Categories: Social

Blocurile de pe Soporului n-au venit „la pachet” cu infrastructură corespunzătoare. Locatarii cer Primăriei stații noi de autobuz

Zona Sopor de la marginea Clujului s-a dezvoltat continuu în ultimul deceniu la capitolul imobiliar. Ritmul de construcție a blocurilor nu a ținut cont însă și de necesitățile de bază ale clujenilor care s-au mutat în noile locuințe. Oamenii spun că au nevoie elementar de câteva stații noi de autobuz pentru a avea un acces facil la mijloacele de transport.
„În blocurile nou-construite de pe Strada Soporului trăiesc peste 5000 de oameni care au nevoie de acces facil la mijloacele de transport în comun. Pentru ca CTP să poată prelungi liniile de autobuz 44 și 45 până în zona blocurilor de pe strada Soporului, vă rog să amenajați 2 stații de autobuz în zona magazinului Profi City (unde există și o trecere de pietoni). Pe partea sudică a străzii există o zona neasfaltată care poate fi amenajată ca stație de autobuz, iar în partea nordică a străzii (chiar în fața magazinului Profi City) există conturată o alveolă de autobuz”, a reclamat un clujean Primăriei Cluj-Napoca. Zona Sopor face parte dintr-un nou pariu al administrației locale, care promite acolo un nou cartier, realizat ca la carte. Nu s-a spus, însă, când se va face acest lucru. „Sopor va fi un oraş în oraş, un orăşel în sine. Cât Mănăşturul pe vremea comuniştilor, pentru că acum, cu extensia Câmpului şi altele, are peste 300 de hectare, iar Sopor undeva la 237 de hectare. În noul cartier vor locui între 50.000 şi 70.000 de oameni. Vom alege cei mai buni experţi care să vină se ne spună cât de largi să fie bulevardele, unde va fi loc de grădiniţă, de şcoală, etc. Facilităţile necesare omului cotidian trebuie să fie amplasat la maximum 20 de minute de mers pe jos. Nu să îşi ducă copilul din Sopor la grădiniţă în Mănăştur. Trebuie să eliminăm din trafic. Avem exemplu negativ Bună Ziua, construit de privaţi care nu au lăsat loc pentru aceste facilităţi. Vedeţi că ne străduim de 3 ani să lărgim strada. Vreau ca Sopor să fie un model de referinţă pentru România, un cartier ca la carte. Dacă laşi dezvoltarea doar în mâna privaţilor, care vin şi îşi fac fiecare bloc cum vor, pierzi din vedere ansamblul. Vom alege cei mai buni experţi”, declara Emil Boc, în cadrul matinalului Realitatea FM Cluj, în 2018.

Source link

Facebook Comments Box
Stefan Petre

Recent Posts

Pasager în stare gravă pe un zbor Tarom: posibilitatea unei aterizări de urgență a fost luată în considerare

Un pasager aflat la bordul unei curse Tarom duminică seara a întâmpinat dificultăți medicale grave,…

1 week ago

Incident dramatic pe teren în timpul meciului dintre Ungaria și Scoția: fotbalist transportat de urgență la spital

Duminică seara, medicii au intervenit de urgență pe teren pentru a-i acorda primul ajutor fotbalistului…

1 week ago

Topul celor mai sigure orașe și cartiere din România: Vezi pe ce loc se află Clujul și care sunt zonele de evitat

Conform indexului T.R.A.I., realizat de Storia, platforma de anunțuri imobiliare lansată de OLX, Brașov, Oradea…

2 weeks ago

Cursuri pe șantierul de reconversie a fostei platforme Carbochim pentru studenții de la Facultatea de Construcții, printr-un parteneriat între UTCN și grupul IULIUS

Studenții de la Facultatea de Construcții, din cadrul Universității Tehnice din Cluj-Napoca, au ocazia de…

2 weeks ago

VIDEO: Lucrări de conservare și modernizare la clădirea emblematică a „Uzinei Carbochim”, cu valoare ambientală pentru Piața 1 Mai din Cluj-Napoca

Clădirea-reper a "Uzinei Carbochim", cel mai mare producător de abrazive din România și un simbol…

2 weeks ago