii funcției de director general în cadrul CNADNR, acesta avea obligația de a nu participa la luarea unei decizii care să producă direct sau indirect un folos patrimonial pentru SC DP Consult SA. (comunicat ANI din aprile 2016) În aprilie 2016, Agenţia Naţională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca în vederea verificării indiciilor privind săvârşirea de către Mircea Pop, fost director general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), a infracţiunii de conflict de interese. Dispoziţiile art. 301 din Codul penal arată că ‘Fapta funcţionarului public care, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, a îndeplinit un act ori a participat la luarea unei decizii prin care s-a obţinut, direct sau indirect, un folos patrimonial, pentru sine, pentru soţul său, pentru o rudă ori pentru un afin până la gradul II inclusiv sau pentru o altă persoană cu care s-a aflat în raporturi comerciale ori de muncă în ultimii 5 ani sau din partea căreia a beneficiat ori beneficiază de foloase de orice natură, se pedepseşte cu închisoarea de la unu la 5 ani şi interzicerea exercitării dreptului de a ocupa o funcţie publică’. Numai că la Cluj-Napoca justiția umblă cu capul extrem de spart, iar Mircea Pop face parte dintr-o familie cu multiple conexiuni la data trimiterii în judecată.Unul dintre fraţii lui, Liviu, a fost profesor la Facultatea de Drept și membru corespondent al Academiei Române, iar celălalt frate, Grigore Pop, a fost liderul Cartelului Alfa. Mircea Pop este rudă cu fostul secretar al Consiliului Judeţean Cluj, Măriuca Pop și cu ex-procuroarea Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată Cluj, Daciana Deritei, care, împreună cu ex-şeful DIICOT Cluj, Mircea Hrudei, au instrumentat penibilele dosare Paszkany, Gazeta, şi acuzaţiile de spălare de bani aduse unui grup de oameni de afaceri din cadrul Băncii Transilvania (Horia Ciorcilă, Rareş Nilaş şi Gicu Gânscă). Toți inculpații din aceste penibile dosare făcute pe genunchi au fost achitați.Așa că, oricât am căutat vreo urmă în ceea ce privește ce s-a întâmplat în ”justiția” clujeană cu sesizarea ANI din 2016, nu am găsit nimic ulterior.După 2016 tăcerea s-a așezat izbăvitor peste sesizarea ANI – caz penal, ca să precizăm.Așa că Mircea Pop poate să depună și să câștige în continuare de la foștii colegi din sistem contracte de milioane…

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom