Consilierii județeni ai Clujului au aprobat, marți, un proiect de hotărâre care vizează aprobarea Structurii organizatorice, a Organigramei, a Statului de funcţii şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare pentru Spitalul Clinic de Boli Infecțioase.
Așadar, principalele modificări se referă la înființarea Compartimentului Primiri Urgențe de Specialitate, care va permite efectuarea unui triaj al pacienților pe circuite funcționale separate și camere de consultație separate pentru copii și adulți, contribuind la reducerea timpilor de așteptare, dar și a unui cabinet în specialitatea pneumologie, pe perioadă nedeterminată, în cadrul ambulatoriului integrat al spitalului.
„Necesitatea înființării unei astfel de structuri este justificată, în principal, de numărul mare de pacienți, în medie între 80 și 100 de persoane pe zi, care se prezintă în mod spontan la Camera de Gardă cu diverse boli infecțioase, fără a avea bilet de trimitere de la medicul de familie și care necesită consultații medicale în regim de urgență și triaj epidemiologic.
O mare parte dintre acești pacienți au nevoie, pe lângă consultația de specialitate, de investigații de laborator și/sau de radiologie, motiv pentru care, în prezent, sunt redirecționați spre Unitățile ori Compartimentele de Primire a Urgențelor ale altor spitale, pentru efectuarea examinărilor în regim de urgență”, transmite forul administrativ județean.
Proiectul de hotărâre a fost aprobat în unanimitate de voturi.
De asemenea, în vederea desfășurării activității optime, în regim continuu, în Compartimentul Primiri Urgențe de Specialitate al unității sanitare aflate în subordinea forului administrativ județean, precum și pentru asigurarea unui serviciu de înaltă calitate, se propune înființarea a 39 de noi posturi.
Dintre acestea, un post este de medic șef, șapte de medic specialist, un post de asistent medical șef, 12 de asistent medical, cinci posturi de registrator medical, nouă de infirmier și patru posturi de brancardier.
Source link